Inlägg från: Anonym (q) |Visa alla inlägg
  • Anonym (q)

Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?

Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-19 21:55:24 följande:
    Jag har en vän med ett barn som är lika gammal och han beter sig inte så, han är lugn och stillsam och lägger sig inte på golvet och skriker för att han inte får klättra in i kylskåpet

Barn är ju verkligen aldrig individer...

Du ser en liten bit av barnets liv och verkar överreagera enormt. Det är ett litet barn. Varken Socialtjänsten eller BVC skulle ta i detta med tång.

• Anonym (q)
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-19 22:12:56 följande:
    Nu är det dessutom så att min syster är gravid så barnet ska få ett syskon om ca 6 månader och föräldrarna har sagt att han ska vara hemma tills bebisen kommer och minst några månader efter det för de "vill inte dra hem någon smitta till bebisen" , så han får inte ens gå på förskola och därifrån lära sig hur man beter sig bra.
    Haha, vad är problemet? Barnet behöver inte börja förskolan så fort som det är tillåtet. Ingen bryr sig om barnet börjar efter 2 eller t.om 3år när mamman faktiskt är föräldraledig. Snacka om positivt för barnen men inte alla har den möjligheten.
  • Anonym (q)
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 12:35:43 följande:
    Men jag ska ju göra den anonymt isåfall men jag tänker nog inte göra det nu iallafall efter att ha läst era åsikter
    Anonymt efter att du tänkt prata med henne.... Sen spelar det ingen roll, hon förstår att det är du.
  • Anonym (q)

Detta är dock inte första tråden där en person som knappt är med i barnets liv, inte har det minsta koll på hur barn utvecklas och där allt sägs emot... Nej, har resten av tråden en helt annan åsikt så är det till 99% TS som har fel.

Varför ha åsikter om något som du uppenbarligen inte vet något om? Antar att du inte tänker skaffa barn heller?

• Anonym (q)
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 13:07:15 följande:
    Det var iallafall en som höll med mig tidigare om att även ett litet barn måste lära sig att inte bete sig illa och kasta mat på golvet för man måste träna på sådant när man är liten.

Den ironiska? Jamen visst. En ettåring ska ju givetvis ha samma krav som ett större barn som faktiskt kan förstå konsekvenser (åtminstone lite mer)... NEJ. Om alla i tråden säger nej till dig, vilket de gör och du fortfarande inte inser att problemet här är du. För så ignorant till kunskap kan man inte vara utan att det är ett problem :) Så följ råden med att läsa på.

Egentligen ingen mening med att ens försöka argumentera men sanningen är att det finns folk som har dessa åsikter..

• Anonym (q)
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 13:15:41 följande:
    Han kunde ha tittat på sin mamma och sett om hon nickade eller sa varsegod eller något
    Nu är barnet en hundvalp tydligen...
  • Anonym (q)
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 13:27:08 följande:
    Nej det var en annan tidigare kommentar
    Då kanske du kan citera den?
  • Anonym (q)
    AndreaBD skrev 2020-10-20 19:12:18 följande:
    Det är vanligt med orealistiska uppfattningar hos folk med autism.

När du postade var det dock uppenbart att det inte var autism utan troll.

Svar på tråden Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?