• Sogol

Män radera eran Tinder

Radera den och skapa en ny profil om något år eller så. Problemet är att det finns för många män som använder appen och som trycker like även på träskpaddor. Detta gör att kvinnor behöver inte alls anstränga sig eller ta några initativ. Men om färre män slutade använda appen skulle det jämna ut oddsen. Så det vore en fin uppoffring om ni kunde radera eran Tinder för ett tag.

• Svar på tråden Män radera eran Tinder
  • Sogol
    Anonym (Vera) skrev 2020-10-29 07:24:32 följande:

Ja snälla avregga dig där och gör oss en tjänst så vi slipper swipa på såna som dig..

Eller så skapar jag en fakeprofil med någon snygging och catfishar skiten ur dig.
  • Sogol
    momjanet skrev 2020-10-29 07:40:19 följande:

Nu tror jag att du är en tillfällig gäst mitt i natten men ändå.

Vad menar du?

Fler män ska alltså använda Tinder?

Färre som slutar använda betyder att fler använder.Så alla män ska radera sina profiler så att det bara blir kvinnor kvar. Vilka odds blir det då och för vad?Du menar kanske att det finns för många fula kvinnor på Tinder?

Eller att träskpaddor är intelligenta och har börjat Tindra?

Eller att vi är grundlurade? Shrek är ingen tecknad film från Disney utan en dokumentär?

Min uppmaning komme? knappast få alla män att radera sin Tinder. Men kanske några få får sig en tankeställare. Problemet är att det är för mycket korvfest på tinder och andra dejtingappar och kontaktsidor. Det behövs mer balans, vilket man får om det blir mindre män på dessa appar och hemsidor.
  • Sogol
    Anonym (Ha) skrev 2020-10-29 07:48:24 följande:

Det du måste inse är att män är extremt mycket mer desperata efter sex och kvinnor är än vad kvinnor är efter män och sex. Många kvinnor är hellre gladeligen singlar, sexlösa och dejtlösa resten av livet utan problem än är tillsammans med, ligger med eller dejtar män de inte vill ha. Därför är det som det är och kommer alltid vara så, Tinder eller ej. Män har inget kvinnor behöver, som förr i tiden då kvinnor behövde en man för försörjning och inte bli socialt utstött. Så är det inte längre. Enda anledningen kvinnor nu mer är tillsammans med man är att hon genuint faktiskt vill vara med honom och att hennes liv enligt henne på något sätt blir betydligt bättre av att vara med honom än inte. Då kräver det mer av män. Det räcker inte att ha en penis mellan benen vet du. Så sitt du och lita dig tillbaka, det kommer leda till att du blir (fortsatt) utan kvinna resten av ditt liv. Kvinnor kommer inte ta kontakt med dig och ligga/bli tillsammans med dig även om du vore enda mannen på tinder eller ens om tinder och alla dejtingssidor bara försvann. Du har uppenbarligen i nuläget inte tillräckligt att erbjuda dem vare sig personlighetsmässigt, värderingsmässigt, utseendemässigt, pengamässigt (det attraherar golddiggers så är du rik kan du få en sådan kvinna även om du saknar allt annat) eller statusmässigt (igen, kan attrahera en viss typ av kvinna). Jobba på det och ta initiativ eller vägra och förbli ensam (vilket är helt okej om de hellre är, klaga då dock inte).

Håller inte med om att alla kvinnor skulle välja att vara singlar om utbudet var mindre. Det finns inte en chans i helvetet att man kan veta om någon passar som ens framtida partner igenom att swipa höger eller vänster på en bild. Man tar inte tiden att lära känna varandra på djupet nuförtiden. Utan allt har blivit så jävla ytligt. Jo jag klagar hur mycket jag vill eftersom det inte endast är mitt fel. Men visst jobbar jag även på att förbättra mig själv. Det bör alla göra. Det finns dock ändå aldrig någon garanti att det blir någon förändring. Men visst bör man ändå försöka.
  • Sogol
    Paganini skrev 2020-10-29 08:58:02 följande:

Tankeställare? För vad? Jag har svårt att få ihop logiken i det du skriver. Vad skulle jag tjäna på att ta bort Tinder? Är min vinst att ingen kvinna kan hitta mig på Tinder eller vad?

