• Smellvis

Bim november 2020 - Första barnet

EMKR skrev 2020-10-24 08:14:54 följande:

Hej tjejer!

Jag är så trött på att VARJE månad googla och läsa om tidiga tecken på graviditet men som varje månad visst dig vara mens!

Kan ni inte bara säga till mig att det är mensen denna gång också.

Det sticker och är lite molande i nederdelen av magen, tog ett glas vin igår som inte smakade gott. Vill inte tro att det är tecken på mens, jag har bim 2/11. Men inte kan man känna något såhär tidigt?

Håller på att tappa de :( lägger snart ner detta med att skaffa barn! ;(

Man blir ju knäpp på googlandet. Finns ju så mycket som kan vara gravsymptom också. Sen kan man ju alltid googla på engelska också så att man hittar extra mkt Tyst 

Jag har bim dan efter dig och jag har redan symptom hahaha. Tycker att det ilar konstigt i äggstockarna. Förnuftigt så försöker jag tänka att det inte går att känna nåt så tidigt men då påminner en liten röst om att ägglossningen kan ju ha varit tidig haha. 
  • Smellvis
    FasterOwe skrev 2020-10-23 19:35:55 följande:

Nu blir det tredje försöket för oss efter ma. Jag har haft extra korta cykler, och dålig tajming med en sjuk sambo de senaste två cyklerna. Den här månaden hoppas jag det ska gå!

Men jag har ett par frågor till er andra, får ni sånt tydligt fertilt sekret? Det får inte jag! Har ju ändå blivit gravid en gång även om det slutade i ma. Och vad använder ni för termometer när ni tempar? Jag har en helt vanlig med en decimal. Funkar det?

1/11 Soff, 32 år

2/11 EMKR, 32 år

3/11 Smellvis, 36 år

3/11 Molybden, 26 år

3/11 Nässelfjäril, 34 år

4/11 Babybel95, 25 år

6/11 Janni91, 29 år

7/11 FasterOwe, 30 år

10/11 (cirka) FruH2, 27 år

15/11 Vickan31, 31 år

19/11 Tilliee, 27 år

19/11 BoringBrick92, 28 år

19/11 Tekvinnan, 28 år

21/11 Stickling, 32 år

24/11 Mochi1, 32 år

28/11 Link92, 28 år

(Nov/dec) Priggers, ?

Jag brukar bara få mkt mer sekret men inget tydligt fertilt (typ trådigt). Men jag brukar inte undersöka det. Den här månaden upptäckte jag faktiskt trådigt sekret på toappappret två dagar innan beräknad ägglossning.
  • Smellvis
    Molybden skrev 2020-10-26 18:52:40 följande:

Jag har inga förhoppningar på den här månaden. Vet inte om jag haft ägglossning eller inte. Blivit rejält förkyld och sängliggande så vet inte om jag kan lita på min temp. Har inte heller ömma bröst och humörsvängningar som jag brukar ha efter ÄL men börjat få ont som när ägget inte lyckats lossna. Känns bara jobbigt just nu.

Tråkigt. Hur känns det när ett ägg inte lyckats lossna? Vi har bim samma dag så jag håller tummarna för att det blir en riktigt bra dag för oss. Fast jag tycker inte att det känns lovande för mig heller just nu. Annars får vi väl trösta varandra, dricka vin och äta choklad.

Krya på dig! Allt känns nog bättre efter att förkylningen gett med sig.
  • Smellvis
    FruH2 skrev 2020-10-27 17:06:21 följande:

Jag är så lycklig! Glad gubbe på LH testet!! ???? inga som helst kramper eller så för indikation på ägglossning... men kanske kommer inom 48timmar? Vad tror ni? Någon som haft/har ägglossning utan några kramper? Har haft fertiltsekret som visat på att något på gång men ingen som helst ?smärta? i kvinnomagen.

Spännande! Bara att mysa på! Den här månaden kände inte jag heller av min ägglossning nåt särskilt (hade bara ömma äggstockar vid ett samlag). Men jag hade klibbigt sekret och mer sekret än vanligt. Tror att det för mig kan bero på vilken äggstock som står för ägglossningen. Hoppas iaf att det släpper ett ägg fast det inte gör ont.
  • Smellvis
    Elizai skrev 2020-10-30 14:27:42 följande:

Hej, jag hoppar in här om det går bra.. jag har inte varit aktiv på FL sen våren 2018 tror jag. Orkade helt enkelt inte, fantiserade fram så mycket syntom och min mens började spöka. Jag och min blivande man har försökt i 3-3,5 år att bli gravida, utan resultat.

