Elizai skrev 2020-10-30 14:27:42 följande:
Hej, jag hoppar in här om det går bra.. jag har inte varit aktiv på FL sen våren 2018 tror jag. Orkade helt enkelt inte, fantiserade fram så mycket syntom och min mens började spöka. Jag och min blivande man har försökt i 3-3,5 år att bli gravida, utan resultat.
Vet inte vilket försök vi är nu i ordningen.. man försöker ju mera aktivt vissa gånger sen blir det att jag inte orkar med psykiskt med allt väntande och testande och allt det där. Men nog har vi minst 20 försök bakom oss i alla fall..
Jag har för ca ett år sen haft en cysta på äggstocken (väldigt stor). Den behandlades och försvann, men min ägglossning verkar ändå inte funka som den ska. Jag har massa mogna ägg (enligt ultraljud iaf, de såg massa massa mogna ägg i samband med att de kollade efter cystor)., men de verkar inte släppa?
Jag har nu förra cykeln valt att helt sluta med ALLA allergumediciner (förutom astmainhalatorerna) då jag läst att det kan påverka. Även skaffat natural cycles termometer och appen, så tempar nu varje morgon.
Utöver det kör jag med kosttillskott; folsyra, multi-kvinna, d-vitamin, munkpeppar, rosenrot och bidrottninggele.
Om ni har några tips om nåt mer jag bör prova ta så skriv gärna det. :)
Kör även med äl-tester. Nu sist körde jag med clear blue digitala, men där fick jag bara blinkande gubbe i typ 5-6 dagar, sen ingenting. Fick aldrig fast gubbe typ? (Blinkande är alltså indikation på lh-ökning, fast gubbe ska betyda ägglossning).
Jag får ingen hjälp av vården pga övervikt.
Jobbar med att få ner vikten men jag har blivit gravid en gång tidigare av misstag fastän jag vägde mer då (gjorde abort då, det är typ 7 år sen).
Jag har oregelbunden mens. Men enligt natural cycles ska jag ha mens 23/11 (men jag tror mer på början av december kanske, senaste cykeln var på 37 dagar och jag är idag på CD3).
Min lutealfas verkar vara väldigt kort, typ 7-9 dagar. Har funderat på att försöka få hjälp av privat gyn, men vet inte vae jag ska vända mig. Alla privata här i kommunen har kö på flera år.. har ni någon ni kan rekommendera i norrbotten? ??
Shit va jobbigt att det inte tar sig för er. Förstår att du inte alltid orkar vara här inne. Det är ju jobbigt det där med vikten. Låter faktisk som en väldigt kort lutealfas. Bor tyvärr inte i norrbotten så har inte koll på nåt gyn där. Är du säker på att de har så lång väntetid bara för en undersökning? Hoppas verkligen att det tar sig för er snart!!! Skickar en styrkekram.