Inlägg från: Anonym (Y) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Y)

Jag har toksparat i flerar år, nu vill han att jag ska betala en resa för oss...

Anonym (.) skrev 2020-10-22 11:28:47 följande:

Jag förstår inte.
    Jag uppfattar det som att ni haft gemensam ekonomi där var och en har bidragit efter förmåga.
    Nu när han inte har samma höga förmåga säger du nej? Men du sa ja när han bidrog med mer?
    Är det korrekt uppfattat?

Är man sjukpensionär så är det alldeles för stor skillnad i inkomst för att resonera som du verkar göra.. Är inte konstigt om hon säger nej när det tar så mkt längre tid att spara än honom. Tänk om de skiljs åt tex, då har hon inga egna pengar kvar. Menad han klarar sig utan problem.  
  • Anonym (Y)
    Anonym (.) skrev 2020-10-22 11:42:07 följande:
    Tänk om, tänk om tänk om.
    Tänker man på alla om så kan man inte gå utomhus. För man kan få en asteroid i skallen, träffas av blixten, få en dödlig hjärtinfarkt eller vad som.

"Tänk om" är helt enkelt inte ett giltigt argument.

Jo.. Om man lever i en svår ekonomisk situation så vet man att det gäller att ha en plan B, en utväg. 

När jag levde på sjukersättning så var jag ständigt orolig. Det är helt naturligt att behöva en liten buffert som säkerhet ifall något oväntat händer. Har du tex försäkringar på dig själv, dina barn, dina prylar? Det är samma sak. 

• Anonym (Y)
    Anonym (.) skrev 2020-10-22 11:53:37 följande:
    Nja, nu var ju inte situationen så.
    Sluta med halmgubbarna och bli lite mer saklig så ska du se att det går att diskutera med dig också.
    För att göra det är ett tips att inte projicera dina känslor på TS.
    Hmm hur vet du hur situationen är för Ts? 
  • Anonym (Y)
    Anonym (.) skrev 2020-10-22 11:53:37 följande:
    Nja, nu var ju inte situationen så.
    Sluta med halmgubbarna och bli lite mer saklig så ska du se att det går att diskutera med dig också.
    För att göra det är ett tips att inte projicera dina känslor på TS.
    Hon skrev bokstavligen att hon ville ha en säkerhet, så jo jag var saklig och helt på rätt spår..
  • Anonym (Y)
    Anonym (Victoria) skrev 2020-10-23 16:19:27 följande:
    Och det är väl just därför den här pandemin kommer pågå betydligt längre än vad den behöver? För att folk som är ego inte kan tänka på något annat än vad de själva vill ha. 
    Den pågår snarare längre om folk inte smittas. Grejen med att hålla avstånd är att förlänga smittandet så alla inte blir sjuka samtidigt så att sjukvården belastas. om alla skulle bli sjuka och bilda antikroppar så skulle det gå över snabbare, viruset kommer dock alltid vara kvar som typ förkylning.
  • Anonym (Y)
    Törstiga tuppen skrev 2020-10-25 15:48:12 följande:
    Hur ska hon kunna flytta med 14000 på kontot? Eller är det mannen som skall slanta?
    Jag flyttade en gång med ca 5000 på kontot. Det gick utmärkt 
Svar på tråden Jag har toksparat i flerar år, nu vill han att jag ska betala en resa för oss...