Ge present till chefen? Ok eller inte?
Jag vet inte om detta är en dum fråga men skulle vara tacksam om jag fick höra era tankar. Jag arbetar sedan tre år på en avdelning med ett dussintal anställda. Jag hade svårt att bli en del av gänget för alla hade arbetat tillsammans i tiotals år utan några nykomlingar, de är mycket äldre än mig och avdelningen hade dessutom ingen chef som kunde styra upp saker i nästan två år.
För ett år sedan började vår nya chef som har stöttat och sett mig sedan dess. Vår chef är äldre än mig men yngre än de flesta på hela enheten inklusive våra kollegor på avdelningen. Jag vet att hon har haft det tufft för hon råkade säga det till mig när jag frågade hur det var med henne. Jag är så otroligt tacksam för all tid hon har lagt ned på att stötta mig och dessutom tampas med alla andra problem som avdelningen och enheten har. Kollegorna är fortfarande skeptiska till henne och visar tydligt att hon inte är en del av gänget.
Jag skulle vilja ge henne en present eller julklapp för att visa min tacksamhet, men är det okej eller kan det tas fel? Vad skulle jag kunna ge? Vi båda är kvinnor om det har någon betydelse.
(Jag vet att min arbetsplats är skit och jag försöker hitta annat.)