Blockad bonusmamma? Anmäla?
Ja. Det är vettigt att mamman tar bort en telefon som icke vårdnadhavare gett barnet. Jag är bonusmamma och vi hade gjort detsamma. Ja. Det är vettigt att ha skärmtid för barn. För vuxna också. Nej. Det är inte du som ska jaga och trycka på din bonusdottet speciellt inte när ni ses så lite. Vill hon komma till dig så får du gärna finnas till med i slutändan så är det hennes föräldrar som har ansvar. Om du tycker modern brister så kan vi konstatera att fadern brister än mer eftersom han inte tar hand om sitt barn för att han vill slippa bråk med modern. Vi har boendet på min bonus då min man aldrig skulle ge upp sitt barn pga att manman brpkar och beter sig illa. Min man tog det till rätten och vann. Var det skitjobbigt? Ja. Kostade de en massa pengar, tid och tårar? Ja. Men nu har barnet det bra. Dessutom. Om modern går i familjeterapi så betyder det att hon kämpar för att göra det bättre. Hon kankse har mpnga fel men hon gör något. Pappan gör ingeting och du stalkar en 14åring och utöver psykisk press.