Vet inte vilket försök vi är nu i ordningen.. man försöker ju mera aktivt vissa gånger sen blir det att jag inte orkar med psykiskt med allt väntande och testande och allt det där. Men nog har vi minst 20 försök bakom oss i alla fall..

Jag har för ca ett år sen haft en cysta på äggstocken (väldigt stor). Den behandlades och försvann, men min ägglossning verkar ändå inte funka som den ska. Jag har massa mogna ägg (enligt ultraljud iaf, de såg massa massa mogna ägg i samband med att de kollade efter cystor)., men de verkar inte släppa?

Jag har nu förra cykeln valt att helt sluta med ALLA allergumediciner (förutom astmainhalatorerna) då jag läst att det kan påverka. Även skaffat natural cycles termometer och appen, så tempar nu varje morgon.

Utöver det kör jag med kosttillskott; folsyra, multi-kvinna, d-vitamin, munkpeppar, rosenrot och bidrottninggele.

Om ni har några tips om nåt mer jag bör prova ta så skriv gärna det. :)

Kör även med äl-tester. Nu sist körde jag med clear blue digitala, men där fick jag bara blinkande gubbe i typ 5-6 dagar, sen ingenting. Fick aldrig fast gubbe typ? (Blinkande är alltså indikation på lh-ökning, fast gubbe ska betyda ägglossning).

Jag får ingen hjälp av vården pga övervikt.

Jobbar med att få ner vikten men jag har blivit gravid en gång tidigare av misstag fastän jag vägde mer då (gjorde abort då, det är typ 7 år sen).

Jag har oregelbunden mens. Men enligt natural cycles ska jag ha mens 23/11 (men jag tror mer på början av december kanske, senaste cykeln var på 37 dagar och jag är idag på CD3).

Min lutealfas verkar vara väldigt kort, typ 7-9 dagar. Har funderat på att försöka få hjälp av privat gyn, men vet inte vae jag ska vända mig. Alla privata här i kommunen har kö på flera år.. har ni någon ni kan rekommendera i norrbotten? ??

Shit va jobbigt att det inte tar sig för er. Förstår att du inte alltid orkar vara här inne. Det är ju jobbigt det där med vikten. Låter faktisk som en väldigt kort lutealfas. Bor tyvärr inte i norrbotten så har inte koll på nåt gyn där. Är du säker på att de har så lång väntetid bara för en undersökning? Hoppas verkligen att det tar sig för er snart!!! Skickar en styrkekram.
  • Smellvis
    Elizai skrev 2020-10-31 16:47:32 följande:
    Jag har kollat med våran kommuns privata vc (där de har privat gyn). Flera års väntetid innan man ens får komma på undersökning. Absurt.

Ska försöka söka mig till nån annan kommun tror jag. Jag menar jag ber ju inte om ivf eller något. Vill nest bara att allt kollas och eventuellt ge mig de läkemedel som kan behövas för att få ägget att de facto släppa.
    Ja det låter helt absurt. För vissa problem räcker det ju liksom bara med ett besök och så är det löst. 
  • Smellvis

Tråkigt för er som fått mens. Hoppas ni orkar njuta av helgen nu och ta nya tag! Ät lite extra choklad; är säkert bra för fertiliteten Flört

• Smellvis

Har fått riktig pms-mensvärk nu. Det känns som att mensen ska komma hela tiden, ni vet när man springer och kollar inne på toan hundra ggr. Är så deppig och irriterad också. Känns som att det är kört för den här gången. Jag byggde upp för mycket i mitt huvud hur mysigt det skulle vara att berätta att jag var gravid för våra familjer över jul så nu känns det extra pissigt att mensen är på g.

• Smellvis

Ja. Min man sa att alla kommer att bli lika glada oavsett vilken dag vi berättar. Nu kan det ju bli nåt som förhoppningsvis lyser upp den tråkiga vardagen i februari eller mars.

• Smellvis

Bim imorgon enligt appen. Har fortfarande mycket mensvärk. Har också fått väldigt ont i ländryggen, är väl den här månadens inbillningssymptom (brukar ha ont i ländryggen under mens men inte innan). Inbillningsillamåendet är på topp så det är ju trevligt.

Igår var mitt humör så sjukt dåligt (brukar få så nån dag innan mens). Skulle då tömma ut ventilen i tvättmaskinen. Äckligt smutsvatten rinner ut över hela golvet. Lyckas fixa allt och göra ren maskinen och trycker på den utan att sätta tillbaka ventilen så det börjar rinna vatten över golvet igen (rent den här gången iaf). Fattar inte heller att ventilen är delen jag håller i förens efter en stund utan håller på och hysteriskt letar efter ventilen. Är ett under att jag inte hade sönder nåt, var så jädrans arg.

Svar på tråden Bim november 2020 - Första barnet