• Anonym (Håravfall)

Vågar ej dejta kille pga håravfall

Vad har ni för tankar och råd att ge mig, kvinna som lider av håravfall? Jag har väldigt lite hår kvar, döljer det med toppik och andra produkter, och om.det fortsätter behöver jag ha scarf eller peruk.

Har pratat med en kille på nätet och han har ej sett mig irl. Nu vågar jag inte dejta, varit så i ca 5 år.

Bör jag strunta i det och träffa honom och se hur han reagerar?

• Svar på tråden Vågar ej dejta kille pga håravfall
  • Anonym (goforit)

Om du träffar honom så kanske ni blir tillsammans så ja gör det

• Anonym (Hej)

Jag personligen, hade nog försökt få in det lite lätt i en konversation.

Kanske han frågar vad du ska göra i helgen, du kan svara att du skulle behöva ett par nya jeans så du kanske ska shoppa lite, och så kan du också slänga in att du också funderar på att titta om du ser nån snygg peruk och sen fortsätta på det, antingen genom att han frågar varför, eller så säger du att du tappar mycket hår, osv. Inte att det blir en allvarlig grej, utan lite i förbifarten. 

Det är min tanke om hur jag kanske hade gjort! Jag hade iaf velat ta upp det innan vi träffades. 

• Anonym (Naughty40)

Tycker inte du ska gå 5 år till eller längre utan att dejta. Livet är ju här och nu och allt hänger inte på håret... tycker inte du ens behöver nämna något om ditt håravfall förrän du träffat någon lite mer seriöst.

• Anonym (CinnaBon)
    Anonym (Håravfall) skrev 2020-10-15 21:41:41 följande:

Vad har ni för tankar och råd att ge mig, kvinna som lider av håravfall? Jag har väldigt lite hår kvar, döljer det med toppik och andra produkter, och om.det fortsätter behöver jag ha scarf eller peruk.

Har pratat med en kille på nätet och han har ej sett mig irl. Nu vågar jag inte dejta, varit så i ca 5 år.

Tycker nog du gott kan vara rakt fram från början. Typ om du är på en dejtingsida för att träffa nån, att du tar upp det redan i din profil. Ta upp om dina bra sidor men nämn även dina skavanker. Ingen är prefekt liksom. 
  • Anonym (Kram)

Jag förstår dig hur du känner då jag själv förlorat mkt hår och har fläckvis håravfall. Tyckte det var jobbigt i början men nu berör det mig liksom inte. Ramlar hela skiten av så är det så, dessutom finns jättefina peruker. När senast så du en kvinna med peruk på stan? Oftare än man tror förståss men det vet man ju inte för de är så fina nuförtiden.

Nu tänker jag mer såhär att en tjej i tofs inte heller har hår som man ser, sätter man upp i tofs ser man ju inte håret framifrån. Ett ansikte ser alltså likt ut med mkt håravfall som i tofs. Från sidan och bakifrån lägger man liksom inte märke till. 

Så summa summarum, acceptera tillvaron som det är, och jag lovar, killar är så blinda för sånt här att de märker inte ens håret på en tjej såtillvida det inte är jättelångt eller väldigt speciellt. Jag har inte behövt sätta tillvaron på paus pga min frisyr. 

• Anonym (Kram)

Summa summarum killar struntar i håret får de frågan så säger väl de flesta att de gillar långt hår men de flesta går lika bra med svarthåriga, blonda, rödhåriga.. ,  håret är liksom prio minus i färg och indirekt också i mängd. Iaf min erfarenhet genom åren med olika frisyrer och färger och längder. Lägg fokus på att hålla kroppen i trim, din rumpa t.ex lägger killar du dejtar garanterat märke till..

• Anonym (Tessa)

Många killar som hade keps eller mössa pp Dejtingsidor visade sig vara tunnhåriga. Gör samma sak, sätt på en keps, kan va skitcoolt med lite smink och snygga örhängen till :)

• Anonym (Tunnhårig)

Jag började tappa håret kraftigt efter medicinsk behandling. Det tog ca 3 veckor tills håret blev så tunt att det inte gick att behålla. Jag skaffade tunna bomullmössor i olika färger som jag använder. Om du tar bilder med olika huvudbonader som du har på din profil, så kanske den du pratar med frågar och du kan berätta varför. 

• jrockyracoon
    Anonym (Håravfall) skrev 2020-10-15 21:41:41 följande:

Du är säkert jättefin med eller utan hår!

Kör på, och var dig själv!

Dumpar han dig för håret blir det hans förlust!
Svar på tråden Vågar ej dejta kille pga håravfall