• Mon 19 Oct 2020 05:44
    4657 visningar
    21 svar
    +2
    21
    4657

    Har du blivit lurad av Telson Sweden AB?

    Någon som haft samarbete med Telson Sweden AB eller som ingått ett avtal med Telson Sweden AB, vare sig det var medvetet eller inte? Telson Sweden AB säljer telekomtjänster men gör det enligt min erfarenhet på ett bedrägligt sätt. Jag söker nu fler som råkat ut för detta för att se hur stort problemet är.
    Ett tidigare bolag med samma huvudman var Be my customer Sweden AB, även det användes för att lura kunder och samarbetspartner -och det finns dokumenterat i dom från domstol. Är det bolaget något som någon av er råkat ut för? Är tacksam för kontakt,

  • Svar på tråden Har du blivit lurad av Telson Sweden AB?
  • Tue 20 Oct 2020 20:41
    #2

    Hej. Intressant! Det är viktigt att ni polisanmäler också. Brottet i vårt fall är försök till bedrägeri. Kanske i ert fall också? Hänvisa polisen till att det finns fler polisanmälningar. Känner inte till någon dom mot vare sig personerna eller just detta bolag men de har väl inte haft sin verksamhet så länge. Så det beror väl på att bolaget är nytt men en av bolagsmännen har drivit bolag tidigare som också inneburit att man lurat kunder. Bolaget försattes mycket lägligt i konkurs för en månad sen. Dom finns i Lunds tingsrätt avseende bolag 559142-9971 Be my customer Sweden AB. Ring till domstolen och begär ut allt gällande bolaget så kan du läsa. Bestrid fakturorna både mot Telson och mot avsändaren, kan det vara Alektum även i ert fall? Upplys dem gärna om att deras samarbetspartner lurar kunder. Du kan ju be att få tala med Alektums marknadsavdelning. Jag fick prata med en på deras enhet corporate law men jag verkade vara den första som ringde så de sa att jag kan ju vara en enskild missnöjd kund. Bra om fler ringer så vansinnet stoppas och de under vem de samarbetar med.

    Räkna med att Telson kommer fortsätta ringa, vara hotfulla på telefon och vägra lämna någon som helst skriftlig kopia på avtal eller svara på mail. Inget spårbart lämnar de. Spela in samtal eller lägg bara på när de ringer. De får meddela sig skriftligt.

    Om du vill. Skriv gärna ett meddelande så kan vi få kontakt och kanske samarbeta kring detta?

  • Sat 24 Oct 2020 21:07
    #7

    En googling på Telson och lura ger träff på den här artikeln. www.expressen.se/dinapengar/aldre-luras-att-teckna-dyra-abonnemang/

  • Tue 8 Dec 2020 20:52
    #9
    karikri skrev 2020-12-08 17:32:46 följande:

    Hej, min man har blivit lurad av detta bolag och vi har verkligen försökt med allt för att komma ifrån detta s.k. avtal som de hävdar att han godkänt. Men, det är så gott som omöjligt. Vi kommer att polisanmäla och när det kommer faktura kommer vi att bestrida denna till kronofogdemyndigheten.


    Hej. Tråkigt att det är fler men jag är inte förvånad. Betala absolut inte! Bestrid både till Telson och och de använder något annat bolag för sina utskick. Gör polisanmälan. De kommer inte vinna så låt dem hålla på med utskick, bestrid och möts i rätten om det är så. Jag har blivit kontaktad av andra. Vi är flera andra som anmält så det är bra att det uppmärksammas. Skriv gärna privat meddelande så kan jag hjälpa dig mer.
  • Thu 21 Jan 2021 09:18
    #10

    Hej alla.

    Vill bara meddela att det är fler och fler som kontaktar mig och säger att de blivit lurade på precis samma sätt. Kom ihåg, Telson begår brott i sin verksamhet. Det är bedrägeriförsök! Betala aldrig till kriminella!

    Den som tvekar på om detta är sant kan ringa polisen och begära ut kopior på brottsanmälningar mot företaget.

  • Thu 28 Jan 2021 18:42
    #11

    En till som hört av sig. Verkar vara samma modus. Väldigt sorgligt att de bara kan få fortsätta trots att detta är brottsligt.

  • Thu 18 Mar 2021 04:11
    #13
    TonyLindau skrev 2021-03-17 23:31:05 följande:

    Jag hjälper en bostadsrättsförening, där ordförande gick på en telefonförsäljning Med Telson Sweden AB, någon som har något tips om hur man kan gå tillväga med att få ett slut på detta.


    Hej. Tråkigt att det är fler. Ta reda på hur samtalet gick till när Telson påstår att ett avtal ingick. Gav telson all korrekt information, upplyste de om alla delar av avtalet, inklusive bindningstid? Sa de att de ringde ifrån telson? Om något inte sköttes korrekt från deras sida så är det bara att säga det och bestrida alla fakturor. Har de inte gett alla uppgifter om avtalet så förneka att det finns ett korrekt avtal. Vem som helst kan ju inte bara ringa ett samtal och sen påstå att det finns ett avtal om något som den uppringda personen inte ens hört om. Bestrid alla fakturor mot både telson och inkassobolag, betala ingenting. Innan något betalas är det försök till bedrägeri men om ni betalar så blir det ett fullbordat bedrägeri. Låt telson visa er bevis för att det finns ett korrekt avtal. Dom ska självklart kunna precisera avtalet i skrift och det ska stämma överens med det som sades under samtalet.

    Vem skickar ut betalningskravet? Bestrid både mot telson och det företag som skickar betalningskravet. Ta också gärna kontakt med det bolaget och fråga varför de samarbetar med ett bolag som ägnar sig åt bedrägerier.

    Polisanmäl! Mycket viktigt!
  • Sat 20 Mar 2021 13:42
    #16
    TonyLindau skrev 2021-03-19 22:49:21 följande:

    Ang Telson, vilka har polisanmält och på vilket sätt ?


    Menar du vilka av dem som skrivit inlägg i tråden som polisanmält?

    Jag har.
  • Wed 24 Mar 2021 15:39
    #18
    TonyLindau skrev 2021-03-21 08:30:33 följande:

    Hej. Jag försökte att anmäla, men polisen tyckte att det var ett civilrättsligt ärende och inte ett bedrägeri. Vore intressant o få ta del av din anmälan.


    Hej. Konstigt. Det finns flera polisanmälningar. Jag skriver diarienummer till dig i eget meddelande. Säg till polisen att du inte alls håller med om att detta är civilrättsligt. Stå på dig att du anser att det är brott som begåtts och att du vill anmäla.
  • Wed 24 Mar 2021 15:44
    #19
    TonyLindau skrev 2021-03-21 08:30:33 följande:

    Hej. Jag försökte att anmäla, men polisen tyckte att det var ett civilrättsligt ärende och inte ett bedrägeri. Vore intressant o få ta del av din anmälan.


    TonyLindau - har du avregistrerat dig? Det går inte att skicka meddelande till dig. Du får kontakta mig med ett privat meddelande om du fortfarande vill ha info.
  • Fri 23 Apr 2021 21:07
    #21

    Hej. Jag har ju tagit mig ur det genom att vara jävligt påstridig, polisanmäla och bestrida allt. Hoppas det gått bra för andra också.

Svar på tråden Har du blivit lurad av Telson Sweden AB?