Det är det som är problemet med dagens samhälle. Att folk tänker bara på vad de själva tjänar kortsiktigt på saker. Det här handlar om att göra så det blir mer balans mellan män och kvinnor på tinder.
  • Sogol
    momjanet skrev 2020-10-29 09:00:00 följande:

Hur tänker du?

Att andra ska fixa dina problem?

Jag har en bättre lösning, att du raderar dig från Tinder för då existerar inte ditt problem längre.

Det är inte endast mina problem. Sen är en människan ett flockdjur. Det vi gör påverkar även andra vare sig vi vill det eller inte. Så detta individualistiska tänkande som förpestar vårat samhälle står oss redan dyrt, och kommer bli värre och värre. Även om det ger vissa tillfällig njutning.
  • Sogol
    Paganini skrev 2020-10-29 09:07:40 följande:

Varför är det ett mål? Mitt mål är att lyckas träffa en kvinna. Jag har inte minsta intresse av att kvinnor skulle få det svårare att träfffa någon (vilket jag inte tror skulle bli fallet om man tog bort Tinder, de skulle hitta någon IRL istället).

Därför att det gynnar ingen att det är ett mansöverskott på tinder. Kvinnorna har för många att välja på, och många män får svårt att fånga kvinnors uppmärksamhet eftersom de får uppmärksamhet från så många håll.
  • Sogol
    momjanet skrev 2020-10-29 09:28:21 följande:
    Det är bara en del av det. Det andra, och så mycket värre, är att egenansvaret försvunnit. ALLT är andras fel. ALLT ska "någon annan" fixa.
    Den attityden finns givetvis också hos vissa. Men att man tar eget ansvar och försöker förbättra sig själv betyder inte att det inte finns yttre faktorer som kan sätta käppar i hjulet som är svåra att påverka. Men det finns ju en anledning till att människor valde samarbete under stenåldern istället för att alla satt isolerade för sig själva i sina egna grottor.
  • Sogol
    momjanet skrev 2020-10-29 09:31:55 följande:
    Jo, det ser ut som det i tråden. Att det är ditt problem som du äger.
    Sogol skrev 2020-10-29 09:10:41 följande:
    Sen är en människan ett flockdjur. Det vi gör påverkar även andra vare sig vi vill det eller inte.
    Ja?
    Det betyder att män dras till folksamlingar. Precis som kvinnor.

Men du menar kanske att män inte borde vara flockdjur?Ja men då är väl det sämsta du kan göra att se till att radera männen från Tinder så att få män har enorma mängder kvinnor att "välja och vraka mellan"?

Men jag undrar fortfarande vilka träskpaddorna är...

Ja det är klart att jag har ett egenintresse i detta. Men vet att det är fler män som håller med om att det är ett mansöverskott på tinder. Så då föreslår jag en lösning som skulle gynna många män. Jo klart vi ska vara flockdjur, men vi borde kanske bli bättre på att söka oss till sammanhang där det är mer kvinnor än män. Här har du ett exempel på en träskpadda. Men det är troligtvis photoshop inblandat, men du förstår nog poängen ändå.

hfboards.mandatory.com/threads/online-dating-experiment-with-pig-woman.2438447/
  • Sogol
    momjanet skrev 2020-10-29 09:34:16 följande:
    Det är ett mansöverskott på många andra håll också. På nätet liksom AFK.

Att du har svårt att "få uppmärksamhet" handflar knappast om mansöverskottet utan hur du beter dig och hur du presenterar dig. Gäller på Tinder liksom i andra forum liksom AFK.
    Men borde man inte ha som mål att få bort det mansöverskottet, så att det blir mer balans?
Svar på tråden Män radera eran Tinder