• Steeph

Vår letrozol resa- följas åt?

Sprallan skrev 2021-08-10 14:42:41 följande:

Ja precis, känner exakt likadant. Jag är mer i sinnesstämningen nu att jag ska bli gravid igen för att få mitt tredje missfall så vi kan få vidare utredning. Måste tänka så för att skydda mig själv.

Ja, så frustrerande! Jag har blött 5 dagar vid båda MA där vi fått göra medicinsk abort, vid koll så fort jag slutat blöda har de sagt att man kan inte ens se att jag varit gravid, kroppen helt återhämtad. Så blev så jäkla irriterad att vi inte fick köra igång direkt efter andra. Man känner att tiden springer ifrån en :(

Sista var i början av april nån gång, en vecka innan KUB, sen fick jag som sagt inte ta letrozol på ett par månader för hon tyckte att kroppen skulle återhämta sig och har ingen egen ägglossning så kan inte heller försöka utan hjälp.

Är på tredje cykeln nu sen senaste MA, CD14 idag, var på VUL idag och hade en stor fin mogen blåsa på 20mm, så den bör släppa inom de närmsta dagarna. Inget utslag på ÄL stickorna ännu, men har fertilt sekret så vi börjar försöka idag, bör släppa vilken dag som helst hoppas jag :) alla cykler utom 2 har jag fått höjning på CD 17 eller 18.

Första graviditeten tog på tredje kuren, andra graviditeten tog på andra kuren efter första missfallet. Detta blir som sagt tredje nu efter mitt andra MA så hoppas vi äntligen kan få ett plus till nu! Hur det än skulle gå vid nästa plus vet man iaf att man kommer komma nått steg längre, bebis eller missfallsutredning, även om man såklart hoppas på det första <3

Har du VUL inbokat nästa vecka? Äter du dubbel eller enkel dos?

Ja jag håller med dig där ändå. Jag vill också bli gravid just för att veta om det blir 3e gången gillt eller om det blir ännu ett ma/mf. Jag har faktiskt bokat in en utredning på Fertilitetsplus så kommer lämna massa prover där nästa vecka.

Åh fy vad tungt då förstår jag. Kan ju givetvis vara bra att kroppen hinner läka där emellan även om de cyklerna ofta känns som en hel evighet.

Men härligt!! Då är det dags snart jag ligger då cirka 1 vecka bakom dig hihi. Jag har inget VUL denna cykel, men tar enkeldos. From nästa månad blir det VUL igen och kanske ta dubbeldos om jag får.

Vi ska få våra plus nu under 2021 <3 håller alla mina tummar för dig och att allt då går bra!
  • Steeph
    Anonym (Anonym 34) skrev 2021-08-12 16:51:39 följande:

Jag hoppar också in i denna tråd. Har PCO och 4 MF/MA under 2 års tid bakom mig, inga barn, 34 år. När jag först blev gravid (egentligen inte planerat, åt p-piller) visste jag inte om mina långa cykler och oregelbundna ägglossningar så det dröjde ca ett år efter första MA innan jag blev gravid igen. Efter det MF fick jag Letrozol och har då blivit gravid 2 gånger till efter 1-2 cykler - först på enkeldos och nu förra gången på dubbeldos. Dessa har ju tyvärr också resulterat i ännu ett MF och ett MA. Fick idag reda på svaren från missfallsutredningen - inga fel eller avvikande värden, bara att försöka igen bla bla. Så nu e jag inne i Letrozol-snurran igen. Även om det känns tröstlöst ibland med alla MF så hjälper det ju åtminstone till att få ordning på ÄL och bli gravid med relativt täta intervaller.

Åh fy vad jag lider med dig har själv haft 2 ma och är helt trasig.

