Inlägg från: Anonym (nja inte riktigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nja inte riktigt)

Jag har toksparat i flerar år, nu vill han att jag ska betala en resa för oss...

Anonym (Svar på tal) skrev 2020-10-22 15:05:24 följande:
    Om man läser innantill och tänker till ser det ut så här, iaf om jag läser.

TS lägger in 9000:- till deras gemensamma konto varje månad. Sambon lägger in 15000:-. Av det får man anta att de betalar sina räkningar.

TS sparar alltså ca 2000:- i månaden och sambon sparar 5-7000:- per månad, eller skulle åtminstone kunna om de inte spenderar allt som fickpengar, eller om de också tas från gemensamma kontot.

Sambon tog aktiepengarna från sina sparade och förlorade i princip allting, och nu tycker han det är orättvist att han förlorade pengarna, så TS ska stå för hans misstag och betala semester om de ska åka någonstans, fast det alltid annars är han som betalat resorna, vilket också är ganska rimligt med tanke på deras inkomster. TS står ju för andra saker som väger upp för det ändå.

Håller helt med dig att TS ska säga nej, hon har antagligen knappt råd att åka på egen hand, än mindre betala för två.
    Läser man innantill, så uppfattar i alla fall jag det som att TS inte sparar 2000 kr i månaden, utan behåller 2000 kr i månaden för att kunna betala mobilabbonnemang, vård, mediciner och vad det nu var. Hur mycket av det hon sparar framgår inte riktigt, men det är tydligen, om man läser innantll, ytterst lite.
  • Anonym (nja inte riktigt)
    Törstiga tuppen skrev 2020-10-25 15:48:12 följande:
    Hur ska hon kunna flytta med 14000 på kontot? Eller är det mannen som skall slanta?
    Men hjälp, vad har du för referensramar egentligen? Jag har flyttat med 0 kronor på kontot, det går det med. 14000 är mycket pengar för en del.
Svar på tråden Jag har toksparat i flerar år, nu vill han att jag ska betala en resa för oss...