• loffe2020

    Alla som blivit gravida direkt efter missfall?

    Alla som blivit gravida direkt efter missfall! 

    Hur gick det till för er när ni blev gravida direkt igen utan mens emellan? Fick ni negativa test mellan eller var det bara positiva test hela tiden? 

  • Svar på tråden Alla som blivit gravida direkt efter missfall?
  • Anonym (jag)

    Jag fick bara positiva.... undrade efter ett tag varför jag visade pos så många veckor. Fick då ett VUL som visade att jag var gravid på nytt

    Han är 14 år nu och sitter här i soffan bredvid mig.

  • Anonym (Puffar)

    Puffar lite så nån mer ser tråden.


    Jag är nyfiken då vi vill försöka bli gravida så snart som möjligt och hade nyss mf. Inte hittat äl än men hoppas på snart.

  • Anonym (Z)

    Fick MA. Efter sista besöket hos läkaren som konstaterade att allt var ute så testade jag såklart och fick negativt. Sen gick det några veckor, jag gick runt och väntade på att mensen skulle dyka upp men den gjorde aldrig det. Så jag testade och fick ett superstarkt plus!

  • Anonym (Puffar)
    Anonym (Z) skrev 2020-11-17 19:46:54 följande:

    Fick MA. Efter sista besöket hos läkaren som konstaterade att allt var ute så testade jag såklart och fick negativt. Sen gick det några veckor, jag gick runt och väntade på att mensen skulle dyka upp men den gjorde aldrig det. Så jag testade och fick ett superstarkt plus!


    Å va härligt! :) Gick allt bra andra gången?
  • Anonym (..)
    loffe2020 skrev 2020-10-22 17:36:14 följande:

    Alla som blivit gravida direkt efter missfall! 

    Hur gick det till för er när ni blev gravida direkt igen utan mens emellan? Fick ni negativa test mellan eller var det bara positiva test hela tiden? 


    Jag testade negativt mellan båda gångerna. Jag fick alltså missfall/ma två gånger utan mens mellan innan det gick vägen tredje gången.
  • Anonym (Z)
    Anonym (Puffar) skrev 2020-11-17 22:21:32 följande:

    Å va härligt! :) Gick allt bra andra gången?


    Är gravid nu och har fått göra ett ultraljud där allt såg bra ut så jag hoppas det :)
  • Anonym (Puffar)
    Anonym (Z) skrev 2020-11-18 15:45:54 följande:
    Är gravid nu och har fått göra ett ultraljud där allt såg bra ut så jag hoppas det :)
    Grattis! Vilken vecka är du i nu?
  • Anonym (Z)
    Anonym (Puffar) skrev 2020-11-18 16:02:03 följande:

    Grattis! Vilken vecka är du i nu?


    Tack snälla ^^ Går in i v11 imorgon. Ska göra KUB också så får se pyret en gång till innan RUL.
  • Anonym (t)

    Jag testade negativt emellan med både sticka och blodprov.


    Fick mf i v6 förra månaden, de trodde först att det kunde vara utomkveds då hcg-nivåerna inte sjönk ordentligt (jag har haft ett tidigare så högre risk). Efter blödningen (v5+3) sjönk dock nivåerna (från 100->40 på en dag) och jag testade negativt (kanske en svaaaaag linje, sambon såg den inte) en vecka efter blödningen. En dag senare var hcg i blodprovet 1.


    Kollade sedan med ÄL-stickor och fick ÄL 14 dgr efter blödningen. Testade positivt på BIM -2 (se nedan) och är nu i v4+5. Känner mig orolig över nytt mf då jag inte har mkt symptom så testade igen imorse (BIM+5). Blev förvånad över att det var så starkt, var övertygad om att det skulle vara svagare. Vi får se vart detta leder.

  • Anonym (Puffar)
    Anonym (Z) skrev 2020-11-18 18:37:22 följande:
    Tack snälla ^^ Går in i v11 imorgon. Ska göra KUB också så får se pyret en gång till innan RUL.

