• Nowoli

BF Juli 2021

En tråd för oss med BF i juli 2021.

• Svar på tråden BF Juli 2021
  • Blåstjärna

Hej!

Testade igår på BIM och fick gravid 2-3 veckor :)

Misstänkte graviditet nu eftersom när jag när jag väntade vår dotter frös något otroligt i början (kändes nästan som att man höll på att bli sjuk) och samma känsla infann sig nu för ca 5 dagar sedan och höll i sig till igår. Idag har jag inte frusit ännu.

Har ett MA tidigare före min dotter, och därefter tog de nästan 1 år innan vi fick till henne. Hade räknat med att de antagligen skulle ta ett tag nu med innan de tog sig, men denna gång gick de på försök nr 2. Vår dotter är nu 1,5 år (född maj 19). Får hoppas det vill stanna :)

• ejea

Hej!

Gravid i vecka 5+2! Bf typ 15-16/7 antar jag.

Livrädd för att inte få behålla efter missfall och utomkveds tidigare i år. Hoppas verkligen denna gången, tredje gången gillt kanske..haha

• Limeblad

Plussade idag (+3 veckor). Fattar inte riktigt hur man räknar men NC säger BF 23 juli. Min första graviditet!

• LyCKa55

Kul med nya som kommer till! Hoppas ni vill hänga kvar här:) Jag kommer inte va med i nån fb-grupp utan stanna här.

Vad har ni för symtom? Själv hade jag väldigt ömma bröst o molande värk från början. Nu känns brösten mer normala men de drar i livmodern o känns mer vid höfterna eller sidorna nu. Och illamåendet har tagit över istället. O nu är jag superförkyld med så allt slem i halsen hjälper ju inte. Blir jag hungrig så mår jag illa o hostar jag så håller jag på o kräkas. Idag gjorde jag till o med de två ggr. Sen beror de nog mycket på förkylningen också.

Man blir lite sådär orolig när symtomen slutar men nu har de ju blivit andra istället så.

Denna väntan på första ultraljudet är såå jobbig! Men nu har jag berättat för mina föräldrar iaf så dom vet o kan va barnvakt när jag ska till BM osv. Så de känns skönt

• Ciccilee

Jag kommer inte gå med i någon fb grupp heller, så jag stannar här!

Jag har mått så sjukt illa sedan dagen efter min mens skulle ha kommit. Mår illa av att äta och mår illa av att inte äta, vissa lukter startar kräkreflexerna på en gång.

Har också väldigt ömma bröst och haft lite lätt molvärk till och från sedan nån dag innan mensen skulle ha kommit. Nu har också tröttheten slagit till för mig, vet inte om de är graviditeten i sig eller om jag äter dåligt pga illamåendet. Kanske en kombo?

Jag är för övrigt 34 och detta är mitt första barn om det går vägen :)

Jag har inte så bra koll på hur man räknar gravidveckor och bf, men kollade på 1177 och då blir bf 17 juli också laddade jag ner appen preglife som säger 16 juli. Det står på båda ställen att jag är i vecka 6 iallafall (5+2)

Hur tidigt ringer man barnmorska egentligen? Så mycket nytt gör mig nu!

• ejea

Det är mitt första barn också, men tredje graviditet. Fick som sagt missfall i våras och utomkveds i somras.

Mina symptom är ömma bröst, kissnödig och SJUKT rapig hahah...

• Ciccilee

Ah, förstår. Hoppas det går vägen den här gången då. Kissnödigheten glömde jag nämna.. Springer på toa hela tiden.... ???? Men det känns ändå lindrigt jämfört med illamåendet

• LyCKa55
    Ciccilee skrev 2020-11-16 15:54:47 följande:

Jag kommer inte gå med i någon fb grupp heller, så jag stannar här!

Jag har mått så sjukt illa sedan dagen efter min mens skulle ha kommit. Mår illa av att äta och mår illa av att inte äta, vissa lukter startar kräkreflexerna på en gång.

Har också väldigt ömma bröst och haft lite lätt molvärk till och från sedan nån dag innan mensen skulle ha kommit. Nu har också tröttheten slagit till för mig, vet inte om de är graviditeten i sig eller om jag äter dåligt pga illamåendet. Kanske en kombo?

Jag är för övrigt 34 och detta är mitt första barn om det går vägen :)

Jag har inte så bra koll på hur man räknar gravidveckor och bf, men kollade på 1177 och då blir bf 17 juli också laddade jag ner appen preglife som säger 16 juli. Det står på båda ställen att jag är i vecka 6 iallafall (5+2)

Hur tidigt ringer man barnmorska egentligen? Så mycket nytt gör mig nu!

Spännande med första! Här känns de som allt kom tidigt för att kroppen känner igen de. Eller nåt. För med dom andra två har jag inte haft så mycket symtom så tidigt.

Jag har bf 5-6juli beroende på vart jag räknar ut de. Men de brukar ju kunna flyttas vid Ultraljudet. Jag är i v.8 imorgon(7+0).

Man ringer MVC när man vet att man är gravid. Men de gör ju inget att vänta lite men de är lättare att hitta en tid som passar dig lite innan. Jag som fått två barn innan ska inte komma förrän v.9 på inskrivning. Men du som inte fått innan ska nog komma typ v.7
  • Kokos90

Jag stannar också kvar på familjeliv , så kul att vi är npgra stycken! Jag är i vecka sju nu och fortfarande inga symtom .. men det kommer väl som helst!

Jag ska till Bm första gången nästa vecka i V8, bokade tiden digitalt genom 1177 :)

Svar på tråden BF Juli 2021