• Sat 17 Oct 2020 17:37
    191 visningar
    9 svar
    +1
    9
    191

    Varför kan inte tjejer ta lite initiativ?

    Varför måste jag som kille göra allt hela tiden? varje gång jag pratar med en tjej online, på tinder, kik eller även IRL så får jag alltid som svar en mening som "okej" "haha okej" till exempel, även fast jag försöker att bjuda på mig själv och skriver längre uttänkta meningar och ställer mer intressanta frågor, en konversation är a two way street? Samma sak kan ju gälla för raggning, då ska man också göra allt jobb och underhålla er hela tiden.

    Blir så less på det här, jag menar är det för mycket begärt?

    Innan någon kommer och kommenterar i tråden " ni kanske inte klickade", eller "hon tyckte inte om att prata med dig" eller "hon var inte intresserad", nä okej men det kan ju inte gälla alla som jag pratar med.

  • Svar på tråden Varför kan inte tjejer ta lite initiativ?
  • Sat 17 Oct 2020 17:45
    #1

    Byt kön så är saken löst.

  • Sat 17 Oct 2020 18:46
    #2

    Tro't eller ej, men killar är lika jävla kassa på att uttrycka sig i skrift. Vet inte hur många jag fått kontakt med och som jag släppt lika snabbt för att de inte klarar av att hålla igång en konversation och enbart kommer med enstaviga svar, trots att man ställer följdfrågor och bjuder till. Det känns ju inte vidare intressant liksom. Så det är nog ingen fråga om kön, utan om att många helt enkelt är värdelösa på att kommunicera i skrift.

  • Sat 17 Oct 2020 19:16
    #3
    MammAmma skrev 2020-10-17 18:46:15 följande:

    Tro't eller ej, men killar är lika jävla kassa på att uttrycka sig i skrift. Vet inte hur många jag fått kontakt med och som jag släppt lika snabbt för att de inte klarar av att hålla igång en konversation och enbart kommer med enstaviga svar, trots att man ställer följdfrågor och bjuder till. Det känns ju inte vidare intressant liksom. Så det är nog ingen fråga om kön, utan om att många helt enkelt är värdelösa på att kommunicera i skrift.


    Jo det måste väl vara så, är själv inte så bra på att chatta online, men försöker verkligen och när andra inte försöker ens känns det hopplöst, men det är ju via dating appar som folk träffar varandra nu för tiden, undrar vart alla de är som faktiskt  är intresserade, många par har ju träffats via dating appar, har de bara tur då?
  • Sat 17 Oct 2020 19:19
    #4

    Tjejer behöver inte anstränga sig för att få dejter, de behöver inte prestera i skrift. Å andra sidan får de såna partners de förtjänar om de inte visar vad de går för och vad de egentligen söker.

    Men jag håller med MammAmma, vissa personer är helt enkelt värdelösa på att kommunicera i skrift, oavsett kön.

  • Kusine­n
    Sat 17 Oct 2020 20:31
    #5

    Jag tror helt enkelt många människor är dåliga på att uttrycka sig lätt och ledigt per. skrift. En av orsakerna till att jag valt bort nätdejting, det är svårt att få igång ett samtal och jag kände mig mer förhörd än pratad med. Och jag var nog lika dålig själv.

    Varför många är dåliga på detta vet jag dock ej (om det är din fråga). Kanske för att det är en ganska krystad situation och för att man enbart måste förlita sig på orden och känner press.

Svar på tråden Varför kan inte tjejer ta lite initiativ?