Bim november 2020 - Första barnet
Så skönt att du har hoppet uppe! En vecka är ju inte lång tid, så bra att du ska få hjälp! Ja, nu hoppas vi på många plus för oss!!
Så skönt att du har hoppet uppe! En vecka är ju inte lång tid, så bra att du ska få hjälp! Ja, nu hoppas vi på många plus för oss!!
Hej alla längtare och kämpare! Ville bara säga att jag tycker att det känns väldigt fint att vi samlas här och stöttar varandra, alla vi som längtar efter första barnet. Hoppas på många plus nu i november! Själv väntar jag på ägglossningen, som väntas komma någon gång mellan 11:e och 14:e, så det är ett tag kvar :)
Nu har jag bokat in en tid på Fredag på en fertilitetsklinik för att göra ultraljud etc. Känns skönt att ha detta framför mig, lugnar mig lite grann i all denna stress. Då kan man prata med någon som kan sånt här, och få bekräftelse att allt (förhoppningsvis) är bra.
Jag fattar ingenting nu. Fick svar från werlabs imorse att mitt tsh ligger på 2.2 men för 1 månad sedan låg det på 1.5. Skillnaden var att jag var på dag 3 i menscykeln och fastande. Tog provet kl 09. Det första provet (1.5) tog jag kl 14.00 och hade då ätit lunch. Vet ju att ett tsh över 2 kan göra det svårare att bli gravid... hmmm får ta upp detta med kliniken nästa vecka.
Vill bara flika in och säga att mina provsvar från werlabs är tyvärr för höga och katastrof så jag kommer avvika härifrån och försöka hitta kraft att ta mig vidare från det här. Det är så farligt att googla men mitt fsh värde är så högt och jag vill bara gräva ned mig. Är så ledsen så det finns inte.
Fast nu ser jag du skriver fsh och inte tsh. Förlåt! Men boka tid till gyn och gå igenom svaren! Lycka till <3
Jag hoppas du får bra hjälp och goda besked. Nu googlade jag bara snabbt och jag gissar att du grävt ner dig och har läst allt du kan, men det gick att läsa att hypothyreos kan påverka fsh och dessutom att fsh varierar beroende på tid i menscykeln. Det tänker jag ändå är positivt och kanske kan ge lite hopp. Håller tummarna för dig!
Hoppar in här bara för att meddela lite goda nyheter.
På något konstigt sett så tillhör jag de få och ovanliga som har höga nivåer av fsh och amh. Har ett amh värde på 4.4 vilket är bra, till snudd på pco. Men jag är alltså tydligen inte på väg in i tidigt klimakterium vad de kunde se just nu. Men man ska aldrig ta något för givet.
Någon som plötligt fått ägglossning typ 4-5 dagar tidigare än vanligt? Jag börjar fundera på om kroppen blivit helt galen med högt fsh och fick en jäkla spurt. När jag var upp till Uppsala på cd 10 så var follikeln redan 13,5 mm och hon sa att jag skulle ägglossa inom 4-5 dagar.
Jag verkar ha haft ägglossning cd 13 och brukar ägglossa på dag 16-18 egentligen. Vi hann ligga dagen innan och på ägglossningsdagen så nu är det den roliga väntan.. bim gick från 30/11 till 26/11.
Stort grattis till er som plussat <3
Uppdaterar också min Bim då ägglossningen kom 5 dagar tidigt. Hoppas hoppas på fler plus
3/11 Nässelfjäril, 34 år
4/11 Babybel95, 25 år
6/11 Janni91, 29 år
6/11 Carina82, 37 år
7/11 FasterOwe, 30 år
7/11 Jahol89, ? år
7/11 Eme20, ? år
8/11 Baconpie, 35 år
10/11 Minime90, 29 år
10/11 Tigu, 21 år
11/11 EllieBelliee, 27 år
13/11 Tilliee, 27 år
15/11 Toenail, 28 år
15/11 Molybden, 26 år
16/11 helle88, 31 år
18/11 Vickan31, 31 år
19/11 BoringBrick92, 28 år
19/11 Tekvinnan, 28 år
19/11 Stickling, 32 år
21/11 Pyjamasparty, 22 år
22/11 Jenzia, 37 år
22/11 KNAS2, 31 år
23/11 Elizai, 31 år
23/11 Emlan93, 27 år
23/11 Soulen93, 27 år
23/11 hcc97, 23 år
24/11 Mochi1, 32 år
24/11 SMEL, 27år
26/11 Soff, 32 år
26/11 Steeph 28 år
27/11 FruH2, 27 år
28/11 Link92, 28 år
29/11 FridaL, 23 år
30/11 EMKR, 32 år
30/11 Smellvis, 36 år
30/11 JARB, 24 år
Huuuur gör ni för att få tiden att gå mellan äl och bim? Allvarligt. Jag kan tänka på partnerns födelsedag som är samtidigt som bim och tänka ?oj det är snart? och därefter tänka på bim och då tänka ?herregud det är hela tio dagar kvar?. Har någon några tips på hur man kopplar bort tanken på bebis och ägglossning och bim och hela processen?
