Inlägg från: Russin112 |Visa alla inlägg
  • Russin112

Vår letrozol resa- följas åt?

Hej! jag tänkte hoppa in här i eran tråd då jag genomgår samma resa.

Jag har ätit letrozol trippeldos sedan februari, blev gravid i maj men det slutade tyvärr i ett missfall i vecka 6. Nu äter jag fyrdubblados och är på CD 10, var på VUL igår och hade en blåsa på 15,5 mm så skall ta ovitrelle-sprutan imorgon och hoppas på att detta är månaden det händer :D

• Russin112
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-20 15:35:05 följande:

Håller tummarna för dig nu! :)

Jag tog ovitrelle i måndags (första gången). Hur snabbt efter sprutan visste du att du var gravid? När tog du test? Hur mådde du efter sprutan osv? :)

Tack och detsamma!

Jag plussade på ovitrelle + 15 (testade inte dagen innan men på dag 13 var det negativt)

Jag reagerar inte als på sprutan, känner inte heller av äl eller får sekret men uppenbarligen får jag ägglossning med tanke på mens och graviditet :p (enda biverkningen jag får är dålig hy)

Känner du biverkningar?
  • Russin112
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-20 18:11:47 följande:

Dagen efter sprutan fick jag ont i magen på ena sidan så antar att jag hade ägglossning då. Igår och idag har jag haft ömma bröst så antar att det är från sprutan!

Okej :) ja men det lär ju vara den.
  • Russin112
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-21 14:08:45 följande:

Ja antagligen. Men hoppas verkligen att det funkar nu, längtar ihjäl mig för att ta ett test och att ingen mens dyker upp :)

När har du testdag?

Jag tog ovitrelle idag så tänkte testa om 14 dagar :D
  • Russin112
    Anonym (Mommo) skrev 2020-12-03 15:27:30 följande:

Bim imorgon, enligt mina egna beräkningar, kliniken vill att jag testar först dag18, vilket är tisdag.

Idag fick jag en liten rosa flytning, vilket känns lite oroväckande då jag tar Lutinus och enligt kliniken ska Lutinus hindra nidblödning. Däremot har jag ingen mensvärk eller andra känningar av att mensen är på gång än så länge, så jag har inte gett upp hoppet!

Har du några gravidsymptom?

Jag har också bim imorgon eller möjligen lördag:)

Håller tummarna för både dig och mig:D
  • Russin112
    Anonym (Mommo) skrev 2020-12-04 06:31:18 följande:

Hade lite ont i magen när jag vaknade, som begynnande mensvärk. Så jag var rädd att det var mensen som var på g.

Men det är ett solklart plus!

Wow grattis! Vilken lycka!!! :D

Inte samma glädje här, Mitt test var tyvärr negativt
  • Russin112

Maria: CD21, BIM 15/12, är inne på kur nr 2 (första med dubbeldos).

Barnlängtan2021: CD3, BIM 31/12. Började idag med andra enkeldosen

Russin112: CD 26, ovitrelle + 15 (negativt gravtest) 7e kur (4 med lyckad äl), varav ett missfall. Kvadrupel kur. 

• Russin112
    Anonym (Maria) skrev 2020-12-08 19:36:22 följande:

Jag tog blodprov som tyvärr visade på att ingen äl skett den här cykeln heller.. Blir galen! Vad fick du för resultat på ditt blodprov?

jag fick inte heller ägglossning av varken enkel eller dubbeldos....fick sen testa trippel och ägglossning skedde plus att jag blev gravid!

(Slutade dock i missfall så är igång igen med letrozol)
  • Russin112
    Sprallan skrev 2020-12-09 09:53:32 följande:
    Så tråkigt att du fick missfall :( hur lång tid tog det innan du kunde komma igång med Letrozol sedan igen?

Jag håller på att ?rida ut? ett missfall i detta nu (åt dubbel dos letrozol och blev gravid på 3:e kuren, men slutade med MA i v.10) har inte heller någon egen ägglossning och man vill ju gärna komma igång igen så snart som möjligt för att kunna se framåt och gå vidare :)

Hört många som blir gravida väldigt snabbt efter missfall, håller tummarna att det går bra för dig!

Beklagar ditt med. Supertufft :(

Mitt var "bara" i vecka 6 men tog extremt lång tid att få ut allt. Var först inlagd och gjordes i ordning för operation då de trodde att de var ett utomkvedshavandeskap men i sista sekund (skulle precis in på operation och ta bort ena äggledaren) upptäckte de att det var ett vanligt missfall. Fick cytotec och skickades hem, blödde i 5 veckor och hade positiva gravtest i ca 1 månad. Efter första negativa gravtest fick jag vänta 2-3 veckor och sedan ta provera för att få en blödning och sedan börja med letrozol trippeldos. Problemet var då att kroppen var "tom" på letrozol från några månader utan och då fungerade inte trippeldos utan en till månad fick gå utan äl och med provera. Så 2 månaders väntan och sedan en månad "slösades bort". Detta var i maj-aug så har fått 3 fungerande ägglossningar med letrozol kvadrupeldos efter.