    Å så härligt! hoppas allt visar bra på kub också :) 


     


    Anonym (t) skrev 2020-11-23 10:43:51 följande:

    Jag testade negativt emellan med både sticka och blodprov.


    Fick mf i v6 förra månaden, de trodde först att det kunde vara utomkveds då hcg-nivåerna inte sjönk ordentligt (jag har haft ett tidigare så högre risk). Efter blödningen (v5+3) sjönk dock nivåerna (från 100->40 på en dag) och jag testade negativt (kanske en svaaaaag linje, sambon såg den inte) en vecka efter blödningen. En dag senare var hcg i blodprovet 1.


    Kollade sedan med ÄL-stickor och fick ÄL 14 dgr efter blödningen. Testade positivt på BIM -2 (se nedan) och är nu i v4+5. Känner mig orolig över nytt mf då jag inte har mkt symptom så testade igen imorse (BIM+5). Blev förvånad över att det var så starkt, var övertygad om att det skulle vara svagare. Vi får se vart detta leder.


    Klockrena test! ser lovande ut att det blir starkare :)  Håller tummarna för att hen stannar kvar!

  • Anonym (t)

    Hej!


    Hur går det för dig TS?


    Ville bara uppdatera att vi var på vårt andra VUL idag (pga haft ett utomkveds vill de kolla tidigt). I v5+2 typ syntes bara en hinnsäck, men läkaren tyckte det såg normalt ut och jag var lättad över att det satt i livmodern. Idag knappt två veckor senare blev vi daterade till 7+3 (jag trodde 7+1 enl ÄL) och fick se och höra ett litet hjärta picka på! såå härligt! Läkaren släppte till och med in min sambo i rummet så han fick vara med, generöst i dessa tider.

    Varit väldigt orolig med tanke på historia av ett utomkveds och sen ett missfall i v6, överanalyserat alla symptom och tänkt att det är kört så fort jag mår mindre illa (haft ganska variabla symptom men ingen blödning alls). Kan slappna av lite nu iaf. Med CRL (sitthöjd) på >10mm och bra hjärtljud är mf-risken trots allt under en procent. Även om det aldrig finns några garantier förstås så hoppas vi på ett småsyskon till sommaren (har en son född -18). 


     


     

  • Anonym (Jos123)

    Jag fick missfall v 5+1 den 24 september. Blev gravid direkt efteråt utan mens emellan. Var på UL v 9+2, allt såg bra ut. Gjorde nipt 11 dec, som vi fortfarande inte fått svar på.. valde att göra ul igen i söndags v. 12+3, där der så konstateras att fostret dött v 10+0. Fick piller nr 1 igår på Kk för att stanna av graviditeten och började blöda idag kring lunch. I morgon ska jag ta 4 cytotec. Känns så orättvist, samtidigt som jag önskar att om vi nu får svaret på nipt innan jul och att det då visar att något faktiskt var fel på fostret. Då kommer jag vara tacksam att min kropp själv valde att avbryta så att vi slapp fatta jobbiga beslut själva. Hade vart en fördel dock om kroppen hade valt skjutsa ut fostret själv också, utan mediciner, som det förra missfallet. Det blir en tuff jul men ser verkligen fram att lämna detta jäkla skitår bakom mig!

  • Anonym (Jos123)

    Jag testade negativt emellan graviditeterna.. har 3 barn sedan innan och har aldrig tidigare blivit drabbad av missfall.. men nu.. 2 ggr på 3 månader

  • Anonym (Puffar)

    Fick mf förra månaden i v 5+1 fick äl några veckor efter blödningen och fick positivt test nu i december igen. Testade negativt någon dag efter jag slutade blöda. Har passerat 5+1 nu så känner mig hoppfull :)

  • Anonym (Familj)

    Hej .

    Vi hann inte ens försöka efter vårat MF.

    Fick skrapa och var ganska nere efter de . Sen så fick blev vi gravida innan första mensen . Är idag i vecka 15

Svar på tråden Alla som blivit gravida direkt efter missfall?