• Anonym (O)
    Mon 19 Oct 2020 08:36
    713 visningar
    24 svar
    24
    713

    Dejt väljer kompis ofta

    Jag o en kille har dejtat i ca 2 månader. Det har alltid varit han som vart mest på.

    Jag tvekar inte på att han inte är intresserad av mig. Han visar verkligen att han bryr sig om mig, vill alltid kolla så jag kommit hem säkert mm, gör ärenden åt mig, ger mig reflexer för att jag inte ska bli påkörd mm.

    När vi började dejta blev de ganska spontana. Nu senaste veckorna har det var han som velat planera in när vi ses nästa gång. Dvs när vi sagt hejdå till varandra så skriver alltid Han till mig o redan då skriver han: hoppas vi ses snart! När blir det nästa gång vi ses så vill han planera in det. Så det är väldigt skönt att alltid veta nästa gång vi ses så man kan längta lite tills dess. Sker även spontant där emellan då han inte kan vänta tills den gången utan då kan han fråga om vi ska ses några dagar innan om tillfälle finns.

    Men iaf, ibland känns det som väldigt mycket snack o lite verkstad hos honom. Jag är nöjd med tiden vi ses då det blivit väldigt mycket på sistone, det kan vara söt från varannan dag till 2 dagar i veckan o det är jag nöjd med. Dock så har han ett extremt behov av att hänga med sin kompis! Åker han från mig tex lördag åker han direkt till sin kompis för de har alltid planerat att ses. Sen blir det ofta att de dricker lite på kvällen o då skriver han alltid: kom hit!! Jag hade mycket hellre vart med dig.

    Dels är jag osäker på om han verkligen menar att jag ska komma då jag aldrig träffat hans kompis o dennes tjej, men så skriver han alltid: jag hade mycket hellre vart med dig. Men va det då tänker jag??

    Han har även vid upprepade tillfällen sagt att vi ska kolla fotboll ihop, något jag sagt jag skulle tycka va kul även om jag inte är så intresserad av det. Men även här är det något som aldrig händer.

    Jag sitter inte o väntar på honom, utan hittar på saker men jag är absolut inte lika låst som honom.

    Han har även vid upprepade tillfällen frågat när vi ska åka iväg på en weekend. Jag har då sagt att det är något han får säga för det är han som alltid är upptagen. Då kan han liksom skratta bort det.

    Ibland könns det som han känner krav från kompisen att vara med denne hela tiden men jag vet inte..

    som sagt är jag nöjd med tiden vi ses, men kan bli irriterad när han frågat saker som bara han kan påverka då jag egentligen hade kunnat åka iväg på weekend när som.

    O varför alltid tala om att han hellre hade vart med mig eller at jag ska komma? Jag vet inte om jag ska tro på det eller inte?

    Tex frågade han förra veckan om jag hade något planerat på halloween, de skulle tydligen ha någon liten fest o han frågade om jag ville va med. Jag svarade ja, men jag är tveksam på att när det väl närmar sig så kommer han inte fråga igen....

    Hans polare har även erbjudit sitt landställe att vi ska få pka dit, hab talar om detta för mig o jag sa att han får säga till när det passar men inget händer. Hade han inte velat så hade han ju knappast sagt det till mig..

    Känner jag börjar blockige irriterad samtidigt som jag inte vill kräva massa såhär pass tidigt..

  • Svar på tråden Dejt väljer kompis ofta
  • Anonym (klok)
    Mon 19 Oct 2020 09:50
    #1

    Är ni bara på dejtstadiet kan du inte förvänta dig en massa...... bara att gilla läget om du vill ha en framtid med honom.

  • Anonym (O) Trådstartaren
    Mon 19 Oct 2020 10:15
    #2
    Anonym (klok) skrev 2020-10-19 09:50:25 följande:

    Är ni bara på dejtstadiet kan du inte förvänta dig en massa...... bara att gilla läget om du vill ha en framtid med honom.


    Nä det är kanske så.. jag får bara gilla läget helt enkelt. Jag har dock klart o tydligt sagt att jag kan nästan när som så det är upp till honom när han har tid en helg att åka iväg. Hade tänkt överraska honom när han fyllde är men det får jag nog skippa nu. Får Kanske bli dagsspa eller något sådant ist om han nu inte kan vara borta helgen.

