Inlägg från: Anonym (haahaa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (haahaa)

    Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest

    män eller kvinnor?
    Jag läste om en kvinna som är oskuld. Hon är rädd. För allt. Att vara dålig, att hennes kropp inte ska duga, mannen ska tycka hon är ful m.m.
    Ni kan svara på vem ni tycker ska skämmas mest över att vara oskuld.

    Och sen kan ni också svara på vilka som ni tror blir mest förlöjligade, män eller kvinnor som är oskulder?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-10-20 12:56
    Två frågor till.
    Det ses ofta som fint att en kvinna är oskuld. Ses det som fint om en man är oskuld?
    En man förväntas prestera och gör han inte det så bra, så ses han som omanlig. En kvinna har inte samma press på sig att prestera. Håller du med om det?

  • Svar på tråden Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest
  • Anonym (haahaa)
    Anonym (Ann) skrev 2020-10-20 13:29:30 följande:

    Jag har ett hum om vad TS egentligen frågar om och en bättre ställd fråga hade jag gärna kommenterat i. Men i och med att frågan är uselt ställd och baseras på uppenbart förutfattade meningar så avstår jag att svara. Om TS lär sig hur man formulerar en fråga så kan jag möjligen tänka om,


    Det är färgat av mina egna erfarenheter, när jag var oskuld, det medger jag.
    Jag har läst om många kvinnor som hon jag nämnde i trådstarten, och svaren som hon, och andra kvinnor, får, är mycket annorlunda jämfört med hur jag som man bemöttes.
    Mycket annorlunda.
  • Anonym (haahaa)
    Anonym (S) skrev 2020-10-21 06:34:16 följande:

    3. Jag tror att det är vanligare att män förlöjligas på grund av sexuell oerfarenhet. Jag tror också att förlöjligandet oftare begås av unga män. Dessa saker har jag dock inget belägg för utan ör enbart vad jag tror.

    4 oskulsdhetsnormen ser olika ut i olika sammanhang. Men generellt är den starkare för kvinnor och oftare är det viktigare för kvinnor att vara oskulder i sammanhang där oskuld är viktigt. För vissa kvinnor kan det få fruktansvärda konsekvenser om de inte är oskulder.

    5. Jag tror att män och kvinnor har ungeför lika stor press på sig att prestera, men på olika sätt och i olika sammanhang. Men att vara sexuellt erfaren är mer av en traditionell positiv "manlighetsvärdering" än "kvinlighetsvördering". För kvinnor har det ju som du påpekat länge funnits den motsatta värderingen om att vara "ren" och sexuellt oerfaren.


    3. Om jag hävdar att det mest var kvinnor  som förlöjligade mig när jag var oskuld, låter det osannolikt?

    4. Jag skulle ha skrivit i trådstarten att jag avser vår svenska kultur, och inte andra kulturer.

    5. Jag tror att män och kvinnor INTE har lika stor press på sig att prestera.
  • Anonym (haahaa)
    Anonym (Boten Annah) skrev 2020-10-21 09:14:05 följande:
    Det är isåfall något jag tar avstånd emot. Att på något sätt mena att det är motsatta könets fel köper jag inte.

    Däremot kan man vara missnöjd, bitter och ledsen eller vad som helst och det är ok.
    Ja, att en tjej skulle ligga med mig för att hon tycker synd om mig, hur bra skulle det kännas? Och som en del tipsar om, betala för det...
    Jag blev ledsen och lite besviken över att kvinnor förlöjligade mig när jag var oskuld.  Jag trodde inte att kvinnor var så.
  • Anonym (haahaa)
    Lainie Kennedy skrev 2020-10-21 16:42:47 följande:
    Det är nog mer det underliga med att ta upp sina sexuella erfarenheter eller brist på sådana som fångar människor. Sedan är det ju absurt att håna någon för det. Personligen skulle jag diskret byta ämne eftersom jag inte vill diskutera människor sexliv på kafferasten.
    Nu ska jag hävda/påstå en annan sak, du får gärna svara om du tror att jag hittar på.
    Det är inte jag som har tagit upp diskussionen om sexuella erfarenheter.
  • Anonym (haahaa)
    Lainie Kennedy skrev 2020-10-21 17:01:20 följande:
    Ok, då är det någon annan som varit oförskämd. Beklagar att folk är idioter.
    Inte bara en, utan flera kvinnor. Är inte det anmärkningsvärt?
  • Anonym (haahaa)
    Paganini skrev 2020-10-21 17:05:34 följande:

    Har bara berättat här på FL att jag är oskuld och visst finns det en del kvinnor som varit hånande eller i alla fall gjort sitt bästa för att förklara hur osexigt eller omanligt det är. Men det finns andra kvinnor som varit stöttande också och ett par som PM:at för att komma med tips eller eller stötta.


