• Anonym (Karin­)
    Sun 18 Oct 2020 23:22
    1037 visningar
    9 svar
    +1
    9
    1037

    G-punkten verkar inte finnas. Säkert att alla ens har en???

    Hittar inte den där j*vla g-punkten. Är fan 45 år och hittar den forfarande inte. Alla män jag varit med hittar den inte heller... sägs att området ska vara skrovligare?? Hur ska g-punkten kännas?? Asså jag är mjuk i hela fittan, och skrovlig är jag på hela främre väggen, känns likadant överallt. Hittar ingen punkt där det känns skrovligare på? Eller skönare. Känns likadant. Har nästan mer känsel på bakre slidväggen mot analen... är det här ens normalt? Har alltid haft så och nej har inte fött barn... så har inte varit med om att känsel försvunnit nånstans.. för mig har slidan alltid varit väldigt okänslig... visst om jag smeker klitoris så kan det väl kännas bra att ha 1-2 fingrar i mig... men annars tycker jag inte g-punkten är nåt speciellt?? Ni som gillar att bli smekta där, har ni alltid tyckt om det? Eller har ni fått öva upp den förmågan? Eller måste ni smeka klitoris samtidigt för att det ska kännas nåt speciellt?? Förstår verkligen inte grejen alls...

  • Svar på tråden G-punkten verkar inte finnas. Säkert att alla ens har en???
  • Rumpäl­skaren
    Sun 18 Oct 2020 23:42
    #1

    Hej Karin, Alex heter jag och har slickat och smekt många klitoris. Min erfarenhet är att ge det tid, öåta mannen jobba länge och ju längre han jobbsr där nere, smeker och pullar, ju mer avslappnad blir du. Jag skulle gärna prova på stt hitta din G-punkt. Hade varit en trevlig utmaning :)

    Hör av dig. Jag är 42 år.

  • Anonym (Kvinn­a)
    Mon 19 Oct 2020 00:11
    #2

    Alla kroppar är unika. Kanske är din g-punkt inte så känslig? Det är ju ett område på slidväggen som i regel är mer känsligt för stimulering, inte en kroppsdel som man har eller inte har. Precis som klitoris är mer eller mindre känslig på olika kvinnor så borde detsamma gälla även g-punkten. Jag förstår att det kan vara frustrerande men jag tror inte att du skall hänga upp dig så mycket på det, utan fokusera på vad som känns bra och skönt istället. Förresten, min främre slidvägg är också "skrovlig" hela vägen, helt normalt. Att vara mer känslig på bakre slidväggen är också normalt. Rört mig mycket i sex- och kroppspositiva kretsar och när det kommer till sex så finns verkligen alla variationer, inget mer rätt eller fel än något annan.

    Jag är måttligt känslig på min "g-punkt", på det viset att jag tycker att vissa ställningar under sex är skönare än andra (kommer dock inte om inte klitoris stimuleras). Men när jag onanerar tillför den verkligen ingenting. Det är klitoris som "gör jobbet".

    Tyvärr är ju vissa av uppfattningen att alla tjejer fungerar på samma sätt. Som raringen i första inlägget till exempel. Har man inte fått orgasm av att bli slickad så har man inte träffat rätt man, har man inte fått en fontänorgasm så har man bara inte gjort rätt än, osv... Som att det var obligatoriskt att testa allt och kunna komma av allt, bara för att smeka en mans ego med det. Nej, det är på tiden att vi slutar lyssna på sånt, vi är unika och det är vår förbannade rätt att få bestämma vad som är skönt och vad som inte är skönt. Det är inget vi skall lära oss av andra, utan något vi skall lyssna till våra egna kroppar för att komma fram till.

  • Isaaa9­3
    Mon 19 Oct 2020 00:40
    #3

    Slidan är ju ganska okänslig för att annars hade vi inte klarat av att föda barn. Oftast gör det ondast vid öppningen när man ska krysta. Oftast vid slidöppningen man har mest känsel. Sen en bit in är det nästan ingen känsel. Därför man får ont av tampong om den sitter för nära slidöppningen, men får man bak tampongen och in en bit så känns den inte... samma sak när man föder barn. När man har bedövning så känner man inte när barnet är i slidan, förutom en tyngd neråt. Det onda är när man ska krysta ut barnet... jag skulle tro att dom kvinnor som kommer vaginalt är dom som tänder väldigt mycket på det så dom kommer. Tror mer att huvudet ska vara med än på anatomin.. finns ju kvinnor som kan komma utan att röra sig själva o även av att suga av sin kille. Så just för kvinnor handlar det mer om hur tänd man är på situationen skulle jag tro och inte att vissa tjejer har känsligare g-punkt.

  • Anonym (Q)
    Mon 19 Oct 2020 10:10
    #4

    Du har ju hittat det skrovliga området, det är bra. Men sedan måste du ju stimulera det också, enklast om man böjer fingret eller om man har en dildo/kuk måste man vinkla den uppåt. Men, du måste vara lite kåt också. Om man inte är kåt har jag märkt att det inte känns alls. Om du eller någon annan använder fingret se till att nageln är kort!!

  • Mon 19 Oct 2020 13:46
    #5

    Alla är inte lika. Min fru är inte särskilt förtjust i g-punkten även om den är väldigt enkel att hitta på henne. När jag fingrar henne så tycker hon det är skönare ner mot analen, alltså raka motsatsen till g-punken, precis som du. Rent allmänt så verkar dock stimulans inne i slidan vara ganska överflödigt, mer som en liten bonus. Tror det är mer mental njutning av penetrationen än fysik.

    Kanske är det så att klitoris "grenar" på insidan är olika känsliga, grenar sig på olika sätt och ligger olika djupt kvinna till kvinna?

  • Anonym (Fitta­n)
    Mon 19 Oct 2020 14:10
    #6

    Har under min 47 år bara lyckats hitta g- punkten med en man. Min teori är att det var hans kuk och min fitta som hade en perfekt match. Kuken var lite svagt böjd uppåt. Har försök med spec dildo, fingrar och andra kukar :)

Svar på tråden G-punkten verkar inte finnas. Säkert att alla ens har en???