    Men varför tror du han söger sådana saker om att jag ska komma o grejer som jag är väldigt osäker på om han menar eller inte?
  • Anonym (Anony­m 666)
    Mon 19 Oct 2020 10:17
    #3
    Anonym (O) skrev 2020-10-19 08:36:17 följande:

    Tex frågade han förra veckan om jag hade något planerat på halloween, de skulle tydligen ha någon liten fest o han frågade om jag ville va med. Jag svarade ja, men jag är tveksam på att när det väl närmar sig så kommer han inte fråga igen....


    Varför skulle han bjuda in dig till samma fest två gånger? Han har redan frågat, du har redan tackat ja. Kommer du inte så lär han undra varför du dissar honom. Nästa steg är att fråga vilken tid festen börjar.

    Sen när det gäller resten tycker jag du gör helt rätt, han har bara lagt i ettans växel och puttrar på där så fortsätt vänta på något mer aktivt från hans sida. Det känns ju knäppt om han liksom hintar om dejter men aldrig kommer till skott, hans förlust i så fall. Fortsätt med ditt liv, dejta andra om du vill. Du kan ju lyckas hitta någon som faktiskt visar lite mer intresse. Med den där killen du beskriver verkar det mest vara väldigt mycket snack och lite verkstad.
  • Anonym (O) Trådstartaren
    Mon 19 Oct 2020 10:38
    #4
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-10-19 10:17:45 följande:

    Varför skulle han bjuda in dig till samma fest två gånger? Han har redan frågat, du har redan tackat ja. Kommer du inte så lär han undra varför du dissar honom. Nästa steg är att fråga vilken tid festen börjar.

    Sen när det gäller resten tycker jag du gör helt rätt, han har bara lagt i ettans växel och puttrar på där så fortsätt vänta på något mer aktivt från hans sida. Det känns ju knäppt om han liksom hintar om dejter men aldrig kommer till skott, hans förlust i så fall. Fortsätt med ditt liv, dejta andra om du vill. Du kan ju lyckas hitta någon som faktiskt visar lite mer intresse. Med den där killen du beskriver verkar det mest vara väldigt mycket snack och lite verkstad.


    Det går inte riktigt förklara hur det känns men han är otroligt svår att tolka! Som det här med festen, det började med att han frågade va jag skulle göra på halloween, sa att jag inte hade något planerat. Frågade va han skulle göra o han skulle va med sin kompis då hans barn skulle ha någon liten fest så frågade han: vill du va med var av jag svarade ja . Det som gör mig osäker är ju då han vill upprepade tillfällen sagt sådana saker när han vet att jag inte kan eller det är möjligt. Tex när han vet att jag befinner mig långt borta o inte kan ta mig hem frågar han om jag vill komma , dvs till hans kompis. Jag har aldrig träffat kompisen så för mig könns det lite lustigt att bara åka dit. Men det är inte bara en fond utan det kan vara flera hänger under en kväll han ber mig komma så jag undrar om hab är seriös samtidigt som det inte känns som han menar det.

    För som sagt, jag tvekar inte på att han inte är intresserad för annars skulle han inte säga saker som att vi borde vi på hotell mm. O därför jag också börjat undra om denne kompis, trots kompisen vet om att han är hos mig börjar han ringa, messa Kl 9 på morgonen o frpga när han tänkt komma...
  • Anonym (Dejt?­)
    Mon 19 Oct 2020 10:58
    #5

    Måste bara fråga, dejtar ni eller ligger ni bara med varandra när ni ses? 

  • Anonym (O) Trådstartaren
    Mon 19 Oct 2020 11:03
    #6
    Anonym (Dejt?) skrev 2020-10-19 10:58:20 följande:

    Måste bara fråga, dejtar ni eller ligger ni bara med varandra när ni ses? 


    Vi lagar mat, kollar film, spelar padel, går på resturang o går på bio mm så jag antar han inte bara vill ligga med mig. Ser Isf ingen anledning till stt skriva då pass mycket som han gör heller. Dvs slutar jag skriva hör han av sig efter 30 min så han visar stort behov av att vilja ha kontakt
  • Anonym (Dejt?­)
    Mon 19 Oct 2020 11:10
    #7

    Då tycker jag nog du ska sluta analysera och bara hänga med.

    Vill han att du kommer till kompisen, ja men åk dit då, eller föreslå en middag, bjud in kompisen och hans tjej så är isen bruten. 
    Och gällande festen, fråga vilken tid festen är och andra detaljer, klädkod osv. Vilka kommer, visa intresse!

