• Arezo89

Vår letrozol resa- följas åt?

Sprallan skrev 2021-06-25 10:11:23 följande:
    Tog test idag och det var negativt tyvärr. Så det känns tråkigt med samtidigt ändå lite en lättnad då jag som sagt haft missfärgade flytningar och även en del smärta på höger sida långt ner i magen (och ägget släppte från höger) så hade det visat gravid hade det varit ganska oroande tecken för utomkvedshavandeskap.

Så nu får vi helt enkelt invänta mensen och sen sätta igång med ny omgång letrozol. Vi får hålla tummarna för varandra att nästa månad är vår månad :)
    Åh så tråkigt... Jag förstår att du ändå är lättad när du hade så ont. Håller tummarna hårt för att nästa månad blir vår månad! Har mensen kommit än? Får jag fråga på vilken cd den brukar komma efter en Letrozol-kur?

Jag fick min mens idag, brukar få den dagen efter sista Provera-tabletten en nu kom den en dag tidigare. Har VUL inbokat på vad som blir cd13 så jag vet inte om jag borde försöka ändra det till cd12 som det var tänkt från början. Ska iaf bli spännande att börja med dubbelkur i övermorgon och hoppas verkligen att det gör susen nu!
  • Arezo89

Hej!

Var på VUL igår på cd 12 efter min andra kur, denna gång med 5 mg. Kroppen svarade inte heller denna gång. Är helt förtvivlad över att det inte verkar funka? :( Kliniken stänger för sommaren så jag kunde inte få en ny tid för att kolla om nåt händer lite senare.. har nån varit i samma sits, alltså att VUL inte visade några större äggblåsor men ÄL skedde ändå senare i cykeln?

Fick även tips i en mestadels amerikansk FB-grupp där flera fått köra en till kur mitt i cykeln för att ge kroppen en skjuts. Är det nån som fått göra det här och haft god respons?

• Arezo89
    Sprallan skrev 2021-07-09 21:22:30 följande:

Ush vad tråkigt att höra! Vad säger de är nästa steg då? Trippel dos eller nån annan metod? (Finns ju sprutor också vad jag förstår som ska vara lite starkare)

Jag har haft ÄL så sent som CD 21 med letrozol som slutat i graviditet så om du bara ska avvakta till att de öppnar igen efter sommaren innan du får nya direktiv så hade jag ändå kört ÄL tester från och med om några dagar och kanske fram till CD 22/23 eller nått. Så missar du iaf inte den om det nu skulle vara att det inte syns nått ännu men ändå blir ÄL. Förstår att det känns surt! :(

Jag var på VUL igår CD 13 och där var en näst intill mogen blåsa och en på 10mm som det inte borde bli nått av, så vi råddes att börja försöka direkt. Dock ingen stegring på ÄL stickorna ännu.

Åh så bra med mogen äggblåsa så tidigt! Fick du stegring på stickorna till slut? Hoppas det tar sig för er den här gången!

Tack snälla för din pepp och för att du delar med dig! Jag fortsatte testa två ggr om dan sen cd9 men hade inget eg hopp. Detta är så sjukt men fick äntligen smiley på Clearblue digital igår (cd17)!!! Även idag. Aldrig fått det tidigare trots att jag har PCOS och det kan leda till falskt utslag. Verkar som att jag som du får senare ÄL. Helt överlycklig över att det verkar funka!
  • Arezo89
    Sprallan skrev 2021-07-14 11:30:19 följande:
    Hejja hejja! Vad kul att du fick utslag tillslut, då hoppas vi det stämmer :) synd att kliniken har stängt för man hade ju velat ta ett blodprov på dig för progesteron om en vecka för att se om du fick ägglossning (då hade du fått bekräftat om stickorna talar sanning). Lyckades ni försöka nått nu då i innan eller i samband med smileyn?

Jag fick stegring i måndags CD17 och tydligast igår CD18, idag borta (legat på 17 eller 18 i alla cykler utom två så känns som kroppen är lite i synk nu igen efter senaste missfallet)

Nu håller vi tummarna att det blir vår månad! Kul att vi ligger så precis i synk ????
    Jaa så kul! Fick positivt ÄL test både på Clearblue digital och Graviditetskollens stickor på CD18 + starka ÄL-smärtor på vä sida på kvällen. Hade även fertilt sekret. CD19 var både Clearblue digital och Graviditetskollens sticka negativa. Försökte både CD17 och CD18 så jag hoppas det var tillräckligt! Kul att du nämner progesterontest för jag har faktiskt bokat in ett själv via Werlabs som jag ska ta i mitten på nästa vecka. Tempar också och min temp har stigit rätt rejält nu vilket aldrig hänt utan Provera så jag känner mig hoppfull.

Så häftigt att kroppen verkar ha hamnat i synk igen för dig och att våra cykler är så i synk! Hoppas sååå att detta blir vår månad! Idag var vi på utflykt och tog en titt i en kyrka. Jag är inte ens religiös men drogs till en liten glasängel som jag var tvungen att köpa, kände att den fick symbolisera vår kamp för vårt första barn och vara med på resan haha.. :) 
  • Arezo89
    Anonym (Gasig 41 år) skrev 2021-07-14 11:36:50 följande:

Har nu fått dubbeldos - det brinner i äggstockarna. Hoppas det kan hända nånting nu ..!! Magen är svullen som bara den

Åh jag håller tummarna för dig!! Vilken cykeldag är du på nu? Jag var också väldigt svullen innan ÄL och hade rätt ont i vä äggstock..
  • Arezo89
    Sprallan skrev 2021-07-21 18:42:23 följande:
    Spännande! Då har du tagit blodprov nu då? Vet du hur länge innan du får svar?

Det var väl en fin tanke, man får hitta sina knep för o kämpa på :)
    Japp, imorse tog jag det och fick svar samma dag - ÄL är bekräftad! :) Mitt värde låg i den högre delen av referensintervallet så jag hoppas det bådar gott. Känt lite dragningar och ryck i vä äggstock och är extra trött, men försöker att inte läsa in för mycket i det. Kan ju också vara symptom innan mens liksom. 

Hur har du det? När tänkte du börja testa? Jag har skaffat både såna testa tidigt-test från RFSU och Clearblues digitala. Vet inte om jag vågar testa innan 2 veckor har gått..
  • Arezo89
    Sola13 skrev 2021-07-26 10:41:20 följande:

Är det någon här som tempar? Enligt min gynekolog fungerar äl-test och NC generellt dåligt för personer med pcos. Tyckte ändå att det för mig verkar fungera bättre med äl-test när jag använder letrozol! Har inte tidigare tagit tempen när jag använt letrozol men provar det nu, någon annan som gör det? Fyllde i NC att jag fick pos på äl-test i lördags, då trodde appen att äl ska ske idag, i så fall borde temperaturen stiga imorgon om det skulle fungera som det gör för personer utan pcos?

Hej! Jag har PCOS och både tempar (med Tempdrop) och testade med både graviditetskollens stickor och med Clearblue digital. Funkade jättebra att pricka in ÄL med de, speciellt med det digitala testet som identifierade min första fertila dag innan de billiga stickorna. Har även haft en fin ökning på tempen och även bekräftat ÄL med progesterontest 1 v efter ÄL. Lycka till :)
  • Arezo89

Jag är på dag 12 efter ÄL och har haft en del symptom så kunde inte vänta längre. Testade med CB early och det var positivt. Jag är gravid!! :D

• Arezo89
    Sprallan skrev 2021-07-26 19:06:50 följande:

Stort grattis!! Så himla kul att det gick vägen, nu håller vi alla tummar och tår att allt går som det ska :)

Jag ska testa imorgon bitti, men är rätt säker på att det inte kommer visa positivt, känner ingenting alls i kroppen och båda de andra graviditeterna har jag känt tydligt att jag är öm i brösten och känner mig lite ?annorlunda?.

Men men, håll tummarna!

Grattis igen :)

Tack snälla! Nu hoppas jag verkligen att graviditeten går bra. Jag oroar mig så lätt men försöker tänka positivt och behålla lugnet. Både jag och sambon är helt chockade, lär ta några dar innan nyheten landar haha..

Jag håller tummarna så hårt för dig! Berätta gärna hur det gick imorgon om du vill. Hört om så många som inte känner några symptom alls, det verkar vara rätt vanligt med. Hoppas du får ett plus imorgon!
  • Arezo89
    Sola13 skrev 2021-07-26 21:21:15 följande:

WOW, stort grattis!! Så stort!! Njut!!

Testade du nu på kvällen eller imorse?

Hur länge/många omgångar med letrozol har ni försökt?

Detta ger hopp till alla oss andra som försöker! Så roligt!

Tack så mycket!! Jag testade imorse med första urinen. Plussade på första omgången som jag faktiskt fick ÄL av!

Min första omgång med enkeldos svarade inte kroppen på, inga äggblåsor växte till sig vilket bekräftades med två VUL på CD11 samt CD18. Andra omgången fick jag ta dubbeldos men på CD12 syntes ingen respons heller. Var så nere efter det VUL:et och fick ingen ny tid pga kliniken stängde för sommaren men fortsatte testa med ÄL-stickor och fick glad gubbe på CB digital ÄL test CD17 samt 18

Kommer gå jättebra trots att du inte får göra VUL nu, fortsätt bara med temp och stickor! Kan tipsa om Werlabs om du vill ta progesterontest själv, kostade runt 300 spänn.

Håller tummarna för att det här är din månad!
  • Arezo89
    Anonym (Mommo) skrev 2021-07-26 20:00:45 följande:

Wow, stort grattis!

Tack så mycket, håller tummarna för att det är din tur snart med!
  • Arezo89
    Sprallan skrev 2021-07-27 07:06:44 följande:

Negativt tyvärr, men är inte förvånad. Som sagt känt väldigt tydligt vid båda graviditeterna, och på exakt samma sätt, så tror ändå jag kommer kunna känna på mig nästa gång det är plus också. nu är det bara att ta nya tag o vänta in mensen. Blir tredje kuren efter senaste missfallet.

Vad tråkigt, men förstår att det inte var förvånande när det inte kändes som vid dina tidigare graviditeter. Jag håller tummarna för att den nya kuren gör susen! <3
  • Arezo89

[quote=81271159][quote-nick]Gulgja skrev 2021-07-27 07:55:15 följande:[/quote-nick]ÅHHH. STORT GRATTIS! Det är så fantastiskt när någon plussar som kämpar med. Nu håller vi tummarna <3[/quote

Tack så mycket Gulja!! Det känns fantastiskt att det gick vägen. Håller tummarna för att det blir din tur snart.

• Arezo89
    Anonym (Anna) skrev 2021-07-27 09:34:32 följande:

Wow stort grattis till plusset Arezo89!! :D

Tråkigt att det inte gick vägen denna gången Sprallan :( men snart är det vår tur, vill jag önska iallafall.

Sola13, låter verkligen som ägglossning skett eftersom att temphöjningen ska ligga på 0,2-0,4 grader. Spännande och se om det tar sig :)

Tack så mycket Anna!! Håller tummarna för att du får ditt plus med snart. :)
  • Arezo89
    Sprallan skrev 2021-08-30 12:18:57 följande:

Fick svar på proverna idag, jag hade högt progesteron och låg helt adekvat för en tidig graviditet. Funderar ändå på om jag kanske ska testa progesteronkräm. Den är bioidentisk så de säger ju att man inte kan överdosera så att säga. Vill göra allt jag kan för att försöka hjälpa det på traven. Jag tänker att alla missfallen har kommit efter v7, så jag kanske inte ökar som jag ska sen, då kanske lite hjälp kan få receptorerna att vakna till och producera mer.. vad tror ni?

Vi håller så klart tummarna för ett plus, men så skönt att ni är igång ändå och fått en så bra känsla för kliniken! Tror det är helt rätt att bara nollställa kroppen lite innan ni kör igång med IVF :)

Stort grattis till plusset Sprallan!!! Jag håller tummarna hårt för att det går hela vägen den här gången! Det är jättebra att ditt progesteron var högt, jag kollade också det på eget bevåg och blev lugnad av att det låg på en bra nivå, går in i graviditetsvecka 10 på onsdag. :) önskar dig och alla andra i tråden all lycka!!
  • Arezo89
    Sprallan skrev 2021-08-30 15:16:57 följande:

Spännande! Är lite kluven om jag ändå ska köra på med progesteronkräm, alla mina missfall/MA har ju kommit efter v7, tänker att jag kanske inte ökar som jag ska, men lär inte kunna tjata till mig ett prov till om några veckor, haha

Kul att du kommit så pass långt nu, en fjärdedel :) har du varit på något tidigt ultraljud eller du inväntar KUB? Borde va dags om nån vecka? :)

Jag har ett tidigt VUL inbokat i slutet av V8 på 7+6, så får vi hoppas det ser bra ut.

Lycka till med allt!

Om du inte kan få ett nytt progesteron prov så kan jag rekommendera Werlabs, kostade strax över 300 kr och jag kunde testa samma dag och fick svar 1-2 dagar senare båda gångerna. Vet tyvärr inte hur det funkar med progesteronkräm om dina nivåer redan är bra..

Vad skönt att du fått ett tidigt VUL inbokat! Vilken vecka/dag är du i nu? Jag gjorde ett på 8+0 och fick se vår lilla skrutt med ett starkt hjärtslag. Hoppas på samma resultat för dig!! Ser inte ut att bli KUB för mig då man tydligen bara tar emot kvinnor över 35 i Stockholm men har bokat ett vanligt UL 12+1 så min sambo kan vara med.

Stort lycka till nu!!
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?