• Southeast

Bubbla I urinen

Hej som rubriken antyder har jag en fråga om bubblor i urinen. 

Jag kissade för 10-15 min sedan, när jag hade kissat färdigt såg jag att det hade kommit en droppe på toasitsen (är kille, står upp) innan jag hann torka upp denna droppe såg jag en bubbla på droppen. 

Började efter det googla och nu är jag något uppjagad, det står online att det kan innebära problem med njurarna. 

Jag kissar inte för ofta eller för sällan och det gör ej ont eller likande. Så vad betyder denna bubbla? Varför får man egentligen bubblor i sitt urin?

• Svar på tråden Bubbla I urinen
  • Anonym (Men ..)

Jösses människa ..... googla mindre och andas mer .... bara ett tips.

• Södermannen

Hade det varit kaffesump hade bubblan betytt tvärdöd inom en vecka, tur att det bara var piss denna gång, puh!

• Pope Joan II
    Southeast skrev 2020-11-01 23:01:49 följande:

Hej som rubriken antyder har jag en fråga om bubblor i urinen. 

Jag kissade för 10-15 min sedan, när jag hade kissat färdigt såg jag att det hade kommit en droppe på toasitsen (är kille, står upp) innan jag hann torka upp denna droppe såg jag en bubbla på droppen. 

Började efter det googla och nu är jag något uppjagad, det står online att det kan innebära problem med njurarna. 

Jag kissar inte för ofta eller för sällan och det gör ej ont eller likande. Så vad betyder denna bubbla? Varför får man egentligen bubblor i sitt urin?

När du står upp och kissar så kommer urinen från högre höjd och med fart, om du tänker efter så är det väl inget märkligt med en bubbla eller skum i urinen med tanke på det?
Svar på tråden Bubbla I urinen