Inlägg från: Anonym (Mamma till två) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma till två)

Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?

Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-19 22:42:04 följande:
    Jag tror att barnen kan få bra rutiner och lära sig regler från förskolan och i min systers fall tror jag att hon är hemma länge för att slippa jobba och har bestämt sig för att inte ha honom förskolan när bebisen kommer är för att hon kanske tycker det är bekvämt att slippa hämta och lämna
    Men det är ju hennes val i så fall, och inget du ska lägga dig i. Barnet far inte illa av att vänta med att börja på förskola.

Vad grundar du alla dina uppfattningar om barn och barnuppfostran på? Har du läst om forskning i ämnet?
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 12:57:43 följande:

Jag vet inte hur det är med andra barn för jag har inga och de har inga fler och jag har inte varit med när dom umgås med andra barn men det jag har sett är att barnet ex när min syster höll i sin telefon försökte barnet dra den ur handen på henne, han gjorde inget för att fråga om han fick. När hon höll fast den försökte han att vända upp handen på henne. När hon sedan la bort den började han att skrika och då gav hon honom en annan sak istället för att säja ifrån att det inte är okej att göra så.

Ett fullkomligt normalt beteende för en ettåring. Du har som sagt väldigt bristande kunskaper om hur små barn fungerar, vilket har lett till att du har fått helt orealistiska förväntningar på din systers barn.
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 14:28:11 följande:

När det gäller riva ner saker ska man självklart ha allt som barnet kan göra sig illa på utom räckhåll för barnet. Andra saker borde man inte låsa in, utan bara säja nej när barnet försöker dra ut sakerna

Men GE dig någon gång! Varför tror du dig veta så mycket om barns utveckling och uppfostran när du själv inte har barn? Var har du fått din information ifrån? Eller sitter du bara och tycker saker och tror att du har rätt om allt? Det du skrev tidigare om att en tolvmånaders som inte kan gå är sen, är ju helt uppåt väggarna.

ANOF? Är det du?

Annita skrev 2020-10-20 19:41:23 följande:

????

Sök på ANOF.
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 19:50:01 följande:

Det kan såklart bli lite problem på grund av att de är så korta i den åldern så de når inte upp om de ska diska och så, men man kan ju ställa dem på en hög pall?

Har din systers son publicerat någon doktorsavhandling än? Om inte, så är det tecken på vanvård och definitivt grund för orosanmälan.
    Annita skrev 2020-10-20 20:03:19 följande:
    Jag vet, jag tyckte din kommentar var rolig och gjorde "nybörjarmisstaget" att posta en emoji :)
    Ah, ok :)
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 21:24:27 följande:

Jo rättspsyk döms man till om man har begått brått på grund av allvarlig psykisk störning, psykiatrin som inte är rättspsyk är en annan sak, nu behöver du googla

Fast din systerson har ju begått ett brott. Han försökte ju stjäla sin mammas telefon! Förlåt, nu stavade jag fel. Brått, ska det visst stavas, ser jag i ditt inlägg.
Svar på tråden Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?