• Mimmiimimmii

    Vilket kön önskade ni?

    En fråga, om ni hade fått välja kön på er barn, vad hade ni valt då? Vet att man älskar sina barn oavsett kön efter att man fött, så inga påhopp bara frågan om ni hade en längtan om ett visst kön?

  • Svar på tråden Vilket kön önskade ni?
  • Utvandraren2

    Första gången ville vi båda helst ha en flicka och det fick vi. Denna gången spelade det ingen som helst roll. Kul med två systrar, kul med en av varje. Det blev en pojke. Jag som kvinna är lite orolig för att jag inte har en aning om hur det är att växa upp som kille, men det kan ju pappan hjälpa till med att förstå. Han vet ju inte hur det är att växa upp som tjej.

  • Anonym (Q)

    När jag väntade första barnet önskade jag en flicka, fick en pojke. Andra barnet tyckte jag det hade varit roligt med en flicka men var bara glad att jag äntligen fick behålla ett barn. Det blev en pojke. Med tredje barnet tänkte jag att det hade varit roligt med en tredje pojke eftersom alla tyckte att nu var det dags för en flicka. Så jag blev överraskad och kortvarigt besviken att det var en flicka Nu är jag helt nöjd med hur det blev!

  • Anonym (Po)

    Första gången tänkte man inte så mycket på det utan det viktigaste var att barnet skulle vara friskt. Det var det viktigaste för oss.

  • Anonym (F)

    Önskade inget specifikt kön någon av gångerna. Spelade och spelar ingen roll. Hade inte valt om det hade gått att välja.

  • Anonym (Jijji)

    Jag har alltid önskat mig barn av båda könen. Så nu med andra barnet hoppas jag väl lite på motsatt kön gentemot vad mitt första barn har (med första så hoppades jag varken på det ena eller andra), men jag hoppas på att kunna få fler barn i framtiden så egentligen spelar det ju ingen roll nu heller.

  • Anonym (Petra)

    Jag önskade inget särskilt kön, men kände på mig att det var en pojke - vilket det var.

  • Anonym (N)

    Med fjärde barnet hoppades jag att det skulle bli en flicka för dottern ville så gärna ha en lillasyster men det blev en pojke, både dottern och jag blev så glada ändå.

  • Anonym (Tvärtom)

    Första två barnen önskade jag mig en flicka. Det blev två pojkar och jag blev initialt lite besviken men när de födits skulle jag aldrig ha velat byta. Nu är jag gravid igen och önskade en till pojke, men det blir en flicka. Jag firar att min gamla dröm blir sann men jag hade med glädje sett en bebiskopia av min nuvarande

    man.

Svar på tråden Vilket kön önskade ni?