• HannahAurora

    Missfärgning vägg

    Bakom ena sängen hittade jag dessa missfärgningar. Nån som vet vad de är/kommer från och hur man får bort det?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Missfärgning vägg
  • Emala

    Från sängen? Vi hade samma när vi tog bort den gamla sängen för att byta säng.

    Vi hade tapet och det var omöjligt att få bort.

  • Anonym (Anonym)

    Jag vet exakt vad det är. Det är typ kroppsfett helt enkelt. Man ligger och gnuggar emot, och man behöver inte ens ligga med kroppen fysiskt emot, det räcker även med kort avstånd. Jag har sett det där i flera lägenheter förut nämligen både vid sängar och soffor. Det går inte att bli av med. Man får tapetsera om.

  • Anonym (Anonym)

    Lustigast var nog en gång i en av mina f.d. lägenheter, då såg man precis silhuetten efter mitt ex som brukade sova på rygg med ena benet uppdraget, så man såg en rund fläck för huvudet, sedan den platta kroppen och sedan en "peak" där benet var böjt.

  • Anonym (Ulven)

    Fett och smuts och/eller slitage. Har aldrig hört någon som lyckats få bort det, tyvärr. Man kan hänga ett tygstycke eller ställa en skiva mellan sängen och väggen så slipper man det.

  • Emala

    Fast här var det märken från sängen, det följde precis konturerna där sängen stått.

  • HannahAurora

    En märklig sak jag sett vid huvidändan, är att ibland lägger jag handen eller knogarna mot väggen (i sömnen eller innan jag somnar för den delen av väggen är sval) och det verkar som svett löser upp det? Eller kanske inte svett, men håller man handen länge nog blir det fuktigt och försvinner lite. Så jag vet inte om kanske vanligt vatten skulle gå?

  • Anonym (K)

    Tvätta med målartvätt. Sen på med en spärrfärg 2-3 lager sen får man tapetsera eller måla över. Och det är som några redan sagt det är fett från kroppen. Det viktigaste är att måla med spärrfärgen för tapetserar/målar man bara över det kommer det gamla fettet läcka igenom igen.

    Så smart att skaffa en sängstomme när man fixat till det.

Svar på tråden Missfärgning vägg