Jag pratade med min pojkvän igår om att vi efter årsskiftet ska söka hjälp via privat vård (såvida vi inte hinner lyckas innan dess såklart).. åtminstone få kollat lite och kanske få prova något som kan stimulera ägglossningen. Jag har ju ägg, massor av mogna ägg (det syntes på ultraljud hos gyn när jag var där och kollade efter cystor). Men de verkar inte släppa?
Får lh-ökning enligt äl-stickorna men aldrig liksom fullt utslag. Så får aldrig ett positivt resultat på äl-stickorna.. har tempt för första gången denna cykel också, fick en dipp i temp då jag enligt beräkning ska ha äl, och en svag tempökning efteråt. Men sen åkte tempen ner igen.. så jag vet inte?
Min BIM är 23/11, måndag alltså. Jag har inga graviditetssymtom än, så jag tror inte det blev nåt. Haft lite ont i nedre delen av magen de senaste 2 dagarna förvisso, men det kan lika gärna vara begynnande mensvärk också.
Har läst mycket hos vulverine redan. De tog nå hormonprover på mig för ett tag sen på gyn, men det visade inget konstigt.
Det vara bara när jag var aist hos gyn som gynekologen sa att ?ok vad många mogna ägg du har? och aå visade han mig och sa ?ser du, som ett pärlband?. Jag uppfattade som att det är ovanligt. Har tänkt jag ska be om att få kolla det igen men jag vet inte.. känns inte som att det händer nåt. Det enda jag fpr höra är att allt ska bli bra bara jag går ner i vikt (ja, jag jobbar på det också men det är en lång process liksom och problemen fanns där innan jag var överviktig)
Jag har ganska mycket behåring på underarmarna, men inte annars kan jag väl tycka.. vet inte vad som räknas som nog mycket behåring för att kunna vara ett symtom?
Får akne ibland, men inte så farligt numera. Men hade enorna problem med akne mellan tonåren och fram tills för 1-2 år sen.
Vi har försökt i över 3 års tid och när jag väl använt äl-tester så får jag aldrig tillräckligt starkt resultat för att kunna kalla det positivt. Min mens började ju krångla och bli oregelbunden också i samma veva. Jag och sambon ska testa prata med privat gyn efter årsskiftet har vi bestämt. Om vi inte hinner lyckas innan dess (vilket är very unlikely)..
Jag har inte använt p-piller på närmare 10 år. Haha. Har inte använt några hormonella preventivmedel alls, inte i någon form. Slutade när jag var 22-ish år gammal, blir 32 nästa år.
Hur länge har du försökt bli gravid? Att du ägglossar och har regelbunden mens är väl åtminstone det ett bra tecken?
ÄL+10 men vet att det ändå är kört. December månad kommer jag äta allt jag vill, göra det jag vill och skita i att leva med så mycket restriktioner som jag gör idag. Äta den där glassen, äta det där goda brödet och äta det goda julgodiset. December ska bli en riktig feel good månad för mig.
Ska även ringa klinik och få komma på en ordentlig utredning. Nått är knas med kroppen och jag kan förmodligen inte fixa det på egen hand. Kram till er alla och kämpa på!
Hur vet du att det är kört? :( <3 ja det tycker jag du gör rätt i. Kanske kan kroppen slappna av mer då också. Kram!
Hade mensvärk innan bim som var i söndags höll på från onsdagen till fredag kväll , trodde det skulle komma. Men nu är det tisdag kväll och det kommer ingen mens..
Testade i söndags, med babyplans, negativt som tusan var det!
Hur går det för dig?