• Anonym (Trött)

Dela med dig av din covid/ coronaerfarenhet!

Som många andra, tror jag, är jag väldigt trött på coronaviruset och covid-19.

Jag trodde att jag hade smittas i våras med en vecka utan smak- och luktsinne, men jag har inga antikroppar.

Har du varit smittad? Alla i familjen? En granne eller arbetskamrat? Svåra symptom och inlagd på sjukhus? Inga symtom alls, men positivt aniktoppstest?

Oro för närstående i riskgrupp? Tror du att allt detta är fake news?

Någon nära/ kär som gått bort? Vaccinationsmotståndare?

Arg på alla som trängs på nattklubb? Sitter du isolerad på en öde ö av rädsla för smittan?

Längtar du efter att få resa? Har du förlorat jobbet? Har du slitit dag och natt inom vården?

Kort sagt; Dela med dig av hur du har påverkats av coronaviruset!

• Svar på tråden Dela med dig av din covid/ coronaerfarenhet!
  • Anonym (Riskgrupp)
    Anonym (Trött) skrev 2020-10-21 18:01:20 följande:

Som många andra, tror jag, är jag väldigt trött på coronaviruset och covid-19.

Jag trodde att jag hade smittas i våras med en vecka utan smak- och luktsinne, men jag har inga antikroppar.

Har du varit smittad? Alla i familjen? En granne eller arbetskamrat? Svåra symptom och inlagd på sjukhus? Inga symtom alls, men positivt aniktoppstest?

Arg på alla som trängs på nattklubb? Sitter du isolerad på en öde ö av rädsla för smittan?

Längtar du efter att få resa? Har du förlorat jobbet? Har du slitit dag och natt inom vården?

Kort sagt; Dela med dig av hur du har påverkats av coronaviruset!

Är sjuk nu
    I riskgrupp
    Tror inte det är fake news- tror både svenska myndigheter och svenskar överlag tar för lätt på viruset.
    Jag sitter inte isolerad i den bemärkelsen att jag inte alls gått ut under hela den här pandemin, men jag är inne nu när jag är sjuk såklart. och försökt hålla mig hemma så mycket som möjligt även innan jag blev sjuk pga att jag är i riskgrupp
    Längtar inte speciellt efter att resa, men visst kan resor vara trevliga.
    Vaccin är jag både för och emot, jag kan se att vaccin har räddat många från allvarliga sjukdomar och död tidigare, men efter vaccineringen 2009 så är jag självklart mer orolig för eventuella komplikationer (som narkolepsi)
    Jag är inte direkt 'arg' på människor som trängs på nattklubb, mer än att jag är arg på alla som festar, som trängs i butiker och inte håller avstånd osv. alla som är oförsiktiga, både de som festar och reser och de som är oförsiktiga i vardagen.
    Jobb har jag inget, och ser inte direkt någon framtid nu så jag funderar ofta på självmord.
  • Anonym (Landet)

I stort sett inte alls. Jobbar inte, är ytterst sällan ut bland folk. Enda vi påverkats är inställda barngrupper för vår äldsta. Känner ingen här som haft corona. Har dock en gammal bekant på F.b som låg inne och var jättesjuk. Han bor i en stad där många varit sjuka. Ingen nämnvärd oro för anhöriga. Svärmor träffar hemtjänst och närmaste släkten, mamma träffar i stort sett ingen. Dessutom härjar inte corona på nån av våra orter.

• Anonym (Trött)
    Anonym (Riskgrupp) skrev 2020-10-21 18:09:39 följande:

Är sjuk nu

I riskgrupp

Tror inte det är fake news- tror både svenska myndigheter och svenskar överlag tar för lätt på viruset.

Jag sitter inte isolerad i den bemärkelsen att jag inte alls gått ut under hela den här pandemin, men jag är inne nu när jag är sjuk såklart. och försökt hålla mig hemma så mycket som möjligt även innan jag blev sjuk pga att jag är i riskgrupp

Längtar inte speciellt efter att resa, men visst kan resor vara trevliga.

Vaccin är jag både för och emot, jag kan se att vaccin har räddat många från allvarliga sjukdomar och död tidigare, men efter vaccineringen 2009 så är jag självklart mer orolig för eventuella komplikationer (som narkolepsi)

Jag är inte direkt 'arg' på människor som trängs på nattklubb, mer än att jag är arg på alla som festar, som trängs i butiker och inte håller avstånd osv. alla som är oförsiktiga, både de som festar och reser och de som är oförsiktiga i vardagen.

Jobb har jag inget, och ser inte direkt någon framtid nu så jag funderar ofta på självmord.

Hoppas att du har en mild variant av sjukdomen. Vet du hur du blev smittad?
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Landet) skrev 2020-10-21 18:10:31 följande:

I stort sett inte alls. Jobbar inte, är ytterst sällan ut bland folk. Enda vi påverkats är inställda barngrupper för vår äldsta. Känner ingen här som haft corona. Har dock en gammal bekant på F.b som låg inne och var jättesjuk. Han bor i en stad där många varit sjuka. Ingen nämnvärd oro för anhöriga. Svärmor träffar hemtjänst och närmaste släkten, mamma träffar i stort sett ingen. Dessutom härjar inte corona på nån av våra orter.

