• Anonym (Upprörd)

Känner mig lurad

Jag skulle beställa kläder och min man bad mig beställa till honom samtidigt så det inte blir dubbel frakt. Sagt och gjort och inget konstigt med det, men NU när sakerna har kommit så sa han plötsligt "du kan se det som en tidig farsdagpresent"... Så han tänker alltså inte betala tillbaka.

Han bestämde på så sätt både vad och för vilken summa han skulle få och med den lilla inkomst jag har så var det mycket pengar. Jag sa det, men han låtsades inte höra och har flera gånger tackat för den grymma presenten.

Jag är helt paff och känner mig väldigt lurad.

• Svar på tråden Känner mig lurad
  • Anonym (säg ifrån)

Men säg ifrån. Om han inte låtsas höra, säg igen. Om han fortfarande inte lyssnar, säg igen. Osv. Osv.

• Anonym (Kvinna)

Skicka tillbaka sakerna

• Anonym (pv)

Gå raka vägen och ryt ifrån.
    Vänta inte

• Anonym (Upprörd)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-11-01 20:14:48 följande:

Skicka tillbaka sakerna

Han har redan använt det.
  • Anonym (Kvinna 39)

Så fruktansvärt oförskämt!! Jag skulle kräva tillbaka pengarna omgående, och sedan skulle han inte få någon present!

• Anonym (Liz)

Har han bättre ekonomi?

Jag har också väldigt begränsad inkomst och även om det inte kanske är en stor utgift nör någon annan vänder jag på varje krona.

Säg till honom att det inte alls var hans present, att barnen tänkt ge något annat och så ber du honom swisha tillbaks pengarna.

Sjitfult gjort, då han borde veta hur din ekonomi ser ut.

• sextiotalist

Nej, det var både din julklapp och farsdagspresent (och födelsedagspresent)

• Anonym (Upprörd)
    Fiona M skrev 2020-11-01 20:19:32 följande:

Vad fick du på mors dag?

Kan inte minnas att det var något speciellt. Barnen hade gjort kort och han hade köpt tårta. Känner oavsett att det inte spelar någon roll om han så hade köpt en bil, det ska ju vara upp till givaren att avgöra vad man vill ge..
Svar på tråden Känner mig lurad