• Sat 17 Oct 2020 20:49
    491 visningar
    9 svar
    9
    491

    Ni som är bra på att gissa!

    Nyfiken i en strut!

    På tidigare ultraljud har jag kunnat se könet men inte på detta (bad inte heller om att veta)

    Lillebror eller lillasyster? (v 18+2)

  • Svar på tråden Ni som är bra på att gissa!
  • Sat 17 Oct 2020 20:51
    #1

    Ytterligare en bild

  • Sat 17 Oct 2020 22:21
    #2

    Det går fortfarande inte se könet på bilden iom att den är tagen från sidan (i vecka 18), nuben kan man endast se tidigare i graviditeten. Har du ingen bild taget underifrån sk potty shot? Varför frågade du inte bara vilket kön det var vid UL iom att du ändå vill ha gissningar här på FL? Vill du veta eller inte?

  • Sat 17 Oct 2020 22:31
    #3

    Jag tänkte att en del gissar utifrån ex skallteorin. Tycker det är kul att kunna jämföra mina tidigare barns ultraljudsbilder.

    Är mitt tredje barn med en komplicerad graviditet så det enda jag ville veta denna gång var att allt såg bra ut, plus att jag ville att det skulle bli en överraskning för mig och maken (då han ej fick vata med pga covid).

    Ser egentligen inte varför jag måste försvara min nyfikenhet, jag är fullt medveten om att det bara är gissningar.

  • Sat 17 Oct 2020 22:44
    #4

    Det är nog bara jag som inte förstår grejen med att analysera UL-bilder i efterhand om man har gjort valet att avstå från att ta reda på könet. Men det har du givetvis rätt till om du vill.

  • Sat 17 Oct 2020 22:53
    #5

    Jag får ju inte reda på könet genom att analysera dem, anser fortfarande att det mest handlar om gissningar.

    Som jag skrev tycker jag det är kul att jämföra tidigare ultraljudsbilder, på samma sätt som en jämför symtom, magens form etc. Samtidigt som jag vet att teorier i sig inte är tillförlitligt.

    Har däremot aldrig förstått varför en svarar på en tråd när en inte har tänkt svara på frågan utan bara ifrågasätta den. Nåja, vi är olika :)

Svar på tråden Ni som är bra på att gissa!