Inlägg från: Anonym (Anonym 34) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym 34)

Vår letrozol resa- följas åt?

Jag hoppar också in i denna tråd. Har PCO och 4 MF/MA under 2 års tid bakom mig, inga barn, 34 år. När jag först blev gravid (egentligen inte planerat, åt p-piller) visste jag inte om mina långa cykler och oregelbundna ägglossningar så det dröjde ca ett år efter första MA innan jag blev gravid igen. Efter det MF fick jag Letrozol och har då blivit gravid 2 gånger till efter 1-2 cykler - först på enkeldos och nu förra gången på dubbeldos. Dessa har ju tyvärr också resulterat i ännu ett MF och ett MA. Fick idag reda på svaren från missfallsutredningen - inga fel eller avvikande värden, bara att försöka igen bla bla. Så nu e jag inne i Letrozol-snurran igen. Även om det känns tröstlöst ibland med alla MF så hjälper det ju åtminstone till att få ordning på ÄL och bli gravid med relativt täta intervaller.

• Anonym (Anonym 34)
    Steeph skrev 2021-08-15 10:19:03 följande:

Åh fy vad jag lider med dig har själv haft 2 ma och är helt trasig.

Jag skulle vilja rekommendera dig att kanske söka till typ Fertilitetsplus som jobbar mer mot immunförsvaret eller be att få ut Trombyl och progesteron. En bra sak är ju att du har lätt att bli gravid, men det hjälper ju inte mitt i allt om man ändå får mf/ma. Håller alla tummarna för dig att nästa graviditet blir fullgången!! <3

Tack <3 Har fått trombyl och progesteron inför nästa graviditet, så hoppas på att det ska hjälpa. Hur går du vidare efter dina missfall? Har du gjort någon utredning eller måste du vänta ifall du skulle få ett tredje? Vilket jag verkligen hoppas och tror att du slipper!!
  • Anonym (Anonym 34)
    Gulgja skrev 2021-08-15 12:58:07 följande:

Idag är det CD 12 och sen igår har jag haft äggviteflytningar. Tog ett ägglossningstest i morse som visade hög fertilitet. Ska ta ett test ikväll också. Tror att ägglossning är på gång. Smärta i vänster äggstock denna månad. Har VUL imorgon så håller tummarna för MINST en fin äggblåsa och en tjock treskikt slemhinna.

Vi har haft sex onsdag och igår, tänkte fortsätta varje dag nu hela veckan förutom torsdag då maken är borta på jobb.

Hur går det för er? Hur gör ni med sex under ÄL?

Jag är på CD19 men ingen ÄL ännu. Har varierat mellan CD 16 och CD 23 för mig. Vi har vanligtvis sex varannan dag. Under och strax innan ÄL brukar det bli typ fyra dagar i rad. Jag brukar dock aldrig berätta att jag har ÄL för min kille då jag är lite rädd att det ska förstöra sexlivet - dock så är han ju alltid sugen och vi har inga arbetstider som gör det svårt att få till eller några små barn eller liknande. Hade det varit så hade man ju troligtvis vart tvungen att planera det lite mer. Hur gör ni andra?
  • Anonym (Anonym 34)

Jag är på CD 20 utan ÄL ännu trots dubbeldos Letrozol. Vet inte om det är senaste missfallet som spökar eller varför det dröjer. Suck.

• Anonym (Anonym 34)
    Steeph skrev 2021-08-17 10:28:06 följande:

Samma här med fördröjning? jag har haft en ägglossning och mens sedan min medicinska abort och har tagit letrozol dag 4-8. Är på cd 14 idag och testen är fortfarande svaga. Brukar alltid få äl mellan dag 14-16 på letrozol men verkar bli fördröjd vilket är det sämsta då min man åker iväg över helgen. Jag har även tagit vaccin dos 1 så vet inte om det skapat obalans i hela min kropp Hoppas hoppas äl kommer snart för oss båda!!

Jag förstår, blir ju ännu mer stressande om han ska iväg. Men om ÄL börjar närma sig så se till att ha sex fredag morgon och söndag kväll (om han e hemma då) så har ni ju faktiskt säkrat upp rätt bra även om det kanske inte känns så! Tror inte vaccinet ska spela in men vem vet. Vi får hoppas detta är vår månad med ÄL snart och sen en lyckad graviditet! :)
  • Anonym (Anonym 34)
    Steeph skrev 2021-08-17 11:34:50 följande:

Ja precis men det ordnar sig tänker jag. Blir fredag och söndag precis som du säger hihi

När brukar du ha äl? Förstår att det känns segt nu när du är på cd 20 utan positivt äl test. Ja jag hoppas likaså för oss båda

Har fått mellan CD 16-22 under tre cykler. Efter mitt tredje missfall tog jag Provera för att få mens och sen Letrozol. Den gången fick jag inget utslag på ÄL-stickor alls och sen mens på CD 48 så känns ju inte som att det funkade. Borde väl haft ÄL ungefär CD 34 och tror jag slutade testa efter typ CD 25 - men hade inga ÄL-flytningar alls vilket jag brukar ha så tror det uteblev. Efter detta missfall gjorde jag samma sak så möjligt att det inte blir någon ÄL denna cykel heller :/ Men hoppet lever, haha
  • Anonym (Anonym 34)
    Steeph skrev 2021-08-20 10:23:48 följande:

Ja det verkar vara segt denna månad. Är på cd 17 och fick blinkande gubbe igår och idag. Ska på VUL på måndag, så får vi se vad det visar. Man blir ju tokig när kroppen inte beter sig som den brukar

Hur gick det på VUL idag?? Hoppas bra. Själv är jag på cd 27 utan stegring så ger upp lite på denna månad. Får nog börja om med Provera om det inte händer nåt snart.
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?