• Anonym (Hm)

Ni som chattar på falska dejtingsidor?

Ja, det finns ju en uppsjö av sådana för desperata män försöker få kontakt med fiktiva personer.

Vad tjänar man egentligen på ett sånt jobb?

Känns det som att att man sitter och lurar folk eller är det mest kul? Hur håller man reda på vem som är vem av alla profiler man spelar?

• Svar på tråden Ni som chattar på falska dejtingsidor?
  • Anonym (Knäppt)
    Anonym (Hm) skrev 2020-11-02 19:38:37 följande:

Ja, det finns ju en uppsjö av sådana för desperata män försöker få kontakt med fiktiva personer.

Vad tjänar man egentligen på ett sånt jobb?

Känns det som att att man sitter och lurar folk eller är det mest kul? Hur håller man reda på vem som är vem av alla profiler man spelar?

Man tjänar inte direkt mycket men skriver man regelbundet dagligen är det lätt att få ihop några tusen per månad.

Majoriteten är riktiga äckel så det är gott år dem att de slänger bort pengar på låtsaspersoner.

Vissa är tragiska individer och de tycker jag synd om.

Man behöver inte hålla reda på en massa. Man skriver med slumpvis tilldelade personer, alltså många olika skriver och den de skriver med tror att det är en person. Det finns loggar etc med den viktigaste infon så man kan kolla.
  • Anonym (What?)

Va? Vad är detta och hur hittar man sånt jobb?

• Anonym (Hm)
    Anonym (Knäppt) skrev 2020-11-02 22:30:56 följande:

Man tjänar inte direkt mycket men skriver man regelbundet dagligen är det lätt att få ihop några tusen per månad.

Majoriteten är riktiga äckel så det är gott år dem att de slänger bort pengar på låtsaspersoner.

Vissa är tragiska individer och de tycker jag synd om.

Man behöver inte hålla reda på en massa. Man skriver med slumpvis tilldelade personer, alltså många olika skriver och den de skriver med tror att det är en person. Det finns loggar etc med den viktigaste infon så man kan kolla.

Intressant i alla fall. Men tror dom flesta att dom chattar med en riktigt profil verkligen eller är dom så ensamma så att dom accepterar att det är en fantasi? Inte så lätt för dig att veta kanske. Ett par tusen i månaden är ju inte så illa i alla fall. Hur hittade du jobbet?
  • Anonym (Knäppt)
    Anonym (Hm) skrev 2020-11-02 23:00:14 följande:

Intressant i alla fall. Men tror dom flesta att dom chattar med en riktigt profil verkligen eller är dom så ensamma så att dom accepterar att det är en fantasi? Inte så lätt för dig att veta kanske. Ett par tusen i månaden är ju inte så illa i alla fall. Hur hittade du jobbet?

De flesta tror att det är en verklig person, de vill ses ständigt och är väldigt på. De flesta är äckel. Det är lätta extrapengar :) Googla chattoperatör ;)
  • Anonym (Hm)
    Anonym (What?) skrev 2020-11-02 22:35:20 följande:

Va? Vad är detta och hur hittar man sånt jobb?

Det finns ju mängder med falska kontaktsidor med typ nakna tjejer på förstasidan. Vissa män verkar ändå tro att typ här finns det nog en massa desperata tjejer som vill ha sex.

Reggar man sig där så får man snabbt svar från flera olika tjejer som vill chatta. Det kostar givetvis pengar att skicka meddelanden.

Jag har testat att regga mig för skojs skull. Ibland kan man få några gratis meddelande att skicka.

Vissa sidor har ingen koll alls. Man kan skriva att man är en kvinna och ändå få svar som om man vore en man och även om man struntar i profilbilder så kommer det meddelanden av typen " jag fastnade direkt för din bild"

Andra verkar vara lite mer sofistikerade och den som svarar visar att hon faktiskt har kollat profilen först.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Knäppt) skrev 2020-11-02 23:16:14 följande:

De flesta tror att det är en verklig person, de vill ses ständigt och är väldigt på. De flesta är äckel. Det är lätta extrapengar :) Googla chattoperatör ;)

Vet ni något om den egna profilen? Jag testade att ställa en fråga som man lätt kan svaret på om man bor på den lilla ort som det står, men alla går bet där.

Hur villar ni bort dom som vill ses? Då måste din väl fatta att det är en bluff?

Det hela är ju både komiskt och tragiskt samtidigt.
  • Anonym (Knäppt)
    Anonym (Hm) skrev 2020-11-02 23:21:47 följande:

Vet ni något om den egna profilen? Jag testade att ställa en fråga som man lätt kan svaret på om man bor på den lilla ort som det står, men alla går bet där.

Hur villar ni bort dom som vill ses? Då måste din väl fatta att det är en bluff?

Man har ju info om den man utger sig att vara. Orten man bor på uppger man är lagom nära den som skriver. Man kommer med ursäkter att det är mycket på jobbet, något har dykt upp, man vill lära känns personen bättre etc etc. De går på det mesta.
  • Anonym (Knäppt)
    Anonym (Hm) skrev 2020-11-02 23:21:47 följande:

Man har ju info om den man utger sig att vara. Orten man bor på uppger man är lagom nära den som skriver. Man kommer med ursäkter att det är mycket på jobbet, något har dykt upp, man vill lära känns personen bättre etc etc. De går på det mesta.
  • Anonym (Dåligt samvete)

Jag har en väldigt bra telefonröst och har blivit erbjuden ett arbete på en sådan sida. Kunde tjäna mycket pengar, men jag tackade nej eftersom jag inte har samvete att lura män på pengar.

• Mandel

Helt ärligt tror jag att min kollega är utsatt/drabbad av detta. Han har nämnt att det kostar pengar att skicka meddelanden på den dejtingsida han är med på och att man inte kan ge varandra mailadress eller telefonnummer för vidare kontakt på annat håll. De meddelandena spärras direkt.
    Kvinnan han skriver med bor till och med här i stan och de skriver att de ska ses men hon har så mycket att göra.... De har nog skrivit till varandra i över 1 år!!!

Innan var han med på någon annan sida och där var det till slut så att kvinnan han skrev med började tigga pengar...

Och han är en person som är lätt att lura då han är otroligt snäll, godtrogen och kraftigt överviktig.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Ni som chattar på falska dejtingsidor?