Skönt att det inte är så utbrett där ni bor! Hoppas att det fortsätter så!
  • Anonym (Landet)
    Anonym (Trött) skrev 2020-10-21 18:14:13 följande:
    Skönt att det inte är så utbrett där ni bor! Hoppas att det fortsätter så!
    Det finns förstås, men inte många drabbade. Tyvärr mest äldreboenden. Har en bekant som isolerade sig flera månader, men till slut insåg att rädslan var överdriven och började gå ut igen.
  • Anonym (K)

En bekant har dött av corona och närmaste grannen har haft corona, han var inlagd på sjukhus i våras men klarade sig tack och lov!

Håll ut, och håll avstånd.

• Anonym (Riskgrupp)
    Anonym (Trött) skrev 2020-10-21 18:12:26 följande:
    Hoppas att du har en mild variant av sjukdomen. Vet du hur du blev smittad?
    Svårt att veta. Kan vara via varor jag fått hem... kan vara att någon gått för nära i trapphuset när jag gått för att slänga sopor... Sägs ju också att viruset överlever länge på olika ytor...
  • Anonym (jojanejkanske)
    Jag har varit smittad, men jag kan inte riktigt säga när. Jag har antikroppar, testade i början av september, när min sambo blev sjuk. Han testade negativt för corona och jag testade positivt för antikroppar, men jag har inte varit sjuk en enda dag sedan i november förra året. Det konstiga är känner jag att jag tillhör flera riskgrupper. Visst, jag är långt under 70 men jag hade leukemi som barn och har astma och har ett BMI över 30. Grannar och arbetskamrater räknar jag med att i alla fall någon har haft corona eftersom jag bor i Stockholm men jag vet inte.

Jag har inga närstående i riskgrupp. Att någon tror att detta är fake news är en skymf mot de 1,2 miljoner människor som dött och de 41 miljoner som testat positivt. Vilka andra sjukdomar är fake news? Tuberkulos? HIV/Aids? Njursjukdommar? Covid-19 ligger just nu på samma nivå som dessa.  

Nej, inga nära och kära som gott bort, men en avlägset bekant. Vad menar du med vaccinmotståndare, frågetecken? Om det är någon vaccinmotståndare som jag känner som gått bort? Nej, jag känner inga vaccinmotståndare som gått bort. Jag känner faktsikt inte någon vaccinmotståndare alls tror jag.

Arg på alla som trängs på nattklubb? Sitter du isolerad på en öde ö av rädsla för smittan? Nej och nej.

Längtar du efter att få resa? Har du förlorat jobbet? Har du slitit dag och natt inom vården? Nja, vi hade en resa plannerad men den kan vänta. Jag är inte så resglad faktiskt. Jag har några ställen jag vill besöka men det känns inte så bråttom. Jag har inte förlorat jobbet men min sambo har varit permitterad. Han har återgått till jobbet. Nej, jag har inte slitit i vården. Jag har ett vårdande yrke men det är inte särskilt slitigt.
  • Anonym (Leukemi)
    Anonym (jojanejkanske) skrev 2020-10-21 19:15:25 följande:

Jag har varit smittad, men jag kan inte riktigt säga när. Jag har antikroppar, testade i början av september, när min sambo blev sjuk. Han testade negativt för corona och jag testade positivt för antikroppar, men jag har inte varit sjuk en enda dag sedan i november förra året. Det konstiga är känner jag att jag tillhör flera riskgrupper. Visst, jag är långt under 70 men jag hade leukemi som barn och har astma och har ett BMI över 30. Grannar och arbetskamrater räknar jag med att i alla fall någon har haft corona eftersom jag bor i Stockholm men jag vet inte.

Jag har inga närstående i riskgrupp. Att någon tror att detta är fake news är en skymf mot de 1,2 miljoner människor som dött och de 41 miljoner som testat positivt. Vilka andra sjukdomar är fake news? Tuberkulos? HIV/Aids? Njursjukdommar? Covid-19 ligger just nu på samma nivå som dessa.  Någon nära/ kär som gått bort? Vaccinationsmotståndare?

Nej, inga nära och kära som gott bort, men en avlägset bekant. Vad menar du med vaccinmotståndare, frågetecken? Om det är någon vaccinmotståndare som jag känner som gått bort? Nej, jag känner inga vaccinmotståndare som gått bort. Jag känner faktsikt inte någon vaccinmotståndare alls tror jag.Arg på alla som trängs på nattklubb? Sitter du isolerad på en öde ö av rädsla för smittan? Nej och nej.Längtar du efter att få resa? Har du förlorat jobbet? Har du slitit dag och natt inom vården? Nja, vi hade en resa plannerad men den kan vänta. Jag är inte så resglad faktiskt. Jag har några ställen jag vill besöka men det känns inte så bråttom. Jag har inte förlorat jobbet men min sambo har varit permitterad. Han har återgått till jobbet. Nej, jag har inte slitit i vården. Jag har ett vårdande yrke men det är inte särskilt slitigt.

Tillhör man riskgrupp om man haft leukemi som barn? Det har jag också haft nämligen.
  • Anonym (jojanejkanske)
    Anonym (Leukemi) skrev 2020-10-21 20:06:07 följande:
    Tillhör man riskgrupp om man haft leukemi som barn? Det har jag också haft nämligen.
    Jag är inte jättesäker och det var inte min läkare heller men Folkhälsomyndigheten skriver "blodcancersjukdomar, befintliga och tidigare" så jag räknar med det. De skriver inget om hur länge sedan. 
Svar på tråden Dela med dig av din covid/ coronaerfarenhet!