• Anonym (Dragningskraft)

Dragningskraft

Har så stark dragningskraft till en kvinna på jobbet. Fick barn för 4 månader sen, så har inte legat på ett halvår. Kan det vara därför jag dras till kollegan? Min fru vill inte ligga, onani hjälper inte tillräckligt. Vad gör man?

• Svar på tråden Dragningskraft
    Anonym (man) skrev 2020-11-09 12:26:14 följande:

Mao så är du ihop med henne bara för sex?

I så fall borde du aldrig skaffat barn med henne för det krävs lite mer än att bara vara kåt för att få ett förhållande och uppfostra barn.

Den enda du är blivit lurad av är dig själv och din egen omognad.

Vi hade aldrig skaffat barn om jag visste det skulle förändra hennes personlighet så mycket
    Anonym (man) skrev 2020-11-09 12:26:14 följande:

Mao så är du ihop med henne bara för sex?

I så fall borde du aldrig skaffat barn med henne för det krävs lite mer än att bara vara kåt för att få ett förhållande och uppfostra barn.

Den enda du är blivit lurad av är dig själv och din egen omognad.

Vi hade aldrig skaffat barn om jag visste det skulle förändra hennes personlighet så mycket
    Anonym (man) skrev 2020-11-09 12:28:23 följande:

Du borde tänkt INNAN du skaffade barn. Nu är det försent och du kan antingen växa upp och börja bete dig som en man/pappa eller fortsätta bete dig som en omogen fjant som aldrig växt upp. 

Tanken slog mig innan har ju läst om sånna kvinnor som ändrar sig, trodde dock inte hon var en av dem..

Hon lovade mig när vi gifte oss för 5 år sen att hon alltid kommer vilja ha ett aktivt sexliv
  • Anonym (Lkfkr)
    Anonym (Dragningskraft) skrev 2020-10-25 08:48:30 följande:

Har så stark dragningskraft till en kvinna på jobbet. Fick barn för 4 månader sen, så har inte legat på ett halvår. Kan det vara därför jag dras till kollegan? Min fru vill inte ligga, onani hjälper inte tillräckligt. Vad gör man?

Är hon deprimerad? Stressad? Tjatar du om att ligga med henne så sluta med det. Gör något med henne, gå ut och gör något mysigt. Ät på någon restaurang. Gör något som gör så hon blir glad. Men sluta ha fokus på att ligga med henne, då kan hon känna sig pressad. Bra hon säger nej iallafall om hon inte vill, än att hon gör det bara för att. Tycker du ska tagga ner lite.
  • Anonym (Lkfkr)

Din fråga där. Det kan vara så att det bara är att du vill ligga med någon. Att du därför kollar efter andra. Lyssna inte på det. Om du vill vara med din tjej. Men ta det försiktigt och visa inte att det är det du vill,. Lägg mer fokus på att gör mysiga saker med henne. Krama henne, massers henne. Gör dig din för henne. Det kommer nog naturligt sen isåfall. Vara man inte tjatat.

• Anonym (man)
    Anonym (Dragningskraft) skrev 2020-11-09 18:09:31 följande:
    Att få barn förändrar alla förhållande ganska drastiskt, inte nödvändigtvis på exakt samma sätt i alla förhållande, men det är helt klart slutet på en fas i livet och början på en ny det är då man lär sig vad ansvar betyder på riktigt.

Men om man då får problem i förhållandet vilket man ofta får när det sker stora förändringar i förhållandet. Så är ju inte lösningen att gå bakom ryggen på varandra. 

Jag förstår att du är frustrerad över sexbristen (sex är ju viktigt för ett förhållande) och att du intalar dig själv att det aldrig kommer komma fram om du är otrogen (det gör alla som är otrogna) men du får ju tänka lite längre än din frustration. I samma sekund du varit otrogen så har du planterat stor fet jävla bomb i ert förhållande som när den briserar kommer förstöra precis ALLT i ert förhållande, dvs inte "bara" sexlivet utan även allt förtroende, all vänskap, etc... allt.

Och eftersom du nu även har ett ansvar för ett barn så har du även ett ansvar för vilket liv barnet kommer få. Och att ha skilda föräldrar som inte kan samarbeta för att de hatar varandra för att pappa varit otrogen, eller växa upp med föräldrar som lever tillsammans men hatar varandra för att pappa varit otrogen är inte sådär jättebra.

Kort sagt, tänk lite längre än kuken, tänk på att allt du gör även kommer påverka ert barn och välj en lösning som inte är lika destruktiv som en otrohet faktiskt är.
  • Anonym (man)
    Anonym (Lkfkr) skrev 2020-11-09 18:20:33 följande:

Din fråga där. Det kan vara så att det bara är att du vill ligga med någon. Att du därför kollar efter andra. Lyssna inte på det. Om du vill vara med din tjej. Men ta det försiktigt och visa inte att det är det du vill,. Lägg mer fokus på att gör mysiga saker med henne. Krama henne, massers henne. Gör dig din för henne. Det kommer nog naturligt sen isåfall. Vara man inte tjatat.

Nja, fast det går ju åt båda hållen. Hon måste ju oxå förstå att sexbristen ÄR ett problem för förhållandet och att det inte kommer hålla i längden. Bara för att man själv tappat lusten så kan man ju inte förvänta sig att ens partner ska acceptera att leva i celibat så länge man själv känner för det. 

De behöver sätta sig ner och prata ut ordentligt kring VARFÖR hon inte längre har lust och HUR de ska lösa problemet. Men för att det ska ske måste ju hon förstå att det ÄR ett problem för dem båda och inte bara för honom.
  • Anonym (Lkfkr)
    Anonym (man) skrev 2020-11-10 15:52:46 följande:

Nja, fast det går ju åt båda hållen. Hon måste ju oxå förstå att sexbristen ÄR ett problem för förhållandet och att det inte kommer hålla i längden. Bara för att man själv tappat lusten så kan man ju inte förvänta sig att ens partner ska acceptera att leva i celibat så länge man själv känner för det. 

De behöver sätta sig ner och prata ut ordentligt kring VARFÖR hon inte längre har lust och HUR de ska lösa problemet. Men för att det ska ske måste ju hon förstå att det ÄR ett problem för dem båda och inte bara för honom.

Sa jag det eller? Gav ju tils för hon kanske skulle vara med honom igen ju. Du missförstod nog.
  • Anonym (Lkfkr)

Tips menade jag, blev fel där.

Svar på tråden Dragningskraft