Hoppas det går fortare för dig så ni kan fortsätta er resa! 

• Russin112
    Sprallan skrev 2020-12-09 20:48:30 följande:

Kämpigt att det tog sån tid :(

Men läskigt att de skulle operera dig för utomkvedshavandeskap! Jäkla tur de upptäckte det ändå, tänk att ha blivit av med en äggledare i onödan. Man får ju verkligen hoppas att de hade upptäckt det när de öppnat upp dig annars..

Jag är inne på dag 7 sedan jag tog cytotec nu och har i princip slutat blöda. Det känns ju nästan oroväckande åt andra hållet. Haft rejäla smärtor långa stunder under flera dagar, men kommer det inte mer nu så kan omöjligt allt ha kommit ut när jag ska kollas med VUL om en vecka. Rädd att det ska behövas skrapning osv.

Men sen har man ju ingen aning heller, eftersom man inte vet hur mycket som ska ut och det verkar te sig olika för alla.

Skönt att du är igång nu igen iaf, hoppas få vara det snart också. Är det ert första barn ni kämpar för nu eller det är syskon? Hoppas du får ett plus snart igen! :) <3

Okej, ja men de är ju som du säger, svårt att veta hur mycket som ska ut men även avgöra hur

Mycket som har kommit ut (menar blod ser alltid mycket ut). Hoppas att allt är ute! Har hört att de för vissa bara tar några dagar :) hur är dina test? Positiva fortfarande? :/

Vi har inga barn sen innan utan kämpar för vårt första :) Har ni?
  • Russin112
    Sprallan skrev 2020-12-09 22:34:59 följande:

Inte vågat ta några test ännu eftersom hcg sitter i för så många ett bra tag. Försökt lova mig själv att vänta tills på onsdag (1 vecka till) då är det exakt 14 dagar sedan jag tog cytotecen och började blöda samt dagen innan jag ska tillbaka på VUL för att se så allt är ute. Hoppas kunna få se att test visar negativt innan jag kommer på återbesöket, så kan jag kanske känna mig lite lugnare men känns som jag jinxar det om jag testar för tidigt, tramsigt jag vet :)

Också vårt första! Håller tummarna att vi båda får plus snart igen och en efterlängtad bebis, skam den som ger sig! Vart i cykeln är du nu? :)

Okej, förstår dig. Bättre att avvakta:)

Hur mår du psykiskt nu? <3

Ja men precis! När vi väl får våra barn kommer det ha varit värt varenda tår:D

Jag fick mens igår efter ytterligare ett misslyckat försök:( så jag är på cd 2, imorgon drar jag igång med kvadrupeldos letrozol igen.
  • Russin112
    Sprallan skrev 2020-12-10 13:31:53 följande:
    Lite upp och ner. Har mycket på jobb samt en hund som alltid är med mig och 2 hästar som rider och tar hand om varje dag efter jobb så jag håller mig ganska sysselsatt, tror det hjälper. Grät extremt mycket första 2 dagarna men min sambo och jag är båda sådana som gärna pratar om saker och mår bra av att ventilera och prata av oss, så det har hjälpt massor. Känner mig ändå ganska ok mentalt, har liksom landat i det hela. Var lite orolig då jag inte blött nu alls på 1 dygn efter bara 6 dagars blödning och kändes ju som sagt orimligt att allt skulle ha kommit ut men nu hade det kommit igång lite igen kände/såg jag så det går nog lite i cykler, hoppas på bra besked nästa vecka på VUL så vi kan komma igång snabbt igen, tror det kommer hjälpa mig att se framåt.

Åh nej, vad tråkigt att höra! Håller tummarna massor för att denna månaden blir er månad! Hur känner du dig själv, sitter det kvar en del mentalt från MA att du tänker på det mycket nu i samband med nya försök eller du är mer bara fokuserad på att försöka få ett nytt plus? Så olika hur man är och reagerar :)

Ja precis, fy bubblan vad de kommer vara välkomna våra små när de väl är här! :) <3

Vad bra, tycker det låter som om ni har en hälsosam hantering av en förjävlig situation. Skönt att ni har varandra! <3 Skulle du på vul nästa fredag? 

Det är svårt att förklara, jag känner liten lättnad varje månad jag inte är gravid för jag då vet att jag slipper ytterligare ett missfall. Men samtidigt vill jag inget hellre än att bli gravid. Jag är ju rädd för att bli gravid igen och få missfall... då vet jag inte om jag klarar av att fortsätta. Det är ju inte så att vår missfallsrisk sjunker för att vi har fått genomlida det en gång utan den är ju fortfarande 1/5....

Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?