    Är din erfarenhet att de flesta kvinnor ser ner på män med noll eller liten erfarenhet, eller är de flesta kvinnor stöttande/förstående?
  • Anonym (haahaa)
    Anonym (Mmmmm precis så) skrev 2020-10-21 17:08:34 följande:
    Men låt mig då ta dig genom hur mitt liv var som tjej och oskuld. Med killar som ständigt försökte få till det med mig från att jag var 13 och helt oredo. Jag höll ut i två år och fick ta emot sura miner och ord som tråkig och dålig flickvän. Alla gör det så varför älskar inte du mig tillräckligt för att ligga?? Ständiga påtryckningar fast jag inte ville.

    Vid 15 gav jag upp, orkade inte försvara min omognad inför sex mer. Lät min dåvarande pojkvän ta den. Det var hemskt. Gjorde fruktansvärt ont. Därefter gjorde han slut en vecka senare. Det var min oskuld han var ute efter enbart och alla hans gester och ord att han älskade mig och aldrig känt så för någon annan, det betydde ingenting. Jag rasade samman.

    Jag tappade helt tilltron till killar redan vid 15 och detta färgade mig ändå tills jag var 30 då jag lyckades lägga dessa erfarenheter bakom mig. Vågade vara sexuellt och ställa krav.

    Vi var många tjejer som i vår ungdom ställde upp och pressades till sex. Tjatsex och gråzonsex där vissa söps stupfulla och vaknade utan trosor.

    Som tjej är du 100 gånger mer utsatt TS. Som tjej riskerar du att ärras psykiskt av sex betydligt mer än en kille.

    Du klagar på att du inte fick ligga. Jag skulle gärna ha bytt med dig!!!!
    Tråkigt att du har de erfarenheterna. Jag är ledsen för din skull Rynkar på näsan
    Vet inte riktigt om jag klagar för att jag inte fick ligga. Jag gnäller mest på att jag behandlades som skit av kvinnor för att jag var oskuld. Och att det är sån skillnad på hur kvinnor och män bemöts.
  • Anonym (haahaa)
    Paganini skrev 2020-10-21 17:15:10 följande:
    De flesta kvinnor har ju inte sagt något alls så jag kan omöjligt gissa hur representattiva de som stöttat eller hånat är.
    Min erfarenhet är att de kvinnor som jag pratade med var inte stöttande eller förstående.
  • Anonym (haahaa)
    Anonym (haahaa) skrev 2020-10-21 17:14:16 följande:
    Vet inte riktigt om jag klagar för att jag inte fick ligga. Jag gnäller mest på att jag behandlades som skit av kvinnor för att jag var oskuld. Och att det är sån skillnad på hur kvinnor och män bemöts.
    Det är beklämmande att en man inte ses som en man förrän han har haft samlag med en kvinna. De kvittar om det var en kvinna han gillade eller inte gillade, många har fylleragg som de helst hade varit utan. Har han inte legat så ses han inte som en normal man. Men så fort han har gjort det, då är han respekterad, får en status som han inte hade innan.
    Därför uppmanar jag alla killar som är oskulder att ljuga. Säg att du har legat.
    Många kvinnor uppger att de blir sura om de får veta efteråt att han var oskuld. Sån hänsyn kan du inte ta till kvinnorna. Du vill ligga, så att du får det gjort och blir en man. Detta förstår inte kvinnor, det är bara män som vet hur det känns.
    Män som varit med om att kvinnor inte själva tar nån hänsyn till hur det känns för en man att behandlas som skit, för att han är oskuld.
  • Anonym (haahaa)
    Anonym (Boten Annah) skrev 2020-10-21 17:59:38 följande:
    Säg såhär. Du är 44 år och har knullat en gång för 15 årcsedan eller att du är 44 år och aldrig har knullat. Inte har mannen som knullat en gång större anseende än den som aldrig gjort det?
    Han är Kung jämfört med oskulden.
  • Anonym (haahaa)
    Anonym (haahaa) skrev 2020-10-21 18:00:45 följande:
    Han är Kung jämfört med oskulden.
    Det bästa är att han kan bättra på storyn också, säga att han legat med några st. Inte för många, men 5 tjejer t ex. Hon kan omöjligtvis veta om det är sant, särskilt om han säger att det var ett tag sen nu. För om de sen har sex så förstår hon att han är lite ringrostig. En kille som ljuger har allt att vinna.
  • Anonym (haahaa)
    Anonym (Boten Annah) skrev 2020-10-21 22:12:05 följande:
    Typ Knullkung?
    Javisst. Det är inte oskulden iaf, det är ett som är säkert.
  • Anonym (haahaa)
    Anonym (Boten Annah) skrev 2020-10-21 22:26:24 följande:
    Så du menar för att det hänt någon gång för längesedan så skulle det ha stor skillnad?
    Ja. 
    Som natt och dag.
  • Anonym (haahaa)
    Anonym (igen) skrev 2020-10-22 06:53:50 följande:
    Att kvinnor som hunnit bli lite äldre och haft långa förhållanden där de skaffat barn väljer bort män utan erfarenhet av förhållanden handlar inte om att trycka ner män som är oskuld utan om att de föredrar män som liksom de själva har viss relationserfarenhet. De handlar alltså om att vara på liknande plats i livet och inte om att det skulle vara fel på män utan sexuell erfarenhet.
    Om jag påstår att kvinnor uttryckte att det var fel på mig på mig som var oskuld, vad svarar du då?
  • Anonym (haahaa)
    Anonym (igen) skrev 2020-10-22 07:07:52 följande:
    Jag hör verkligen inte till de kvinnorna och jag tror inte att de flesta kvinnorna som skrivit i tråden gör det heller.
    Tror du att de flesta kvinnor som jag pratade (både på nätet och IRL) med tyckte att det var sjukt omanligt med manliga oskulder?
  • Anonym (haahaa)

