• SweetJune

    Vilka tider går era 1-2 åringar på förskola och hur fungerar det?

    Hej

    Jag undrar vilka dagar/tider era 1-2 åringar går på dagis och hur det fungerar? Har svårt att bestämma mig om trean ska gå tre eller fyra dagar per vecka nu när han skolas in januari. Tanken är han ska gå 8-15 eller 8-14 när det går.

  • Svar på tråden Vilka tider går era 1-2 åringar på förskola och hur fungerar det?
  • Anonym (C)

    Han kan väl gå 4 dagar ena veckan och 3 dagar nästa osv? Eller börja med 3 dagar och gå upp till 4 dagar efter ett par månader.

    Bättre att hämta kl 15 än kl 14 tycker jag så att barnet hinner vakna efter vilan och äta mellis.

  • Anotherone

    Jag skolade in min yngsta son när han var drygt två år. Han går måndag-fredag från 8 till 14-14:30 ungefär. 

  • Anonym (Minna)

    Min lilla gick 8-14:30, fyra dagar i veckan första året. Jag hade tänkt mig kortare dagar först, men de äter mellis 14, så det passade bra att hämta efter det.

  • EbSmith

    Snart 16 månader och jag jobbar 7-15:30, så jag lämnar omkring 6:30 och hämtar strax innan 16:00. Nån dag i veckan brukar hans farmor kunna hämta tidigare. Det blir annars långa dagar men har ingen möjlighet att gå ner i tid. Har iaf tur med att ha nära till jobb och förskolan.

  • Anonym (K)

    Min son är 16 månader och skolades in när han var 14 månader. Han går tre dagar i veckan och är där lite olika tider beroende på hur min mans jobbschema ser ut. Vi lämnar antingen kl 7 eller kl 9 och hämtar oftast vid kl 15-16 på måndagar och tisdagar och på onsdagar går han alltid kl 9-15.30. Det funkar hur bra som helst och känns alldeles lagom för honom just nu. I januari börjar jag dock jobba heltid igen så då kommer han gå fem dagar i veckan och lite längre dagar vissa dagar men jag tror det kommer gå bra för honom.

Svar på tråden Vilka tider går era 1-2 åringar på förskola och hur fungerar det?