• Anonym

Jag har toksparat i flerar år, nu vill han att jag ska betala en resa för oss...

Anonym (Inez) skrev 2020-10-21 20:55:42 följande:
    Vad säger försäkringskassan om dina extrainkomster då? 
    Man får ha extrainkomster som sjukpensionär. Inga problem.
    Så du kan andas ut.
  • Anonym
    Anonym (Corona) skrev 2020-10-22 06:49:17 följande:
    Det är Corona-tider, ni ska inte resa någonstans:-P

Det är bra att du sparar. Man vet aldrig om man behöver några extra mediciner mm. Självklart ska du känna lite trygghet när du lagt undan en liten slant. Det är att ta ansvar att ha en mitten buffert.

Resa kan ni göra senare.
    Det går bra att resa nu också!
    Själv reser jag om en dryg månad, till en Kanarieö.
  • Anonym
    Anonym (Alice) skrev 2020-10-22 13:23:11 följande:

För det första ska ni ju inte resa alls just nu pga av corona. Sen, vill han att du ska betala hela resan ska ni ju såklart stå över för att du inte har råd. Finns inte pengarna kan man ju självklart inte spendera dem. Finns ingen diskussion där. Du har inte råd att betala för en nöjesresa, så därför åker ni inte. Punkt slut. Ingen kan tvinga dig att tömma ditt sparkonto för något som tekniskt sett är helt och hållet "onödigt".

Sen låter det ju konstigt att ni tidigare tagit från ert gemensamma sparande, men plötsligt ska du betala från dina sparpengar? Hur tänker han att det går ihop?

Men lägg av. Gå in och kolla hos Ving, Apollo, TUI etc så får du se hur mycket resor som går och kommer gå!

Själv åker jag söderut i december.

Utan dåligt samvete.
  • Anonym
    Anonym (Alice) skrev 2020-10-22 21:40:07 följande:
    Bara för att man KAN, betyder det ju inte att man SKA. Har man någon form av vett i huvudet reser man inte under rådande pandemi. 

Och vem vänder sig ens till ställen som Ving, Apollo eller TUI när de ska resa..? Vilket århundrade tror du att vi lever i? Känner ingen som är så uråldrig. 
    Nej, men om man KAN så är det många som gör det.
    Sen kan du gaffla om vett tills solen går upp i väster, det förändrar inte att vi är många som kommer resa i höst/vinter.

Vem som vänder sig till Ving, Apollo ch TUI? Väldigt, väldigt många. Varje plan tar uppemot 200 passagerare och de har många, många avgångar varje vecka. Orkar inte räkna, det får du göra själv.

Vi lever på 2000-talet om du tappat räkningen! 
    Alla åldrar åker charter, du har en dålit verklighetsuppfattning min vän.
  • Anonym
    Anonym (Victoria) skrev 2020-10-23 16:19:27 följande:
    Och det är väl just därför den här pandemin kommer pågå betydligt längre än vad den behöver? För att folk som är ego inte kan tänka på något annat än vad de själva vill ha. 
    Nej, det är inte därför.
    Lyssnade du ens på FHMs presskonferens i tisdags?
    Då sa Anders Tegnell att det är ok att resa så länge man följer alla restriktioner, både hemma, på flyget och på destinationen.

Utöver det så är luften på flygplanen renare än någon annanstans än på sjukhus, på avdelningar där luften måste hållas så ren som möjligt. De har samma filtersystem, HEPA. Luften byts ut var 2-3:e minut och 99,97 av virus och bakterier filtreras bort.

Sitt inte och skriv en massa som inte stämmer!
    Du har NOLL koll.
Svar på tråden Jag har toksparat i flerar år, nu vill han att jag ska betala en resa för oss...