    Två frågor till.

    1. I trådstarten nämner jag en kvinna som rädd för sex, och att hon är oskuld. Rädd för att vara dålig i sängen, rädd att mannen inte ska gilla hennes kropp, att hon är ful osv. Det var jag också rädd för när jag var oskuld. Vad tycker du om såna män?

    2. Jag och många män har en föreställning om att de flesta kvinnor ser ner på manliga oskulder. Det är för att de flesta kvinnor sa det till mig.
    Om de flesta män säger en sak till dig, och de flesta männen tycker så, har du en föreställning om att de flesta männen tycker på ett visst sätt då?

  • Anonym (haahaa)

    En fråga till.

    Jag uppmanar alla manliga oskulder att ljuga. Om kvinnan får veta att han är oskuld så blir det inget ligga.
    Kan du som kvinna förstå män varför de inte vill/bör vara ärliga med att de är oskulder?

  • Anonym (haahaa)
    Lainie Kennedy skrev 2020-10-22 11:05:05 följande:
    Att ljuga är värre än att vara oskuld. Att ljuga för att gå ligga är ännu värre. Ditt råd fungerar för den som inte vill ligga med den första kvinnan mer än en gång och även är beredd att inte berätta om hur det första ligget blev av för nästa.

    Informationen att personen ljög för att få ligga kan sannolikt hindra att det blir av med nya kvinnor.
    En man som inte legat är ingen man. Men så fort han har gjort det, då är han en man. En kvinna kan inte veta om en man är oskuld eller inte. Om han är dålig i sängen kan han skylla på att det var längesedan. Det finns också män som legat med många, men som ändå är dåliga i sängen, då de är själviska. 
    Så en man har allt att vinna om han ljuger. Då får han ligga, och han ses som en man. Det får honom att känna sig bättre. Att vara oskuld och inte ses som en man, och att höra kvinnor säga att de tycker det är sjukt omanligt, det får honom att inte känna sig bra.
  • Anonym (haahaa)
    Lainie Kennedy skrev 2020-10-22 11:52:09 följande:
    Jag märker att du tycker att det enda viktiga här är att en man känner sig bra. Att han ljuger och manipulerar en kvinna för att få ligga med henne framstår som helt irrelevant i den stora frågan om mäns känsla av manlighet som givetvis är totalt och på alla sätt beroende av kvinnors bekräftelse. Bräckligheten alltså. Har du testat att hugga ved eller köra bil jättesnabbt? Det kan också bidra till känslan av att vara en stereotyp.
    För en man som är oskuld så kan det vara förödande att höra hur kvinnor tänker om såna som han. Det var det för mig. Så om en kvinna frågar om han är oskuld och han svarar nej, så är det inte så farligt. Om båda gillar varandra så kanske det blir ligga, och hon har det skönt, han också.
    Det hade varit värre om han sagt att han är singel, när han egentligen är gift. 
    Jag tycker att kvinnors syn på manliga oskulder är värre.
    Kvinnors okänslighet och arrogans.
Svar på tråden Oskulder. Vem tycker du ska tryckas ner mest