• Fri 23 Oct 2020 16:09
    1454 visningar
    7 svar
    7
    1454

    Nelly Rapp - hur läskig?

    Filmen om monsteragenten har premiär idag. Hela familjen vill se, men vi är tveksamma angående sexåringen. Hon har sett Harry Potter och den vises sten hemma på TV. Vill då sitta nära och tittar bort ibland, men drömmer inte mardrömmar eller blir orolig efteråt. Men det är ju läskigare på stor duk och med hög volym.

    Hur läskiga monster träffar Nelly? Läskigare än Voldemort? Är det några skrämseleffekter? Höga plötsliga ljud? Är den onda livscoachen otäck på riktigt?

    Och vad tyckte barnen om filmen generellt?

  • Svar på tråden Nelly Rapp - hur läskig?
  • Sun 25 Oct 2020 16:27
    #1

    Någon som hunnit se den än?

  • Sun 25 Oct 2020 16:46
    #2

    Såg den igår. Min 8-åring tyckte den var lite läskig men så är hen ganska feg. Harry Potter är läskigare. Vi tycker den var bra och rolig.

  • Mon 26 Oct 2020 08:11
    #3
    aerial skrev 2020-10-25 16:46:56 följande:

    Såg den igår. Min 8-åring tyckte den var lite läskig men så är hen ganska feg. Harry Potter är läskigare. Vi tycker den var bra och rolig.


    Tack för svar!
  • Mon 26 Oct 2020 09:49
    #4

    Den var lite småläskig. Min son är 9 och sa en gång under filmens gång att den var läskig, men det kan ju också bero på att vi var heeeelt ensamma i hela biografen och även jag tyckte det var lite obehagligt när det blev mörkt i salongen och det bara var vi där... 

  • Mon 26 Oct 2020 15:05
    #5
    Mrs Moneybags skrev 2020-10-26 09:49:56 följande:

    Den var lite småläskig. Min son är 9 och sa en gång under filmens gång att den var läskig, men det kan ju också bero på att vi var heeeelt ensamma i hela biografen och även jag tyckte det var lite obehagligt när det blev mörkt i salongen och det bara var vi där... 


    Hehe. Ja, det kan jag tänka mig känns rätt märkligt. Men smittskyddssäkert.

    Är det skrämseleffekter, typ att något stort och läskigt dyker upp snabbt?
  • Mon 26 Oct 2020 15:07
    #6

    Enligt bioannonsen är den godkänd från 11 år, från 7 år i vuxens sällskap. Så 6 åringen får alltså inte gå.

  • Mon 26 Oct 2020 16:36
    #7
    annabellelee skrev 2020-10-26 15:07:23 följande:

    Enligt bioannonsen är den godkänd från 11 år, från 7 år i vuxens sällskap. Så 6 åringen får alltså inte gå.


    Nämen nej! Vi har läst fel! Jag måste ha läst lite snabbt och såg Från 7 år.. missat biten om I vuxens sällskap. Sjutton också vad besviken 6-åring vi snart har här... Men så mycket bättre att upptäcka det nu än på biografen. TACK!!
Svar på tråden Nelly Rapp - hur läskig?