provera + gravid
Nu är jag åter här med tusen och en frågor. Tänkte höra om någon av er kan ge ett svar, har tänkt ringa gyn nu i början av veckan också.
Jag äter provera för att få ordning på min mens och ev få äl mer regelbundet. Eftersom jag mådde väldigt dåligt av dessa tabletterna så sa min gyn. läkare att jag kunde göra min cykel lite längre..... hade tänkt börja ta min 10 dagars kur nu i veckan men så slog det mig eftersom vi inte skyddar oss vid sex och nu haft barnfri weekend mm så vet jag ju inte om jag kan haft äl nu och då blivit gravid.... har även tagit rosenrot och en omega olja som innehåller jättenattljusolja sen sista blödningen och jag hade nu under veckan jätte ont i tjejmagen..... kunde knappt ta på den. misstänkte att jag kan ha haft äl därför.
Hur ska jag nu göra med mina tabletter eftersom jag vet att man inte ska ta dem när man är gravid?? Någon som varit med om detta?
Hoppas att någon vet något... är ju inte så akut att jag måste ringa sjukhuset för att veta men jag funderar ju.... testa mig kan jag ju tidigast göra om någon vecka och jag vet sen tidigare att jag måste testa rätt sent för att få utslag. För är jag inte gravid så vill jag ju ta min kur som jag ska...