• Allamotalla

    Lämna sambo och bonusbarn

    Har under en period tänkt att jag tyvärr måste lämna min nuvarande relation. Det som gör att jag tvekat har varit dels då min sambo har två barn sedan tidigare (vi har inga gemensamma barn) som jag älskar över allt annat och det känns otroligt tufft att veta att jag inte kommer vara en del av familjen längre.

    Allt har alltid funkat relativt bra med hans exfru men senaste tiden har det vänt, det har varit bråk och jag har försökt lösa och prata om problemen för både henne och min sambo. Det som sårat mig är att min sambo ser att jag varit ledsen men tycker jag får skylla mig själv om jag och hon diskuterar. Hon skrev några saker som verkligen sårade mig men det ska jag bara ta enligt honom.

    Jag har gjort allt för barnen. Köpt alla kläder, betalat aktiviteter, skolfoton, presenter till kompisar, fixat kalas, skött kontakt med skolan gällande läxor/sjukfrånvaro osv.

    Jag har velat gå till en familjerådgivning men min sambo har inte velat. Hur som helst valde jag att avsluta relationen igår och vi måste självklart prata om hur vi ska berätta för barnen. Men hur gör man? Hur ska vi berätta? Hur går man själv vidare när man funnits i barnens halva liv?

  • Svar på tråden Lämna sambo och bonusbarn
Svar på tråden Lämna sambo och bonusbarn