Inlägg från: Nässelfjäril |Visa alla inlägg
  • Nässelfjäril

Bim november 2020 - Första barnet

Jag hoppar också in, 34 år.

Äl+5 idag, BIM 3/11. Har en tidigare graviditet som slutade i sen abort i våras på grund av fosterskador ej förenliga med liv. Det här är femte försöket efter det, frustrationen över att det inte funkar igen tilltar och menscykeln blir bara längre och längre med äl runt dag 18-21.

Härligt att se er pepp och skönt att inte känna sig så ensam!

• Nässelfjäril
    Steeph skrev 2020-10-23 17:11:09 följande:

Säger bara beklagar sååå men gud vad jag känner igen mig! Fick ma i februari och är nu på 7e försöket och det går inte igen jag har ÄL runt dag 17-19.

Beklagar, även om det är skönt att det finns fler så man inte känner sig så himla ensam. ?Alla andra? har det ju till synes så himla lätt för att bli gravida, får friska barn och har en cykel på 28 dagar känns det som. Trodde att vi skulle vara gravida när bf kom men där hade jag fel. Har inga större förhoppningar den här gången heller.

Hoppas det blir fullträff på sjunde försöket för dig!
  • Nässelfjäril
    Soff skrev 2020-10-23 17:36:52 följande:

Men fy, som att det inte vore nog med den vidriga väntan på plusset :( så ska man behöva gå igenom nåt sånt där! Beklagar verkligen! :( <3 

Många med bim den 3:e :) ...

Tack, ja om vi lyckas bli gravida igen lär det nog vara ångestfyllda månader innan det går att glädjas misstänker jag.

Ja, vi är en hel hög den tredje ser jag. Fint med sällskap!
  • Nässelfjäril
    Steeph skrev 2020-10-23 19:00:18 följande:

Förstår helt <3 känner exakt likadant! Man vill inte bli bitter men fy fasen vad tungt det är ibland. Ja vi hade BF förra månaden och då var det riktigt tufft när mensen kom... jag vill verkligen tro att det är din och min tur snart och alla andras givetvis.

Jag har inga förhoppningar på denna gång alls även om mannens sperma ser bra ut och att vi låg precis vid rätt dagar. Stor kram till dig och ha en fin helg! Bara att skicka meddelande om du önskar prata/ha stöd!

Skönt att det såg bra ut! Hjärnan börjar ju oroa sig för alla möjliga tänkbara orsaker till att det inte funkar, måste vara skönt att kunna checka av den punkten.

Ligga på rätt dagar börjar bli en riktig stämningsdödare för mig...

Såg att du skrivit att ditt fertila sekret försvunnit efter ma. Samma här också, inte alls på samma sätt där heller längre. Sjukt hur länge kroppen verkar vara ur balans efteråt. Inte alls dom där tre månaderna jag fick höra att det skulle ta.

Tack, detsamma till dig!
  • Nässelfjäril
    Steeph skrev 2020-10-24 13:57:26 följande:

Ja verkligen... jag ska upp och lämna prov om cirka 1 månad. Har börjat ge upp lite helt ärligt samtidigt som jag verkligen vill tro att det ska gå igen.

Ja vi brukar fixa 3 ligg under de 5 fertila dagarna men visst blir det mer stelt och endast produktionssex. Skit tråkigt egentligen men vad gör man inte...

Ja det är heeelt borta. Får krämigt dagarna innan ägglossning men aldrig äggvita som jag hade innan. Tror att mitt östrogen inte riktigt är okej.

Förstår uppgivenheten, ligger två månader efter dig i försök men känns hopplöst. Första gången gick lätt, så trodde ju i min enfald att det skulle göra så nu också.

Skönt med provtagning, få veta hur det ligger till och slippa ha det snurrande i huvudet hela tiden. Hoppas du inte kommer behöva den däremot och att det gett resultat innan dess. Har du gått privat eller via landstinget för att få tid?

Jag har också börjat fundera på om jag ska ta kontakt för att få någon form av koll, de där tre månaderna det skulle ta innan menscykeln skulle vara som vanligt har ju passerat med råge...
  • Nässelfjäril
    Soff skrev 2020-10-28 08:20:48 följande:

Fick en tempdip nu på morgonen :(... vilket fick mig att tappa hoppet för denna gången också.. brukar dippa vid denna tidpunkten innan mens.. tänkte jag lika gärna kunde ta ett test då, och få det överstökat, och det var förstås negativt.. är på bim-3 idag. Det konstiga är att jag inte haft några som helst spottings inför mensen vilket jag alltid har. Kroppen har väl hittat ett nytt sätt att jävlas..

Tungt när hoppet slocknar gång på gång, kram till dig!

Jag hyser inga förhoppningar denna månad heller. Idag är jag helt övertygad om att det aldrig kommer bli några barn och den där enda misslyckade graviditeten var så nära jag kommer komma. Humöret går verkligen upp och ner...
  • Nässelfjäril
    Soff skrev 2020-10-28 09:15:49 följande:

Ja, det är verkligen tungt detta :( Kram! Ovissheten är fruktansvärd verkligen.. Och känner verkligen igen mig i den känslan.. bortsett från att jag inte har någon graviditet bakom mig. Men det känns verkligen som att det aldrig kommer bli nåt. Varför skulle det? När det inte blivit något hittills liksom?... Har läst om flera som haft tempdippar innan mens och ändå varit gravida, så får väl hoppas jag är en av dom, och att plusset kommer senare... men tvivlar på det..  

Jag håller tummarna för att du tillhör den skaran! Jag hoppas vdu får ett plus och att det leder till ett friskt barn.

