• pandarinen

Baka flicka 2020

Någon mer som vill följas åt och diskutera metoder och tips på hur man försöker sig på att baka en liten flicka :D
    Och följas åt och se om vi lyckas :D
    Självklart är det att få ett barn som är det viktigaste. 

• Svar på tråden Baka flicka 2020
  • GabriellaGabbi
    SML89 skrev 2021-01-29 09:01:09 följande:

Gällande PH, menar du då bra enligt vad som anges i den tabellen som kommer med testet? För där hamnade jag med. Hoppas på att det är bra värde som gynnar och gör det "lättare" att bli gravid.

Jag väntar in Bim som jag hoppas är 6/2 (4/2 enl appen men då blir de för kort lutealfas).

Ja precis, kollade på tabellen.

Okej håller tummarna för dig:)
  • Gurkan25

Verkar tyvärr fått ett missfall, blödigt en del de senaste dagarna och inte orkat skriva, vi får göra ett nytt försök lite senare i vår när kroppen har återhämtat sig. Kanske beror på att mina 2 tidigare graviditeter har varit täta.

Benjamin 24/12-2017 Zakaria och Adam 9/3-2019
  • GabriellaGabbi
    Gurkan25 skrev 2021-01-29 13:46:26 följande:

Verkar tyvärr fått ett missfall, blödigt en del de senaste dagarna och inte orkat skriva, vi får göra ett nytt försök lite senare i vår när kroppen har återhämtat sig. Kanske beror på att mina 2 tidigare graviditeter har varit täta.

Beklagar. :( Styrkekramar
  • Al88
    SML89 skrev 2021-01-26 09:39:26 följande:

Va kul, grattis till plusset =) Då hade du säkert äl däremellan ja. Det är ju svårt att veta exakt när äl kan ha varit. Men med tanke på negativt test dag 12 så borde du kanske ha fått max fertilitet (fast gubbe) dagen innan och då ägglossning 24-36 h efter det. Håller tummarna för er att ni får en liten flicka.

Har ni testat något annat (med kosten el liknande) för att få en flicka?

Tusen tack!Har undvikit kött och druckit citrondryck samt försökt ha sex senaste 3 dagar innan ÄL(blev kanske 2-3 ) men planen var egentligen 4.Hade sett MA i september så har hållit låg profil och inte berättat annat än för de närmsta.
  • Al88

Tråkigt att höra, beklagar verkligen.Fick ett MA i september (mitt andra) men det gäller att ta nya tag även om det känns i hjärtat.
  • SML89

Nej va tråkigt, beklagar verkligen :( Fy vad jobbigt. Många styrkekramar till dig! Vi finns här om du vill skriva av dig eller bara stötta för när ni känner att ni vill försöka igen
  • SML89
    Al88 skrev 2021-01-29 15:04:56 följande:
    Tusen tack!Har undvikit kött och druckit citrondryck samt försökt ha sex senaste 3 dagar innan ÄL(blev kanske 2-3 ) men planen var egentligen 4.Hade sett MA i september så har hållit låg profil och inte berättat annat än för de närmsta.
    Nej förstår, på ett sätt vill man ju berätta men å andra sidan vill man inte förrän man känner att man är förbi den mest riskfulla fasen. Sist mådde jag så dåligt att jag va tvungen att berätta på jobbet samt närmsta. Ska ni ta reda på kön? :)
  • Al88
    SML89 skrev 2021-01-30 12:15:09 följande:

Nej förstår, på ett sätt vill man ju berätta men å andra sidan vill man inte förrän man känner att man är förbi den mest riskfulla fasen. Sist mådde jag så dåligt att jag va tvungen att berätta på jobbet samt närmsta. Ska ni ta reda på kön? :)

Ja så snart det bara går :).Med yngsta tid jag reda på könet i v 14+5 och har svårt att hålla mig så jag tror det blir innan v 16 med denna också.
  • SML89
    Al88 skrev 2021-01-30 14:25:43 följande:
    Ja så snart det bara går :).Med yngsta tid jag reda på könet i v 14+5 och har svårt att hålla mig så jag tror det blir innan v 16 med denna också.
    Okej spännande =) Håller tummarna!

Pandar­inen hur går de för dig?
  • urba

Vill inte vara negativ men måste bara få skriva av mig lite. Jag ville gärna ha en flicka och försökte med alla dessa metoder i ca 8-9 månader. Blev till slut gravid men fick då missfall och nu bryr jag mig inte öht vilket kön det blir. Vill nu bara ha ett friskt syskon till mina barn. De dieter man följer kanske påverkar ens förmåga att få barn öht. Det sägs att man ska undvika salt för att få en flicka. Det man inte tänker på är att salt med jod måste man få i sig för att kunna bli gravid. Samt kan jodbrist ge missfall. Vill bara varna för att slaviskt följa dessa råd. Det kan dessutom ta betydligt längre tid att bli gravid genom att hålla på och räkna ut och stressa om när man ska ha sex innan äl osv

Svar på tråden Baka flicka 2020