• Mon 19 Oct 2020 10:10
    32445 visningar
    9 svar
    9
    32445

    Slinda p piller någon ?

    Hej

    Har någon provat den nya p piller Slinda som är mellan piller ? den är ganska nya ,dela gärna av er erfarenheter tack.

  • Svar på tråden Slinda p piller någon ?
  • Fri 6 Nov 2020 12:08
    #4

    Fick detta ppiller förra måndagen och jag haaaatar det. Blött konstant sedan jag började ta de. Visste inte att de va nytt förens jag inte hittade nått om detta ppiller på Google. Vet inte alls vad jag ska ha för preventivmedel som inte fuckar upp en ????

  • Thu 1 Jul 2021 22:43
    #5

    Ätit dem i snart två månader nu, ätit ihop kartorna och helt sluppit mens, mellanblödningar och min regelbundna huvudvärk. Har inte heller haft mina ?hugg? i magen (förmodad endometrios).

    Ingen viktökning, håravfall eller konstigt humör! Så jag har bara bra saker att säga om dem. Åt Estrelen/Yas innan och bytte sort rakt av bara.

  • Anonym (Anony­m)
    Fri 9 Jul 2021 10:07
    #6

    Jag har ätit Slinda i ca 5 månader. Jag har inga som helst biverkningar. Får inga mellanblödningar. Jag har under denna tid haft två blödningar där den första varade i 2.5 vecka och den andra i 3.5. Oerhört segt och långdraget! Så får se om jag fortsätter med dem eller inte.

  • Anonym (Isas)
    Wed 10 May 2023 15:00
    #7

    Hej,

    Jag vill gärna också höra om er andras erfarenheter med detta nya p-piller. Jag fick dem rekommenderade till mig av min barnmorska i samband med en abort, så för mig är det lite svårt i dagsläget av avgöra biverkningar då man blöder i några veckor efter en abort men jag vill hoppas att dessa funkar bra! Jag tål typ inget annat men barnmorskan sa att många har varit nöjda med dessa. Jag har nu ätit dem i 2 veckor. 

    Förstår dock inte senaste inlägget från Anonym som först skriver att du ej har några biverkningar eller mellanblödningar men sen skriver du att du haft 2 långa blödningar och inte vet om du ska fortsätta eller inte.. är du nöjd eller missnöjd ?

  • Anonym (Anony­m2.0)
    Thu 21 Mar 14:21
    #8
    pelargontanten skrev 2021-07-01 22:43:03 följande:

    Ätit dem i snart två månader nu, ätit ihop kartorna och helt sluppit mens, mellanblödningar och min regelbundna huvudvärk. Har inte heller haft mina ?hugg? i magen (förmodad endometrios).

    Ingen viktökning, håravfall eller konstigt humör! Så jag har bara bra saker att säga om dem. Åt Estrelen/Yas innan och bytte sort rakt av bara.


    Hej! Min gynekolog skrev nu ut slinda till mig. Lider också av regelbunden huvudvärk, särskilt dagarna efter mensen då östrogenet går ner i kroppen. Dagarna innan mens brukar jag vara huvudvärksfri. Därav har östrogen dominerade p piller som rosal och dinorette funkat toppen tidigare. Får desvärre besvärliga svampinfektioner av dessa så ska testa slinda. Hur var din huvudvärk tidigare? Undrar eftersom du nämnde att du blev av med huvudvärk tack vare slinda :))

  • Sat 23 Mar 16:40
    #9

    Jag har haft Slinda i 7 månader nu  Får inte äta andra p-piller pga åldern. Inga biverkningar. Hade andra minipiller innan Slinda och med dem hade jag blödningar i flera veckor.


    I början hade jag också mellanblödningar men de har avtagit. Har mens som vanligt, så min cykel har nog rättat sig till.

Svar på tråden Slinda p piller någon ?