Jag skulle vilja rekommendera dig att kanske söka till typ Fertilitetsplus som jobbar mer mot immunförsvaret eller be att få ut Trombyl och progesteron. En bra sak är ju att du har lätt att bli gravid, men det hjälper ju inte mitt i allt om man ändå får mf/ma. Håller alla tummarna för dig att nästa graviditet blir fullgången!! <3
  • Steeph
    Anonym (Anonym 34) skrev 2021-08-15 13:39:02 följande:

Tack <3 Har fått trombyl och progesteron inför nästa graviditet, så hoppas på att det ska hjälpa. Hur går du vidare efter dina missfall? Har du gjort någon utredning eller måste du vänta ifall du skulle få ett tredje? Vilket jag verkligen hoppas och tror att du slipper!!

Åh vad bra, hoppas det är tricket och det som saknas för att ni ska få en lyckad graviditet.

Tack, jag hoppas också jag slipper det. Jag ska göra en missfallsutredning nu i veckan, dock privat. Hos regionen måste man få 3 innan man får någon hjälp alls. Så jag tar saken i egna händer
  • Steeph
    Gulgja skrev 2021-08-15 12:58:07 följande:

Idag är det CD 12 och sen igår har jag haft äggviteflytningar. Tog ett ägglossningstest i morse som visade hög fertilitet. Ska ta ett test ikväll också. Tror att ägglossning är på gång. Smärta i vänster äggstock denna månad. Har VUL imorgon så håller tummarna för MINST en fin äggblåsa och en tjock treskikt slemhinna.

Vi har haft sex onsdag och igår, tänkte fortsätta varje dag nu hela veckan förutom torsdag då maken är borta på jobb.

Hur går det för er? Hur gör ni med sex under ÄL?

Blir så Avis på er som får äggviteflytningar. Hade alltid det när jag var runt 20 år, men sedan 7 år på mini piller så har de försvunnit dock lyckats bli gravid 2 ggr men ändå. Vill ha!!!

Åh då får du uppdatera oss hoppas så på att allt ser fint ut med mogen blåsa och tjock slemhinna.

Vi kör varannan dag nu tills mina test visar på lite stegring sen kör vi varje dag.

Jag fick falskt utslag på äl test dag 8-9 av cykeln så då låg vi båda de dagarna men det var falskt alarm. Man kan tydligen få det av letrozol. Fick panik och tänkte nej nej nej. Jag har ju alltid fått äl runt dag 14-16 på letrozol. Får se när det händer denna månad
  • Steeph
    Gulgja skrev 2021-08-16 12:27:12 följande:

Nu kommer domen från VUL.

Höger sida: ägglossning har redan skett corpuslutum fanns redan på plats

Vänster sida: äggblåsa på 21 mm

Slemhinna: 8.4 treskikt

Order att ta Ovitrelle idag.

Enligt gyn kan man släppa från båda sidor vid olika tillfällen. Känner ni till det? Kanske var det på grund av att jag tog en dubbel Letrozol sista dagen som gjorde att jag släpper från båda sidor. Jag trodde man bara kunde släppa från en sida.

Men åh så bra, dubbel chans för er denna cykel!

Jo jag har läst att man kan släppa från olika sidor, dock mer vanligt att släppa från samma

Jag själv var hos Fertilitetsplus nyss. Tagit blodprover och får svar om cirka 1 vecka. Är på cykeldag 13 och har fortsatt svaga test? när kommer äl egentligen
  • Steeph
    Anonym (Anonym 34) skrev 2021-08-16 16:23:30 följande:

Jag är på CD 20 utan ÄL ännu trots dubbeldos Letrozol. Vet inte om det är senaste missfallet som spökar eller varför det dröjer. Suck.

