Anonym (Trött) skrev 2020-10-21 18:01:20 följande:
Som många andra, tror jag, är jag väldigt trött på coronaviruset och covid-19.
Jag trodde att jag hade smittas i våras med en vecka utan smak- och luktsinne, men jag har inga antikroppar.
Har du varit smittad? Alla i familjen? En granne eller arbetskamrat? Svåra symptom och inlagd på sjukhus? Inga symtom alls, men positivt aniktoppstest?
Oro för närstående i riskgrupp? Tror du att allt detta är fake news?
Någon nära/ kär som gått bort? Vaccinationsmotståndare?
Arg på alla som trängs på nattklubb? Sitter du isolerad på en öde ö av rädsla för smittan?
Längtar du efter att få resa? Har du förlorat jobbet? Har du slitit dag och natt inom vården?
Kort sagt; Dela med dig av hur du har påverkats av coronaviruset!
Är sjuk nu
I riskgrupp
Tror inte det är fake news- tror både svenska myndigheter och svenskar överlag tar för lätt på viruset.
Jag sitter inte isolerad i den bemärkelsen att jag inte alls gått ut under hela den här pandemin, men jag är inne nu när jag är sjuk såklart. och försökt hålla mig hemma så mycket som möjligt även innan jag blev sjuk pga att jag är i riskgrupp
Längtar inte speciellt efter att resa, men visst kan resor vara trevliga.
Vaccin är jag både för och emot, jag kan se att vaccin har räddat många från allvarliga sjukdomar och död tidigare, men efter vaccineringen 2009 så är jag självklart mer orolig för eventuella komplikationer (som narkolepsi)
Jag är inte direkt 'arg' på människor som trängs på nattklubb, mer än att jag är arg på alla som festar, som trängs i butiker och inte håller avstånd osv. alla som är oförsiktiga, både de som festar och reser och de som är oförsiktiga i vardagen.
Jobb har jag inget, och ser inte direkt någon framtid nu så jag funderar ofta på självmord.