• smulpaj01

Blockad bonusmamma? Anmäla?

Oj, jag har väldigt svårt att ta detta på allvar, men kommer svara utifrån att ts är sann.

Jag hade blivit skogstokig om mitt ex skaffat sig en ny kärring som håller på att snoka genom mitt (vårt) barn. Det låter som att du förhör det stackars barnet och att du ber barnet hota sin egen mamma, sin ENDA närvarande förälder är ju helt absurt hemskt.

Du har absolut ingenting med barnet att göra, du är bara en obetydlig bifigur i dennes liv.

Se till att din fruktansvärt usla sambo har en relation med era ungar åtminstone om han ens är kapabel till det?

Mobilen du/ni har gett till barnet är barnets nu och därav kan mamman som vårdnadshavare bestämma över den. Jag hade blockat dig omgående om jag hade läst vad du sysslar med i mitt barns mobil. Tror barnet mår mycket bättre av att slippa Dig i sitt liv även om han/hon kanske saknar sin pappa. Tur att hen har en vettig och klok mamma iaf.

Stackars barn - BACKA NU!!!!!

• smulpaj01
    Anonym (Sara) skrev 2020-10-30 04:07:09 följande:

Eftersom man helt enkelt inte bör involvera barn på det sättet i sina konflikter.

Har du problem med mamman tar du det direkt med henne, inte genom barnet.

Exakt, det är obeskrivligt vidrigt gjort
  • smulpaj01
    Ess skrev 2020-11-03 21:11:43 följande:

Så de kastade sig på luren och ringde mamman...

Ha ha, det lär nog aldrig inträffa i verkligheten!

Ha ha ha....nej det skulle ALDRIG någonsin hända. Detta bevisar verkligen hur tramsig denna trolltråd är
  • smulpaj01
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-11-03 21:22:08 följande:

Ja de kunde ju knappast ringa dottern, hennes mobil är ju beslagtagen.

Ha ha.....

nej men det ts anklagade mamman för, "stöld" av en mobil är verkligen grov barnmisshandel som gör att barnet omgående måste omhändertas och placeras i familjehem. Därför la dem ALLA andra ärenden åt sidan, kastade sig på telefonen och ringde mamman. Barn som lever med grava missbrukare, blir utsatta för incest, slagna m.m är ju ingenting mot vad denna flicka får leva med.... Massa krav på att sköta sina sysslor och konsekvenser när flickan inte gör det.... Fy f*n spärra in mamman på livstid ....
  • smulpaj01
    Ess skrev 2020-11-04 12:37:11 följande:

Äh, mamman har inte ringt ts. Det är bara i Trollskogen man gör en stöldanmälda till Soc, och de dessutom agerar inom 5 min.

Exakt!
  • smulpaj01
    Anonym (P) skrev 2020-11-04 19:40:38 följande:

Ja. Det är vettigt att mamman tar bort en telefon som icke vårdnadhavare gett barnet. Jag är bonusmamma och vi hade gjort detsamma. Ja. Det är vettigt att ha skärmtid för barn. För vuxna också. Nej. Det är inte du som ska jaga och trycka på din bonusdottet speciellt inte när ni ses så lite. Vill hon komma till dig så får du gärna finnas till med i slutändan så är det hennes föräldrar som har ansvar. Om du tycker modern brister så kan vi konstatera att fadern brister än mer eftersom han inte tar hand om sitt barn för att han vill slippa bråk med modern. Vi har boendet på min bonus då min man aldrig skulle ge upp sitt barn pga att manman brpkar och beter sig illa. Min man tog det till rätten och vann. Var det skitjobbigt? Ja. Kostade de en massa pengar, tid och tårar? Ja. Men nu har barnet det bra. Dessutom. Om modern går i familjeterapi så betyder det att hon kämpar för att göra det bättre. Hon kankse har mpnga fel men hon gör något. Pappan gör ingeting och du stalkar en 14åring och utöver psykisk press.

Fint, men ts är ett troll och tråden är inte sann.
Svar på tråden Blockad bonusmamma? Anmäla?