Särbo - vi lever helt olika liv
Jag är särbo sedan sex år. Vi bor en timmes bilfärd från varandra. Saken är den att våra liv ser så extremt olika ut där mitt är så mycket tuffare än hans är. Jag lever med tonårsbarn på heltid (ingen pappa i bilden). Jag bor i en lägenhet Jag jobbar lite mer än heltid. Jag hinner inget annat än att få vardagen att gå runt. Har ingen tid (eller ork) till egna intressen. Försöker fixa tid så vi kan ses ca varannan vecka ett par dagar. Min särbo bor ensam i ett stort hus, Han jobbar kanske halvtid, han har ett företag som rullar på utan att han behöver vara där mer än ett par dagar i veckan. Han har tid över till fritidsintressen, umgänge, resor och fixa med huset mm. Han är väldigt hjälpsam med vissa praktiska saker vilket jag är glad över, däremot har han aldrig erbjudit hjälp med vardagen barnen (de kommer väldigt bra överens). Jag har frågat någon gång men då kan han ha bestämt att tex måla staketet och då frågar jag ej mer.
Är det för mycket begärt att han kommer till mig och hjälper mig i vardagen ibland? Tror själv inte det kommer funka länge till när vi har det så olika.