När man tycker man gör allt rätt men ändå inte lyckas är det svårt att hålla gnistan uppe, men du är inte ensam!
  • Nässelfjäril
    Soff skrev 2020-10-29 23:28:04 följande:

Lite smått förvirrad nu då min temp gått upp igen, och fortfarande inga som helst spottings. Bim-2. Igår var jag helt övertygad om att allt gick åt helvete, nu har jag ingen aning längre. Jag ställer in mig på att det kan bli mens i helgen, då jag till och från har lite värk, som mensvärk.. men visst känns det lite hoppfullt. Ibland känns det riktigt skumt nere i magen, som att det bränns/kittlas typ.. aja, inte långt kvar nu som får gå runt och undra om det är mensen eller inte. 

Det där med mensvärk kan ju vara ett gott tecken också! Jag hade rejäl mensvärk den gången det tog sig, flera dagar innan mens. I normala fall brukar den dyka upp timmar innan mensen drar igång för min del men inte då.

Jag håller mina tummar för dig! För min del är jag övertygad om att loppet är kört även den här månaden.
  • Nässelfjäril
    Soff skrev 2020-10-30 08:15:44 följande:

Jaa jag hoppas att det är så denna gången :) värken kommer och går också, vilket är lite skumt. Tror inte jag brukar ha så. Det har känts flera gånger som att mensen verkligen ska börja, men så försvinner det. Idag sjönk tempen lite grann men har å andra sidan aldrig varit så hög innan mens vad jag kan se tidigare cykler..

Det låter väldigt lovande i mina öron!
  • Nässelfjäril
    Soff skrev 2020-10-31 14:24:12 följande:

Mensen kom idag på bim :( var väl väntat.. man hoppet är det sista som lämnar.. 

Tråkigt, hoppas kroppen beteendet som vanligt nästa månad och detta är sista mensen på länge. Hur länge har ni försökt?
  • Nässelfjäril
    Soff skrev 2020-10-31 14:24:12 följande:

Mensen kom idag på bim :( var väl väntat.. man hoppet är det sista som lämnar.. 

Tråkigt, hoppas kroppen beteendet som vanligt nästa månad och detta är sista mensen på länge. Hur länge har ni försökt?
    Steeph skrev 2020-10-31 11:14:47 följande:

Mensen kom för mig idag. Känns helt okej eftersom jag var 100% inställd på det ännu en månad. Är så peppad att få komma till klinik om 1 vecka och kanske få göra en hssg spolning på första besöket samt kolla av allt. Känns som att det är ett steg i rätt riktning. Är bara rädd att något inte ska se bra ut men bättre att veta det nu isåfall. Ny bim är 30/11 - 1/12 och 8e försöket efter MA. Nu jäklar kör vi och hoppas på många fina plus innan jul! Kram på er <3

Väldigt skönt att få visshet, men förstår oron.

Jag ska försöka ge det året ut, men sedan är det nog dags att försöka få en tid för min del också, om inte annat för min sinnesros skull. Speciellt om min cykel fortfarande inte ordnat till sig.

Hoppas ju givetvis på att jag slipper men känns ju tyvärr osannolikt.
  • Nässelfjäril
    EMKR skrev 2020-11-04 06:34:21 följande:

Undrar om det finns någon annan med mens som beter sig konstigt!

I måndags på bim fick jag en lätt ljusrosa blödning, tisdag kom den riktigt mensen. Trodde jag? Jag blödde max 3 timmar sen inget. Förra månaden blödde jag 2 dagar.

Vad är det för fel på min kropp???

Min kropp beter sig inte heller. Bim igår men ingen mens. Inte testat men är säker på inte gravid, förra gången jag var gravid hade jag symtom några dagar innan bim.

Antar att det inte blev någon äl trots alla tecken och värk i höger äggstock.

Kroppen gillar att hitta nya sätt att jävlas?
  • Nässelfjäril
    FasterOwe skrev 2020-11-04 09:27:22 följande:

Äl + 11

Jag testade idag, såg negativt ut. Nu, tre timmar senare, tyckte jag min ana något oerhört vagt. Det syns nästan ett streck när jag lyser upp stickan bakifrån. Vågar jag hoppas eller är det ett litet spökstreck?

Jag lyckas tyvärr inte ta någon bra bild.

Det är ju fortfarande tidigt så hopp finns ju oavsett tänker jag.
  • Nässelfjäril
    Steeph skrev 2020-11-04 23:20:46 följande:

Reagerade först på tsh men har nu fått fsh som är katastrofalt tyvärr. Så imorgon blir det att ringa klinik och så får vi ens se om vi kan få biologiska barn. Det ser tyvärr väldigt mörkt ut... är helt förstörd.

Jag hoppas du får bra hjälp och goda besked. Nu googlade jag bara snabbt och jag gissar att du grävt ner dig och har läst allt du kan, men det gick att läsa att hypothyreos kan påverka fsh och dessutom att fsh varierar beroende på tid i menscykeln. Det tänker jag ändå är positivt och kanske kan ge lite hopp. Håller tummarna för dig!
  • Nässelfjäril
    Steeph skrev 2020-11-05 18:16:24 följande:

Tack! Kliniken här i staden sa nej och måste vänta till mars. Så vi åker till en annan stad på måndag och får förhoppningsvis hjälp där (privat). Värdet är taget på rätt dag, ska tas på cd 3, dock startade mensen lite segt så det kan även ha varit på dag 4 men det ska ändå inte vara så högt som jag har. Det ser tyvärr ut som att jag kommer komma in i klimakteriet mycket tidigare än väntat (är bara 28) och att våra chanser till graviditet är mycket begränsade. Mestadels av ångesten har lagt sig och min familj är informerad. Nu försöker jag bara hitta kraft att orka kämpa på.

Hoppas du okej trots omständigheterna och att du fick ordentliga svar på alla frågor idag.
Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet