• Marimardi

Vår letrozol resa- följas åt?

Hej alla glada!

Jag fick mens den 13/10 och började äta min första kur letrozol (enkeldos) den 15/10, alltså på min tredje mensdag. Nu har det gått två dagar sen jag tog min sista tablett och jag ska gå på VUL nu på måndag den 26e. Eftersom det är min första kur så är jag väldigt taggad men också nervös. Tycker att jag redan känner lite värk i äggstockarna???? Tänkte ifall det finns fler som äter letrozol som vill följas åt?? Ge varandra lite pepp, stöd och tips? Ingen av mina vänner vet om att jag har pcos och försöker skaffa barn, därför söker jag mig till en grupp som förstår hur jag känner och som inte hade blivit uttråkad när man pratar om detta haha.

• Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?
  • barnlängtan2021
    Anonym (Mommo) skrev 2020-11-27 20:39:28 följande:

Hur går det för dig? Du har ju snart testdag. Känner du av några tecken på graviditet?

Känner inget speciellt faktiskt. Brösten kan ömma lite men inte alls i närheten som förut. Så börjar tappa hoppet lite. Tog ett test idag för att mest se om sprutan har gått ur kroppen och ja, det var negativt. Men det var ett vanligt test som man egentligen ska ta från mensens första dag, så kan vara för tidigt för att kunna se på testet. Så bara hålla tummarna att jag får ett positivt test om några dagar.
  • Anonym (Maria)
    33villbligravid skrev 2020-11-27 20:20:16 följande:
    Har du några känningar då? Tänker när både Jag och Anonym Mommo fick så stark ÄL-smärta? Om det känns ngt gissar jag det åtminstone är på g!
    Fick glad gubbe på äl-test idag!! Blåsan måste vara megastor. Tog dock både ett digitalt och ett streck-test i samma kiss och det digitala gav glad gubbe och det andra gav ett ganska svagt streck. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det, kanske är pco:n som spökar.
    Direkt när jag hade sett den glada gubben kände jag efter och fick såklart lite ont i magen hehe, men garanterat fantomsmärta haha. Så ingen riktig äl-smärta än.
  • barnlängtan2021

Inatt fick jag typ svårt att andas, typ som när man är jätteförkyld så fick ligga och flåsa med öppen mun haha. Fortfarande ömma bröst och bröstvårtor, molande värk och ont i svanken som kommer och går. Tycker jag har mest symtom på kvällarna. BIM på onsdag så ska avvakta någon dag till innan jag tar ett test och bara hoppas på att mensen inte kommer.

• Anonym (Mommo)
    Anonym (Maria) skrev 2020-11-29 16:44:36 följande:

Fick glad gubbe på äl-test idag!! Blåsan måste vara megastor. Tog dock både ett digitalt och ett streck-test i samma kiss och det digitala gav glad gubbe och det andra gav ett ganska svagt streck. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det, kanske är pco:n som spökar.

Direkt när jag hade sett den glada gubben kände jag efter och fick såklart lite ont i magen hehe, men garanterat fantomsmärta haha. Så ingen riktig äl-smärta än.

Vad roligt! Hoppas att det tar sig den här gången! Håller tummarna !
  • Anonym (Mommo)
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-29 18:06:15 följande:

Inatt fick jag typ svårt att andas, typ som när man är jätteförkyld så fick ligga och flåsa med öppen mun haha. Fortfarande ömma bröst och bröstvårtor, molande värk och ont i svanken som kommer och går. Tycker jag har mest symtom på kvällarna. BIM på onsdag så ska avvakta någon dag till innan jag tar ett test och bara hoppas på att mensen inte kommer.

Det låter ju som att du kan vara gravid!

Jag har känt av lite illamående och hoppas att det är ett tecken. Å andra sidan kan det vara psykosomatiskt, för jag går och känner efter hela tiden.
  • barnlängtan2021
    Anonym (Mommo) skrev 2020-11-29 18:31:30 följande:

Det låter ju som att du kan vara gravid!

Jag har känt av lite illamående och hoppas att det är ett tecken. Å andra sidan kan det vara psykosomatiskt, för jag går och känner efter hela tiden.

Jag hoppas verkligen det men samtidigt går jag bara och väntar på att jag ska upptäcka att mensen har kommit :( Försöker att inte tänka så mycket och hoppas dagarna går fort!
  • 33villbligravid
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-29 18:06:15 följande:

Oj! Det är inte mycket kvar då!! Håller tummarna - här är det över en vecka kvar till BIM och känner mig inte det minsta gravid - men man känner ju inte så mkt så tidigt hur som helst ... BIM typ 9/10.12 tror jag :)
  • barnlängtan2021
    33villbligravid skrev 2020-11-29 19:47:23 följande:

Oj! Det är inte mycket kvar då!! Håller tummarna - här är det över en vecka kvar till BIM och känner mig inte det minsta gravid - men man känner ju inte så mkt så tidigt hur som helst ... BIM typ 9/10.12 tror jag :)

Nej jag tog ju ovitrelle innan så fick ju biverkningar av den och har känt mig gravid hela tiden. Så visar testet inte positivt så vet jag inte var jag tar vägen haha. Men tog ju ett negativt test i fredags så då var ju ovitrelle ur kroppen iaf :) Så får se om symtomen nu beror på att mensen är påväg eller om det faktiskt är något litet där inne.
  • Anonym (Maria)
    barnlängtan2021 skrev 2020-11-29 20:31:47 följande:
    Nej jag tog ju ovitrelle innan så fick ju biverkningar av den och har känt mig gravid hela tiden. Så visar testet inte positivt så vet jag inte var jag tar vägen haha. Men tog ju ett negativt test i fredags så då var ju ovitrelle ur kroppen iaf :) Så får se om symtomen nu beror på att mensen är påväg eller om det faktiskt är något litet där inne.
    Ååh jag håller tummarna för dig!! 
    Har du bestämt dig för vilken dag du ska testa?
  • barnlängtan2021
    Anonym (Maria) skrev 2020-11-30 09:41:58 följande:

Ååh jag håller tummarna för dig!! 

Har du bestämt dig för vilken dag du ska testa?

Ska nog testa imorgon :)
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?