Inlägg från: Anonym (Puffar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Puffar)

Alla som blivit gravida direkt efter missfall?

Puffar lite så nån mer ser tråden.

Jag är nyfiken då vi vill försöka bli gravida så snart som möjligt och hade nyss mf. Inte hittat äl än men hoppas på snart.

• Anonym (Puffar)
    Anonym (Z) skrev 2020-11-17 19:46:54 följande:

Fick MA. Efter sista besöket hos läkaren som konstaterade att allt var ute så testade jag såklart och fick negativt. Sen gick det några veckor, jag gick runt och väntade på att mensen skulle dyka upp men den gjorde aldrig det. Så jag testade och fick ett superstarkt plus!

Å va härligt! :) Gick allt bra andra gången?
  • Anonym (Puffar)
    Anonym (Z) skrev 2020-11-18 15:45:54 följande:
    Är gravid nu och har fått göra ett ultraljud där allt såg bra ut så jag hoppas det :)
    Grattis! Vilken vecka är du i nu?
  • Anonym (Puffar)
    Anonym (Z) skrev 2020-11-18 18:37:22 följande:
    Tack snälla ^^ Går in i v11 imorgon. Ska göra KUB också så får se pyret en gång till innan RUL.

Å så härligt! hoppas allt visar bra på kub också :) 

Anonym (t) skrev 2020-11-23 10:43:51 följande:

Jag testade negativt emellan med både sticka och blodprov.

Fick mf i v6 förra månaden, de trodde först att det kunde vara utomkveds då hcg-nivåerna inte sjönk ordentligt (jag har haft ett tidigare så högre risk). Efter blödningen (v5+3) sjönk dock nivåerna (från 100->40 på en dag) och jag testade negativt (kanske en svaaaaag linje, sambon såg den inte) en vecka efter blödningen. En dag senare var hcg i blodprovet 1.

Kollade sedan med ÄL-stickor och fick ÄL 14 dgr efter blödningen. Testade positivt på BIM -2 (se nedan) och är nu i v4+5. Känner mig orolig över nytt mf då jag inte har mkt symptom så testade igen imorse (BIM+5). Blev förvånad över att det var så starkt, var övertygad om att det skulle vara svagare. Vi får se vart detta leder.

Klockrena test! ser lovande ut att det blir starkare :)  Håller tummarna för att hen stannar kvar!

• Anonym (Puffar)

Fick mf förra månaden i v 5+1 fick äl några veckor efter blödningen och fick positivt test nu i december igen. Testade negativt någon dag efter jag slutade blöda. Har passerat 5+1 nu så känner mig hoppfull :)

Svar på tråden Alla som blivit gravida direkt efter missfall?