• Ekbladh

    Dyrt misstag - leasing

    Lång historia kort - jag har leasat en bil. Hämtade ut den i förra veckan.

    Jag insåg snart att säljaren inte riktigt gett mig all info , jag bytte modell under beställningstiden och enligt säljaren skulle den bara bli 500 spänn dyrare. Jag skrev på, det behövde ske snabbt. Insåg sen att det blir nästan 700 spänn dyrare plus att den drar rätt mycket mer i bränsle. Det blir ganska mycket mer i månaden än vad jag tänkt och egentligen har råd med om en ska ha bra buffert osv. Det hör till att jag eg är gift men kom precis överens om att vi ska skiljas. Bra framförhållning i know ????

    Vet att det ligger på mig att kolla avtalet; men kände mig pressad, det var tvungen att ske snabbt för kampanjen gick ut osv. Och bespara mig att jag inte borde varit lättlurad ? tro mig har haft tillräckligt med Ågren för detta dyra misstag.

    Men Har pratat med henne oxh hon ska prata med finansbolaget om att eventuellt leasa en billigare bränslesnålare variant.

    Men kommer hon kunna hjälpa mig eller låtsas hon bara för att rädda sitt eget skinn? Hon bad mig fylla i enkäten om hennes försäljning och sa typ ?hoppas du är nöjd ändå för jag bedöms på detta?. Vad har säljare egentligen för befogenhet?

    Annars vad finns det för utvägar? Ringa oxh gråta till finansbolaget? Någon som lyckats ta sig ut en leasing utan den dyra avgiften? Haha. Får ångest så fort jag ser fanskapet på parkeringen, känns ju också kul ????

  • Svar på tråden Dyrt misstag - leasing
  • Studentpappa

    Vägen ut står väl i ditt avtal som du har lusläst vid det här laget utgår jag ifrån?


    Ride it like you stole it
  • riboflavin

    Vi har genom åren haft en superbra säljare som hjälpt oss byta bil innan avtalet gått ut med minimala avgifter och som nu gömt undan en kampanjbil ett par månader extra inför vårt byte i februari. Är man en bra kund finns det säkert utrymme, men du ska ha klart för dig att det handlar om good will, inget de är tvungna att tillgodose på något sätt. Om ens marginaler bygger på 700 kr hit eller dit så är leasing överlag en dålig idé då man trots allt betalt för en smidig tjänst och det är dyrare än att äga. Jag hade försökt få någon att ta över avtalet då det ändå verkar vara ett kampanjavtal som kan vara hyfsat fördelaktigt för den som vill ha just den bilen, och köpt en billig bil tills du kommit på fötter.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Noname00

    Det kommer alltid vara dyrare att leasa en bil då man hyr den.
    Enda anledning att köra leasing är att det är smidigt.

Svar på tråden Dyrt misstag - leasing