Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?

Men är denna tråden på riktigt?? Man tänker ju först att det måste handla om ett större barn när TS reagerar så starkt men det handlar alltså om en ettåring, en bebis! Okej först av allt: har du någon som helst erfarenhet av barn?

1. Barn i den åldern kan knappt prata, de kommunicerar genom att bland annat skrika. Helt normalt!

2. Väldigt vanligt att låsa/barnsäkra när man har barn i den åldern.

3. I den åldern tycker barn ofta att det är jättekul att slänga mat/leksaker i golvet. Visst kan man säga till barnet (det har de säkert redan provat), men som många redan nämnt kan det ha motsatt effekt!

4. Barnet är för litet för att förstå att man inte rycker saker ur händerna från andra, det får man försöka lära barnet genom att säga till och visa hur man istället kan göra.

5. Det finns ingen anledning att en 1-2 åring ska gå på förskolan om föräldrarna inte har behov av det. Låter vettigt att din syster tänker ha hen hemma lite längre.

6. Alla barn/människor är olika! Att din kompis har ett barn i samma ålder som beter sig annorlunda är inte konstigt. Inga 1-, 10-, 20-, 50- eller 80-åringar beter sig exakt likadant men kan vara lika "normala" för det.

• Anonym (C)

Och en sak till, hade min syster anmält mig till soc för att min 1-åring beter sig som en 1-åring hade jag mycket möjligt sagt upp kontakten med henne.

Svar på tråden Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?