Slinda p piller någon ?
Åt Slinda i ca 4,5 månader fram tills nu typ. Jag var nöjd. Fram tills jag insåg att jag tappat stora mängder av mitt hår under tiden jag åt dom! Håravfall är ju en dokumenterad bieffekt av dom. Tydligen är det så att ppillret helt stänger ner ens egna östrogenproduktion och byter ut det mot det östrogen som finns i pillret. Problemet är att denna typ av ppiller har så extremt lite östrogen, om ens något, att man inte får tillräckligt för att håret ska sitta kvar på huvudet! Jag har förlorat 50% av mitt hår under dessa månader. Tillståndet kallas kronisk telogen effluvium.
Jag har kontaktat vården 2 ggr men dom vet inte så mycket om detta. Och eftersom problemet verkar kvarstå så länge man äter tabletterna så valde jag att sluta med dom då jag inte vill bli flint!
Upplevde även att jag var väldigt trött under tiden jag åt dom. Även om jag sov bra så var jag jättetrött om dagarna.
Nu har jag varit utan i snart ca 3 veckor. Ingen skillnad på håravfallet än tyvärr. Dock märker jag ju av en psykisk skillnad. Är mer känslig, gråter lättare, känner mig mer feminin, vill vara närmre min pojkvän och är mer gulligull mot honom. När man går på ppiller blir man lite mer känslomässigt kall, likgiltig och avståndstagande. På gott och ont. Jag har i alla fall upplevt det flera gånger.