• Sola13

Vår letrozol resa- följas åt?

Gulgja skrev 2021-08-05 12:40:13 följande:

Småblödningar är ett tecken på att något inte är rätt enligt min gyn sen kan det vara vad som helst. Förhöjt prolaktin och lågt progestoron går hand i hand så det var vad som var orsaken för min del. Det tog 2 månader innan mitt prolaktin värde hade sjunkit ner till normala och jag behöver idag bara ta en halv tablett istället för att att en hel så värdet inte stiger. Ska sluta ta dem så fort jag blivit gravid.

Ja, det känns ju verkligen som att något inte är rätt när man får det.. frustrerande nu på sommaren när man själv har extra tid att tänka och alla frågor poppar upp, att man inte kan få träffa sin gyn och prata om det!
  • Sola13
    Gulgja skrev 2021-08-05 12:42:30 följande:

Tog ett test i morse eftersom mensen inte kommit och det var så otroligt jobbigt att se, inte gravid. Jag kände mig säker på att mensen skulle komma men hade ändå lite hopp. Så dumt att ta de testerna. Men men.

Till en annan fundering. Jag har en bakåtvänd livmoder, är rädd att spermierna inte når till min livmoder och därför blir jag inte gravid. Ska man kanske be om att få prova inseminering?

Är helt med dig, är väldigt besviken även om jag förstod att det troligtvis inte hade tagit sig, så har man ändå det lilla hoppet kvar och det gör så ont att läsa ?inte gravid?. Denna cykeln var väldigt kort hos mig, mensen kom nu, bara 12 dagar efter positivt äl-test och 10 dagar efter äl enl Nc (hela cykeln 26 dagar).. så så pass tidigt att jag inte hann testa, på gott och ont.. blir ny omgång letrozol fr o m lördag då! Förhoppningsvis växer ett ägg fint, då kommer jag troligtvis ha äl när vi är iväg på bröllopsresa, vilken dröm det hade varit att bli gravid då!
  • Sola13
    Steeph skrev 2021-08-05 13:32:26 följande:

Hoppar in här!

Fick mitt andra ma för 1,5 månad sedan. Det var 3:e försöket på letrozol. Nu har jag precis fått min mens efter den medicinska aborten och börjar letrozol om 2 dagar. Jag har egen ägglossning men brukar ägglossat runt dag 18-21 och jag fick letrozol så att den kan komma lite tidigare (nu 14-16). Hoppas så på ett plus snart igen även om jag är livrädd.

Ledsen för er som precis fått mens. Vi kämpar tillsammans <3

Beklagar verkligen ma, vilken vecka var du i?

Då är vi flera som kommer börja nästa letrozolkur ungefär samtidigt, vad roligt att följas!
  • Sola13
    Gulgja skrev 2021-08-05 14:22:56 följande:

Jag tänkte be om att få ta blodprov för följande nu så fort min mens sätter igång. Har bokat tid för telefonsamtal med gyn imorgon och ska be om att få ta dessa tester TSH, FSH, AMH, LH och prolaktin,östradiol , testosteron

SHBG, TSH & T4 samt blodstatus. Bara för att kolla en till gång så att allt står rätt till. Har tagit dessa prover tidigare men aldrig på rätt cykeldag. Ska ta dem mellan cykeldag 2-4.

Det låter klokt, har inte heller tagit på rätt dag, kan vara värt att göra om det inte tar sig snart!

Vad sa de på telefonmötet, får du komma in och testa?
  • Sola13
    Gulgja skrev 2021-08-05 14:24:07 följande:

Åh vad härligt det skulle vara att bli gravid på bröllopsresan. Var åker ni? Hur gamla är alla här förresten? Är det första barnet? Själv är jag 29 och första barnet.

Jag fyller 29 i år och det är första barnet. Vi kommer att resa i Europa!
  • Sola13

Jag har försökt fem kurer med Letrozol, den tredje omgången fungerade inte, på de andra fyra har jag ägglossat cd 17, 15, 16 och 17.

• Sola13
    Anonym (Anna) skrev 2021-08-06 12:58:33 följande:

Jag är 27 och det är försök till första barnet :) Påbörjade försök till ägglossning med letrozol i våras men har ännu inte fått till en enda. På dubbel kur denna gång fick jag glad gubbe CD25 och igen CD 33-35 men ännu ingen temphöjning? Känner mig så ledsen och uppgiven, men sån tur är öppnar kliniken på måndag!

Så tråkigt att höra att det inte gick vägen för er denna gången tjejer :/

Bra att de öppnar på måndag så att du får träffa dem och se hur det ser ut, om något är på gång! Förstår frustrationen, det tar över ibland! Vi hejar på varandra i alla fall och håller tummarna för goda nyheter snart!
  • Sola13

I september någon gång ska jag göra HyCoSy och min man ska lämna spermaprov. Har ni gjort det?

• Sola13
    Anonym (Mommo) skrev 2021-08-09 20:53:54 följande:

Hej!

Nu är det dags för mig att lämna den här tråden. Fram till för nio månader sedan gav den ett ovärderligt stöd i min kamp för att få barn. Sedan jag blev gravid, har jag hållit mig i bakgrunden men ändå läst och kommenterat era inlägg. Men nu, i morse, föddes mitt underverk och jag känner att det är dags för mig att gå vidare.

Letrozol har varit en mirakelkur för mig. Jag önskar verkligen att alla ni som deltar i tråden snart ska lyckas i er kamp att bli gravida. Ni förtjänar det och kommer att bli fantastiska mammor.

Tack för mig och stort lycka till.

Vilken lycka, stort grattis och lycka till med allt nu som nybliven mamma!
  • Sola13
    Gulgja skrev 2021-08-10 10:17:16 följande:

Vilken cykeldag är ni på? Själv är jag på CD 6 och tar sista Letrozol tabletten imorgon. Ska ta en dubbeldos som sista tablett bara för att se hur det kan utveckla sig.

Jag är också på CD 6 och tar sista imorgon, kör dubbeldos som ?vanligt?, blir femte cykeln med Letrozol.
Svar på tråden Vår letrozol resa- följas åt?