Anonym (Ha) skrev 2020-10-29 07:48:24 följande:
Det du måste inse är att män är extremt mycket mer desperata efter sex och kvinnor är än vad kvinnor är efter män och sex. Många kvinnor är hellre gladeligen singlar, sexlösa och dejtlösa resten av livet utan problem än är tillsammans med, ligger med eller dejtar män de inte vill ha. Därför är det som det är och kommer alltid vara så, Tinder eller ej. Män har inget kvinnor behöver, som förr i tiden då kvinnor behövde en man för försörjning och inte bli socialt utstött. Så är det inte längre. Enda anledningen kvinnor nu mer är tillsammans med man är att hon genuint faktiskt vill vara med honom och att hennes liv enligt henne på något sätt blir betydligt bättre av att vara med honom än inte. Då kräver det mer av män. Det räcker inte att ha en penis mellan benen vet du. Så sitt du och lita dig tillbaka, det kommer leda till att du blir (fortsatt) utan kvinna resten av ditt liv. Kvinnor kommer inte ta kontakt med dig och ligga/bli tillsammans med dig även om du vore enda mannen på tinder eller ens om tinder och alla dejtingssidor bara försvann. Du har uppenbarligen i nuläget inte tillräckligt att erbjuda dem vare sig personlighetsmässigt, värderingsmässigt, utseendemässigt, pengamässigt (det attraherar golddiggers så är du rik kan du få en sådan kvinna även om du saknar allt annat) eller statusmässigt (igen, kan attrahera en viss typ av kvinna). Jobba på det och ta initiativ eller vägra och förbli ensam (vilket är helt okej om de hellre är, klaga då dock inte).
Håller inte med om att alla kvinnor skulle välja att vara singlar om utbudet var mindre. Det finns inte en chans i helvetet att man kan veta om någon passar som ens framtida partner igenom att swipa höger eller vänster på en bild. Man tar inte tiden att lära känna varandra på djupet nuförtiden. Utan allt har blivit så jävla ytligt. Jo jag klagar hur mycket jag vill eftersom det inte endast är mitt fel. Men visst jobbar jag även på att förbättra mig själv. Det bör alla göra. Det finns dock ändå aldrig någon garanti att det blir någon förändring. Men visst bör man ändå försöka.