Sprallan skrev 2020-12-10 13:31:53 följande:
Lite upp och ner. Har mycket på jobb samt en hund som alltid är med mig och 2 hästar som rider och tar hand om varje dag efter jobb så jag håller mig ganska sysselsatt, tror det hjälper. Grät extremt mycket första 2 dagarna men min sambo och jag är båda sådana som gärna pratar om saker och mår bra av att ventilera och prata av oss, så det har hjälpt massor. Känner mig ändå ganska ok mentalt, har liksom landat i det hela. Var lite orolig då jag inte blött nu alls på 1 dygn efter bara 6 dagars blödning och kändes ju som sagt orimligt att allt skulle ha kommit ut men nu hade det kommit igång lite igen kände/såg jag så det går nog lite i cykler, hoppas på bra besked nästa vecka på VUL så vi kan komma igång snabbt igen, tror det kommer hjälpa mig att se framåt.
Åh nej, vad tråkigt att höra! Håller tummarna massor för att denna månaden blir er månad! Hur känner du dig själv, sitter det kvar en del mentalt från MA att du tänker på det mycket nu i samband med nya försök eller du är mer bara fokuserad på att försöka få ett nytt plus? Så olika hur man är och reagerar :)
Ja precis, fy bubblan vad de kommer vara välkomna våra små när de väl är här! :) <3
Vad bra, tycker det låter som om ni har en hälsosam hantering av en förjävlig situation. Skönt att ni har varandra! <3 Skulle du på vul nästa fredag?
Det är svårt att förklara, jag känner liten lättnad varje månad jag inte är gravid för jag då vet att jag slipper ytterligare ett missfall. Men samtidigt vill jag inget hellre än att bli gravid. Jag är ju rädd för att bli gravid igen och få missfall... då vet jag inte om jag klarar av att fortsätta. Det är ju inte så att vår missfallsrisk sjunker för att vi har fått genomlida det en gång utan den är ju fortfarande 1/5....