• Sanojan

Förhållande och kontakt med EX

Hejsan, jag har en fundering som har följt mig sedan förhållandet början för 11 månader sen, min nuvarande flickvän och hennes ex separerade för 15 månader sen och JA dom har barn. Men vad är normal kontakt med sitt ex, självklart när det gäller något viktigt gällande barnen, men när det sker i tid och otid och för minsta lilla och helt oväsentliga saker. Det är och har varit kontakt mellan dom, både från min flickväns sida att ringa och skriva att påminna om saker och ting och han som ringer i tid o tid om helt onödiga oväsentliga saker som man BORDE veta själv och ta som ansvar när man är förälder. Jag har tidigare vetat om att det har varit praktiskt taget varje dag men när det kom upp på tal att jag har skrivit mkt med mitt ex mest gällande dotterns nydebuterade diabetes då kollade vi varandras loggar och bara senaste 1.5 månaderna så har båda två men mest han ringt mellan 2-5 gånger om dagen, VARJE dag. Och då började jag känna en riktigt stor irritation och när jag pratade med min sambo om det så säger hon att hon inte tänkt på det och att det inte känns som dom haft sååå mkt kontakt. Men nu iallafall säger hon att hon ska tänka på att inte höra av sig om onödiga saker, men han då? Jag tror att hon måste säga till han men tyvärr så tror jag inte hon kommer göra det dör det kanske känns obekvämt , hon tror däremot att slutar hon höra av sig att då slutar han, men som senaste 7 dagarna då har det redan varit ca 17 samtal å 20 sms, jag har däremot ja 4 sms, mamman till barnen fråga om dotterns utvecklingssamtal och sen berätta om andra dotters utvecklingssamtal. Men igentligen..

VAD är normal kontakt, och ONORMAL kontakt. Vad är nyttigt i ett förhållande? Jag känner jag blir bara mer och mer irriterad över all denna kontakt... känns som nån annan heeeela tiden är delaktig i "OSS"

// Frustrerad

• Svar på tråden Förhållande och kontakt med EX
  • Anonym (Anonym)

De har inte släppt varandra, det kan ta lång tid. Du verkar inte gilla läget så jag skulle råda dig till att gå vidare med livet, på egen hand.

Man kan ha tät kontakt med sitt ex (om man har barn), man kan vara kompisar och allt sånt men de verkar inte ha lämnat sin relation bakom sig och anpassat sig till att vara individer, de är alldeles för involverade med varandra.

• AndreaBD

Det är helt klart överdrivet. Och efter 15 månader borde de väl ha kommit in i rutinerna, så att de inte behöver ringa flera gånger om dagen. Det behöver dock inte vara något skumt. Kanske är han bara en sån som är osäker över allt i samband med barnen? Men då blir det dags att han börjar ta ansvar själv. 

• Anonym (Kissekatten)

Hellre ha fin och kompisrelation med sitt ex(angående barnet),än hat och hot!

• Tecum

Han verkar osäker i sin papparoll. Att inte din flickvän tröttnar på ständiga kontakter om småsaker tycker jag är märkligare. Hörs de av även under de veckor då hon har barnet?

Svar på tråden Förhållande och kontakt med EX