Elvin?
Vad tycker ni om namnet Elvin? Har så svårt att känna av vad för sorts namn det är egentligen? Har det använts länge i Sverige, någon som vet?
Om man ställer Elvin mot Elis, Emil och Elton? Vilket föredrar ni?
Vad tycker ni om namnet Elvin? Har så svårt att känna av vad för sorts namn det är egentligen? Har det använts länge i Sverige, någon som vet?
Om man ställer Elvin mot Elis, Emil och Elton? Vilket föredrar ni?
Jag tycker Elvin är fint, Emil är också fint, inte så vanligt men enkelt i mom uppfattning, många sa att min äldsta skulle passat i Emil, blond och busig men det är ju inte ett måste :D Föredrar ni Elvin däremot så tycker jag absolut inte att det är något fel, som sagt jag tycker att det är fint
Jag tycker Elvin är fint, Emil är också fint, inte så vanligt men enkelt i mom uppfattning, många sa att min äldsta skulle passat i Emil, blond och busig men det är ju inte ett måste :D Föredrar ni Elvin däremot så tycker jag absolut inte att det är något fel, som sagt jag tycker att det är fint
Vår som heter Eddie efter Eddie Meduza.
För mig är Elvin ett efternamn :) Med betoning på andra stavelsen då förstås.
Elis eller Emil.
Jag förstår inte varför namn måste vara så originella som möjligt. Är det för barnets eller föräldrarnas skull? Hur vet man om barnet kommer att gilla att ha ett udda namn?
När jag valde namn var det förstås ett jag tycker är fint men också tidlöst och internationellt gångbart. Sedan fick barnet ett fornnordiskt andranamn eftersom jag tycker att det är viktigt att känna till sitt ursprung.
Jag tänker att barnet kan byta när h*n blir äldre om h*n vill ha ett mer originellt namn och då få ett annorlunda namn som h*n gillar själv.
Emil.
Jag förstår inte varför namn måste vara så originella som möjligt. Är det för barnets eller föräldrarnas skull? Hur vet man om barnet kommer att gilla att ha ett udda namn?
Elvin tycker jag går i samma stil som t ex Milton, Melvin, Elton, Milo, Alvin, Liam, Kian och Levi. Dvs hyfsat populära namn med engelsk touch. Inte min personliga favoritkategori namn, men helt klart omtyckt av många svenskar.
Jag tycker inte att Elvin är att likställa med Kevin, Elvin används alldeles för mycket av andra grupper för att vara ett "Kevin-namn". Elvin är heller inte nytt. Anledningen till att det har låg medelålder är att äldre Elvins dött av och eftersom det inte är ett klassiskt namn så är det generationsbundet. Jag gillar Elvin. Det är sött och mysigt, men inte barnsligt. Allmänt trevligt liksom. Enkelt och hyfsat gångbart. Kan dock bli smeknamn har jag märkt.
Av de andra namnen så älskar jag Emil, som är stabilt, enkelt, vackert och bra på alla sätt. Elis är gemytligt och nordiskt, men väldigt sött. Elton gillar jag inte alls.
Tack för dina tankar kring namnen. Ja Emil är faktiskt fint! Har varit lite rädd att det känns alldeles för vanligt och lite tråkigt men börjar gilla det mer och mer..
Fler tankar någon :)?
Jag känner en tonåring som heter så. Fint namn.