2022hoppas skrev 2021-08-25 15:16:01 följande:
Följt tråden några veckor men inte skrivit något förrän nu. Är på min första cykel med Letrozol, kört ett par cykler med Ovitrelle+Lutinus före detta.
Var på ultraljud idag på dag 11 och hade en äggblåsa på 16 mm och slemhinna på 7 mm.
Hon tyckte att jag ska ta Ovitrelle vid lunch imorgon. Tycker det känns tidigt (men försöker såklart lita på läkarens råd) Min fråga till er, hur stora har era äggblåsor varit när ni tagit Ovitrelle?
Håller tummarna för oss alla att vi snart får våra efterlängtade pluss!
Hej och välkommen hit!
Jag har på dag 11 haft olika storlekar på blåsorna innan jag tagit Ovitrelle. Allra första omgången var äggblåsa på 15 mm och slemhinnan på 7 på dag 11 och jag fick ta Ovitrelle på dag 13.
Andra gången på dag 11 hade jag äggblåsa på 19 och slemhinna på 8 och tog då Ovitrelle samma dag.
Tredje omgången som är denna omgång hade jag redan ägglossat men det var en till äggblåsa på väg att släppa som var 21 mm och så fick jag ta Ovitrelle samma dag.
De säger att blåsorna växer 1-2 mm per dag så den kommer vara minst på 17 imorgon vilket jag kan tycka är lite tidigt. Men som du säger man måste lita på läkarens råd fast det ibland kan vara väldigt svårt.