Vår letrozol resa- följas åt?
Hur ser ni på träning under tiden ni försöker bli gravida? Jag har styrketränar alla andra månader men ville testa att inte göra det denna månad och bara satsa på promenader eller crosstrainer på gymmet. Jag styrketränar inte hårt utan normalt för min ålder.
Hade träningsförbud när den ena tvillingen dog i förra graviditeten, då jag hade en blödning kvar i livmodern som eventuellt kunde störa tvillingen som fortf levde. Fick bara gå promenader i 7 veckor. Givetvis höll jag mig till mina restriktioner men höll på att bli fullkomligt tokig. Inget som kunde skingra alla tankar och oro.
Min strategi är att leva som vanligt så mycket man kan, tror inte det påverkar möjligheten att bli gravid att styrketräna. Jag rider på tävlingsnivå, tränar med min hund, löper och styrketränar. Har ju lyckats bli gravid 2ggr under tiden så jag kör på som vanligt :)
Tror inget är rätt eller fel, viktigaste är att man själv mår bra och gör det man mår bra av, både fysiskt och mentalt :) känner man sig orolig eller tror att en förändring ska hjälpa så tycker jag man ska testa :)