Samma här med fördröjning? jag har haft en ägglossning och mens sedan min medicinska abort och har tagit letrozol dag 4-8. Är på cd 14 idag och testen är fortfarande svaga. Brukar alltid få äl mellan dag 14-16 på letrozol men verkar bli fördröjd vilket är det sämsta då min man åker iväg över helgen. Jag har även tagit vaccin dos 1 så vet inte om det skapat obalans i hela min kropp Hoppas hoppas äl kommer snart för oss båda!!
  • Steeph
    Sprallan skrev 2021-08-17 10:35:04 följande:

Vad jag förstår ska inte vaccinet påverka <3 min ÄL har varierat från cd 14-21 på letrozol, allra oftast CD 17 eller 18, men den på CD 21 ledde till graviditet så misströsta inte, den kan fortf komma :) drygt att sambon åker iväg dock men tänk på att spermier kan leva så länge som upp till 5 dygn i väntan på ägget så har du fortf inte fått starkt test ännu när det närmar sig att han ska åka så hade jag försökt ändå för säkerhetsskäl.

Väldigt störigt det förstår jag, men det kan absolut gå vägen ändå, håller tummarna massor! :)

Tack för peppen <3

Ja jag tänker att vi kör på fredag innan han åker och söndag när han kommer hem. Får hoppas på det bästa. Hoppas givetvis att äl kommer senast på fredag men får se om jag har sån tur. Ägget brukar släppa ganska snabbt efter positivt äl test vilket är positivt så vi ligger på kommande dagar.

Hur går allt för dig? Har du haft äl?
  • Steeph
    Anonym (Anonym 34) skrev 2021-08-17 10:53:08 följande:

Jag förstår, blir ju ännu mer stressande om han ska iväg. Men om ÄL börjar närma sig så se till att ha sex fredag morgon och söndag kväll (om han e hemma då) så har ni ju faktiskt säkrat upp rätt bra även om det kanske inte känns så! Tror inte vaccinet ska spela in men vem vet. Vi får hoppas detta är vår månad med ÄL snart och sen en lyckad graviditet! :)

Ja precis men det ordnar sig tänker jag. Blir fredag och söndag precis som du säger hihi

När brukar du ha äl? Förstår att det känns segt nu när du är på cd 20 utan positivt äl test. Ja jag hoppas likaså för oss båda
  • Steeph
    Anonym (Anonym 34) skrev 2021-08-17 14:08:23 följande:

Har fått mellan CD 16-22 under tre cykler. Efter mitt tredje missfall tog jag Provera för att få mens och sen Letrozol. Den gången fick jag inget utslag på ÄL-stickor alls och sen mens på CD 48 så känns ju inte som att det funkade. Borde väl haft ÄL ungefär CD 34 och tror jag slutade testa efter typ CD 25 - men hade inga ÄL-flytningar alls vilket jag brukar ha så tror det uteblev. Efter detta missfall gjorde jag samma sak så möjligt att det inte blir någon ÄL denna cykel heller :/ Men hoppet lever, haha

Aha då förstår jag. Då kan den ändå fortfarande komma tänker jag även om det kan kännas drygt med allt testande jag håller tummar och tår att det snart är ägglossning för dig!!
  • Steeph
    Sprallan skrev 2021-08-17 21:01:54 följande:

Låter som en bra plan :) håller tummarna massor!

Yes, hade i torsdags på CD 16, vi försökte CD 14, 15 och 16 då jag hade fertilt sekret från CD 13 och vad jag förstått så höjer det chansen att spermierna överlever lägre om man försöker när man har det så vi testade så denna gången.

Så nu är jag bara i den där fasen när dagarna går extremt sakta fram till testdag. Tyckte jag hade lite ömma bröst igår (vilket jag bara haft de 2 ggr jag fått plus, aldrig annars) men idag tycker jag inte jag känner nått så får bara försöka avvakta och inte fundera o känna efter så mycket :)

Hur har det gått, fortf ingen stegring? :(

Men toppen ju!

När vi körde 3 dagar i rad innan äl så blev vi gravida, så då får kanske en fint plus om ett par dagar

Ja jag känner igen de där? dagarna går så sakta och man vill bara veta om man kommer plussa eller inte. Som sagt, håller tummarna för dig!

Nää ingen stegring. Men vi ligger varannan dag nu till stegring och sen ett par dagar i rad hoppas få stegring imorgon!!
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?