    Om du visar svalt intresse för hans förslag så kommer han nog sluta föreslå saker. Så ta lite initiativ, då lär du ju också märka vad han vill med er relation. Inte som en ångvält då, utan börja med nånting, festen tex. Kanske denna kompis kommer dit med så är isen bruten där?

  • Anonym (Anony­m 666)
    Mon 19 Oct 2020 11:13
    #8
    Anonym (O) skrev 2020-10-19 10:38:16 följande:
    För som sagt, jag tvekar inte på att han inte är intresserad för annars skulle han inte säga saker som att vi borde vi på hotell mm. O därför jag också börjat undra om denne kompis, trots kompisen vet om att han är hos mig börjar han ringa, messa Kl 9 på morgonen o frpga när han tänkt komma...
    Han är säkert intresserad av dig, men inte särskilt mycket tyvärr. Hade han varit det på riktigt hade han gjort slag i saken för länge sen. Och läs inte in för mycket i att han ska ta dig till hotell osv, låter som typiskt skitsnack som killar tror på själva också och säger till tjejer men som aldrig nånsin kommer hända. Sen verkar varken han eller kompisen fatta hur man prioriterar att träffa en tjej om man dejtar, men du kan ju tala om hur det känns för dig.
  • Mon 19 Oct 2020 11:21
    #9

    Men har du alltid varit upptagen eller för långt borta när han bjuder dig att komma till kompisen?

    Annars förstår jag inte varför du inte åkt dit? Det spelar väl ingen roll om du aldrig har träffat honom, nån gång är den första. Du verkar lika ointresserad av honom som han verkar vara av dig. Kanske dags att släppa detta?

  • Anonym (O) Trådstartaren
    Mon 19 Oct 2020 11:37
    #10
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-10-19 10:17:45 följande:

    Varför skulle han bjuda in dig till samma fest två gånger? Han har redan frågat, du har redan tackat ja. Kommer du inte så lär han undra varför du dissar honom. Nästa steg är att fråga vilken tid festen börjar.

    Sen när det gäller resten tycker jag du gör helt rätt, han har bara lagt i ettans växel och puttrar på där så fortsätt vänta på något mer aktivt från hans sida. Det känns ju knäppt om han liksom hintar om dejter men aldrig kommer till skott, hans förlust i så fall. Fortsätt med ditt liv, dejta andra om du vill. Du kan ju lyckas hitta någon som faktiskt visar lite mer intresse. Med den där killen du beskriver verkar det mest vara väldigt mycket snack och lite verkstad.


    Det går inte riktigt förklara hur det känns men han är otroligt svår att tolka! Som det här med festen, det började med att han frågade va jag skulle göra på halloween, sa att jag inte hade något planerat. Frågade va han skulle göra o han skulle va med sin kompis då hans barn skulle ha någon liten fest så frågade han: vill du va med var av jag svarade ja . Det som gör mig osäker är ju då han vill upprepade tillfällen sagt sådana saker när han vet att jag inte kan eller det är möjligt. Tex när han vet att jag befinner mig långt borta o inte kan ta mig hem frågar han om jag vill komma , dvs till hans kompis. Jag har aldrig träffat kompisen så för mig könns det lite lustigt att bara åka dit. Men det är inte bara en fond utan det kan vara flera hänger under en kväll han ber mig komma så jag undrar om hab är seriös samtidigt som det inte känns som han menar det.

    För som sagt, jag tvekar inte på att han inte är intresserad för annars skulle han inte säga saker som att vi borde vi på hotell mm. O därför jag också börjat undra om denne kompis, trots kompisen vet om att han är hos mig börjar han ringa, messa Kl 9 på morgonen o frpga när han tänkt komma...
    smulpaj01 skrev 2020-10-19 11:21:28 följande:

    Men har du alltid varit upptagen eller för långt borta när han bjuder dig att komma till kompisen?

    Annars förstår jag inte varför du inte åkt dit? Det spelar väl ingen roll om du aldrig har träffat honom, nån gång är den första. Du verkar lika ointresserad av honom som han verkar vara av dig. Kanske dags att släppa detta?


    Nej det har jag inte vart. Men jag har vart tveksam på om han menat det eller inte. Nästa gång han säger en sådan sak Ska jag nog fråga rakt ut om han menar det för ist kommer jag.

    Jag har även föreslagit att vi ska ha middagar tillsammans med min syster o hennes kille men det vågar han inte.

    Har blivit som en ond spiral lite könns det som
Svar på tråden Dejt väljer kompis ofta